Pijnlijke linker borst!

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Mama1976
Berichten van Mama1976
Onderwerpen van Mama1976
Menopauzejaar:
Leeftijd: 42

Pijnlijke linker borst!

Bericht door Mama1976 » za 24 nov 2018 15:28

Hallo vrouwen,

Ik maak er even een nieuwe toppic van. Ik ben een nieuw forum lid. Ik heb een vraag aan jullie of jullie dit ook herkennen. Ik heb al over het onderwerp pijnlijke borst gelezen en zie wel herkenning. Ik heb al 6 jaar geen pil meer of heb sinds die tijd meer pijnlijke borsten vooral een paar weken voor de menstruatie.
Ik heb nu sinds enkele tijd last van 1 borst de linker doet meer pijn als de andere. Draag 's nachts ook een beha omdat het te pijnlijk is. Ook straalt pijn soms uit naar de oksel. In de borst zitten ook klieren en 1 voel ik goed als je er aan zit beweegt het de hele tijd alle kanten op.
Kennen jullie dit. Ik heb het 1 week in de maand minder pijn als de ovulatie weer komt komt de pijn terug. Ik zie graag reacties.

Mama1976 :(

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Pijnlijke linker borst!

Bericht door Mrsx » za 24 nov 2018 20:28

Hallo,

Ik herken het, maar heb het altijd zo gehad... soms doet de ene borst meer zeer dan de andere, soms wekenlang zere borsten, ik slik wel eens paracetamol voor de pijn.. en het door trekken naar de oksel herken ik ook ...

Mrsx

Mama1976
Berichten van Mama1976
Onderwerpen van Mama1976
Menopauzejaar:
Leeftijd: 42

Bericht door Mama1976 » za 24 nov 2018 23:21

Hoi,

super dat jij hetzelfde hebt. Ik word er soms super moe van en ja ik neem ook een paracetamol. Er moet ook niets tegen aankomen dan word ik gek van de pijn. Heb jij ook opgezette klieren die wat pijnlijk zijn.

Mama1976

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Mrsx » zo 25 nov 2018 08:19

Hallo Mama

Ja dat heb ik ook en pijnlijke tepels bij vlagen, soms kan ik niet eens een autogordel verdragen...

Mrsx

Shania
Berichten van Shania
Onderwerpen van Shania
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 47

Bericht door Shania » do 29 nov 2018 10:29

Hallo dames,

Ik ben je heel dankbaar dat jij dit topic hebt aangemaakt.
Vorig jaar december is mijn baarmoeder verwijderd, en sindsdien heb ik precies hetzelfde als jullie. Alleen de linker-borst pijnlijk die af en toe ook steekt. Erg pijnlijk als er iets tegenaan komt en trekt door naar oksel. Uiteraard denk ik het ergste. 10 jaar geleden (ik ben nu 48) had ik pijn in beide borsten en heb toen om een mammografie gevraagd.Ik heb 2 nek-hernia's dus de pijn was niet te doen onder dat martel-werktuig. Toch doorgezet, ik moest blijven voor een echo. Je schrikt je kapot want ik was alleen gekomen, had dus niemand bij me. Na die echo moest ik blijven liggen en werd er een punctie gedaan!! Ze hebben toen dus wel iets gezien wat ze niet vertrouwden. Na een week uitslag; Het was volgens mijn man goed (ik zat er in een roes van angst dus weet niet meer wat de dokter zei) Ik was te bang en kwaad om goed te kunnen luisteren.Het heeft me zo overvallen.
Toch ben ik weer erg bang nu. Ik vind het ook te idioot voor woorden dat vrouwen pas vanaf hun 50e een oproep krijgen voor het borst-onderzoek. Dus ik zou tegen jullie willen zeggen (nee, niet bang maken): Als je het niet vertrouwt, vraag een echo aan bij je huis-arts. Ik vind dat alle vrouwen moeten aangeven dat, zeker als je borsten al pijn doen, zo'n mammografie echt niet kan. Zeker niet nu er andere mogelijkheden zijn. Als alles goed bevonden is kun je wellicht beter met die pijn omgaan en lijkt die beter te hanteren. Want de angst maakt de pijn ook erger vrees ik.Ik neem aan dat dit topic toch ook gemaakt is vanuit angst en een vraag om gerust-stelling en bevestiging? Vaak is die pijn hormonaal door schommelingen en verandering van je weefsel, maar er is niets mis met bevestiging van een arts, toch?
Hebben jullie net als ik ook continu verhoging? 3 weken geleden is mijn bloed uitgebreid onderzocht en alles was goed. Ook dat kan helpen. Ik hoop dan maar dat ze een afwijking in je borsten in je bloed zouden opmerken. De angst is onze grote vijand, naast alle akelige andere klachten van de overgang.

Ik wens jullie allemaal kracht, sterkte en vooral liefde en begrip.

Warme groet, Shania.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht