Jeuk aan 1 borst

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Vonne
Berichten van Vonne
Onderwerpen van Vonne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Jeuk aan 1 borst

Bericht door Vonne » do 29 mar 2018 07:20

Hallo

Net als ik denk dat ik allerlei overgangsklachten wel ken/ heb gehad ... sinds een paar weken regelmatig last van een jeukende borst. Aan 1 kant maar en het is soms uiterst gênant als je in gezelschap bent en het enigste wat je wilt doen is even flink krabben. :oops: Iemand anders die dit herkent?

Vonne

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Re: Jeuk aan 1 borst

Bericht door Desi » do 29 mar 2018 08:32

Hallo Vonne,

Ik heb het al jaren aan een borst, en dan aan de zijkant. Een plekje waar het dan verschrikkelijk kan jeuken. Soms een paar uur last van en dan is het weer een tijd weg. Komt tot nu toe (8 jaar postmeno) nog steeds af en toe terug. En er is niks te zien. Het is bij mij wel echt de huid aan de zijkant van de borst die jeukt en niet de borst zelf zeg maar.

groetjes,
Desi

Vonne
Berichten van Vonne
Onderwerpen van Vonne
Menopauzejaar:

Bericht door Vonne » do 29 mar 2018 11:33

Dank je wel Desi voor je snelle reactie! :)
Ik heb het ook aan de zijkant maar ook aan de onderkant enz.
Ook dus weer iets wat erbij hoort zullen we maar zeggen! :)

Vonne

Marsnat
Berichten van Marsnat
Onderwerpen van Marsnat
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Marsnat » do 29 mar 2018 16:40

Hallo Vonne

Ik heb het de laatste tijd ook.
Mijn borsten zijn ook zwaarder geworden en doen soms ook pijn. Heel vervelend.
Elke keer weer iets anders word er moe van.

Groetjes
Natascha

Vonne
Berichten van Vonne
Onderwerpen van Vonne
Menopauzejaar:

Bericht door Vonne » vr 30 mar 2018 07:40

Hoi Natasha,

het is inderdaad om moe van te worden! Veel sterkte ermee en hou vol! Het moet toch een keer overgaan! :)

Vonne

Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 62

Bericht door Gaby » wo 06 feb 2019 12:31

Hallo dames,

Al het een en ander gelezen over jeuk aan 1 borst.
Bij mij was het eerst een heel pijnlijke borst en dat werd vervolgens na een dag wat minder maar nu jeukt het enorm (aan de onderkant) en is het daar ook rood.
Ik heb zelf het idee dat het door de hormonen komt, maar zou het toch fijn vinden als iemand dit herkent. Ik heb ook jeuk aan beide kanten op mijn buik, en dat ken ik, dat komt en gaat, dus daarom maak ik me er niet zo heel druk over maar toch het geeft weer onrust. Vooral dat het rood ziet op de plek waar het jeukt. Heb er natuurlijk ook aan gekrapt, maar goed dat zou dan toch na een tijdje weer rustig moeten zijn qua kleur.
Never a dull moment na 8 jaar postmeno:)
Hoop iets van jullie te horen!

Groetjes van Gaby.

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Annabel71 » wo 06 mar 2019 13:23

Hallo Gaby,

Het is allemaal wat die overgang. Ik heb een tijdje terug pijnlijke tepels gehad, en dat heeft wekenlang aangehouden. Zelf heb ik geen jeuk op mijn borst gehad, maar je hoort het wel vaker. Misschien is het bij jou inmiddels al over. Zelf stress ik er weer op los nu vanwege een plek in mijn ene borst met bobbelig weefsel. Soms ook wat gevoelig. Ben naar de huisarts gegaan,die voelde het ook wel, maar die maakt zich er geen zorgen om. Maar toch voor mijn gemoedsrust een mammografie zegt de huisarts. Morgen heb ik de afspraak in het ziekenhuis. En ik ben mezelf weer aan het gek maken. Stel nou als...
Ik ben echt een hypochonder geworden. Dat had ik eerder nooit. Vreselijk vind ik het!

Annabel

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Friesje » di 12 mar 2019 18:35

Hallo Annabel,

Hopelijk was de uitslag van de mammo goed?
Akelig spannend zoiets!

Heb het zelf de afgelopen jaren al een keer of 8 mogen beleven. Gelukkig nog geen akelige berichten gekregen.
Laatste controle was in juni en sinds november meen ik toch soms wat te voelen. Ik heb mastopathie en dat maakt het ook wat lastig. De ene keer maak ik mezelf helemaal gek en een paar dagen later denk ik, ach het is gewoon weer klierweefsel. Maar ik kan toch niet bij elk bultje een mammo vragen, zit ik er elke maand!
Zolang ik soms ook niets bijzonders voel en het niet groter wordt moet ik het toch maar even aankijken van mezelf.
Al zou het voor mijn gemoedsrust wel beter zijn.

Lastig hoor, maar om nog even bij het onderwerp te blijven: ik heb al een jaar of 6(?) constant jeuk aan 1 borst en altijd op dezelfde plek. Reuze irritant!
Niks aan de hand en nog nooit van gehoord krijg ik telkens te horen ....

Groetjes, friesje

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Annabel71 » wo 13 mar 2019 21:47

Hoi Friesje,

De mammo was goed gelukkig. Wel veel klierweefsel, en eerlijk, als je gaat voelen vind je altijd wat! Dus nu voel ik voorlopig niet meer. :D
Wat je jeuk betreft, rare klacht hoor. Apart dat het al zo lang duurt ook. Begin vorig jaar had ik een plekje op mijn rug dat constant jeukte. Ik kon zelf niet kijken, maar volgens mijn man was er niks te zien. Een tintelende jeuk was het, het heeft er zeker een half jaar gezeten. Ik was het eigenlijk al vergeten, maar ik weet inmiddels dat als er een klacht verdwijnt er een nieuwe voor terugkomt..
Ik ben vanaf 2014 bezig met de overgang, en volgens mij krijg ik nu pas voorzichtig aan opvliegers..af en toe smoorheet, maar ik zweet niet echt vreemd genoeg..Maar goed..dat is tenminste een klacht die je verwacht. De rest van de klachten die ik heb had ik nooit met de overgang in verband gebracht.

Groetjes Annabel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht