Borstontsteking

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Elisabeth2
Berichten van Elisabeth2
Onderwerpen van Elisabeth2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Borstontsteking

Bericht door Elisabeth2 » za 07 jul 2007 14:23

Hallo allemaal,

ik heb nu 2 keer achter elkaar een borstontsteking. Is dit een mogelijke bijwerking van de overgang? Herkent iemand dit?

Groetjes!
Elisabeth

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015

Re: Borstontsteking

Bericht door Gaia » za 07 jul 2007 19:24

Hoi!

Nee, ik heb wel last van mastopathie...met heel dik klierweefsel. Daardoor wel 2 keer een fibro-adenoom moeten laten verwijderen. Het is nog niet duidelijk hoe die ontstaan, maar ik hoor vaker dat dit wordt veroorzaakt door geïrriteerd klierweefsel. Dus ik denk dat we toch een beetje op dezelfde lijn zitten in die hoek (beter gezegd: in die zone ...)

Als ik een vent was, dan kwam er nu een valse grijns met de opmerking:
"lekker laten masseren..."..maar ik weet, dat je nu op dit moment met een hakbijl in de aanslag staat naar alles wat maar in de buurt komt van... :evil:

Heel lang geleden...na de bevallingen van de kids, heb ik ook een aantal keren heel dicht tegen borstontstekingen aan gezeten...dus ik weet een beetje hoe het aanvoelt... :?

Dat het met hormonen te maken heeft is duidelijk.

Sterkte meid!
Gaia

Elisabeth2
Berichten van Elisabeth2
Menopauzejaar:

Bericht door Elisabeth2 » zo 08 jul 2007 15:38

Hoi Gaia,

bedankt voor je reactie. Ik moest wel erg lachen om die hakbijl!!
Ik heb tijdens de borstvoedingsperiodes ook wel borstontsteking gehad, maar dat was wel pijnlijker. Nu moet je er niet aankomen (dus ook geen massages ;) ) en er zit een flinke bobbel in en het voelt warm aan. Eerst was het m'n ene borst, naar de dokter geweest en antibiotica gekregen en nu, 3 weken later, is het m'n andere borst. Morgen ga ik weer naar de huisarts.

Groetjes!
Elisabeth

Elisabeth2
Berichten van Elisabeth2
Menopauzejaar:

Bericht door Elisabeth2 » ma 09 jul 2007 13:16

Hallo dames

Huisarts denkt dat het toch door mijn hormonen komt.

Groetjes, Elisabeth

Essie
Berichten van Essie
Onderwerpen van Essie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Essie » do 12 jul 2007 15:09

Hallo,

ik las je berichtje en heb daaromtrent even een vraag, wat voel je bij borstontsteking.
Zelf ben ik nu 5 maande niet meer ongesteld en heb sinds enkele weken aan 1 borst een warm en soms pijnlijk gevoel, straalt soms uit naar mijn ribben.
Het rare is dat het maar 1 borst is, de andere geen last.
Kan dit dan ook een ontsteking zijn?

Groetjes, Essie

Elisabeth2
Berichten van Elisabeth2
Menopauzejaar:

Bericht door Elisabeth2 » zo 15 jul 2007 22:26

Hallo Esther,

Ik kan je alleen maar vertellen wat mijn ervaring is, maar ik weet niet of het voor iedereen hetzelfde is.
Ik heb dus een flinke bobbel in m'n borst die hard aanvoelt, het groeide vrij snel en het voelt warm en pijnlijk aan. De menstruatiecyclus heeft er bij mij geen invloed op.
Ik las namelijk dat vlak voor de menstruatie (of in jouw geval misschien vlak voor de periode dat je normaal gesproken ongesteld had moeten worden) ook soortgelijke klachten kunnen optreden.
Mijn huisarts vroeg ook of ik koortsig was, maar dat was bij mij niet het geval. Bij mij straalt de pijn uit naar m'n oksel.
Veel sterkte ermee!

Groetjes van Elisabeth

Musti
Berichten van Musti
Onderwerpen van Musti
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Musti » za 04 mei 2019 14:38

Hallo,

Deze reactie zijn al van een tijdje geleden, maar ik vond die omdat ik denk dat ik dit ook heb.
Groot is het niet maar klein bultje en voelt warm aan, en beetje licht rood op een avond heb ik dit gezien, de volgende dag s.avonds was het iets minder en de dag erop was het bijna weg het rood, maar voel ik wel nog een klein bultje dit is wel in de week voor mijn menstruatie.ben nog niet naar de dokter kunnen gaan, zou dit kunnen wegtrekken eens mijn ms erdoor komen?
Was wel ongerust toen ik dit zag.
Erg pijnlijk is het niet alleen nogal gevoelig de eerste dag, nu maar lichtjes voelbaar.

Musti

Plaats reactie