Veel onrust

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Katinga
Berichten van Katinga
Onderwerpen van Katinga
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Veel onrust

Bericht door Katinga » ma 20 jun 2005 11:39

Hoi allemaal

Ik ben 43 en zit er midden in. Ik herken heel veel in jullie gevoelens. Ben zelf een ondernemend type maar vind weinig mensen die dat met me willen delen, te druk geen zin..... Dut nu in en dat is voor mij een slechte zaak ga me daardoor nog nuttelozer voelen.
Heb nu acupunctuur en goede gesprekken met haar. Er zit veel onrust in me en kan er geen vorm in vinden, vooral dat loslaten van mijn ongenoegens is een probleem. Ze zegt dat er wel weer andere mensen dingen op mijn pad komen, alleen wanneer is dan de ham vraag.

Als ik zo onrustig ben neig ik ook de verkeerde beslissingen te nemen, met alle gevolgen van dien. Mijn man heeft veel uitdaging in zijn werk en hoeft daarnaast niet zo nodig, ik wil het liefst veel doen en dat delen met anderen. Kan ook goed alleen dingen doen, maar alleen is ook maar alleen.
Heb kids van 11 en 7 dus nog zorg nodig. Als ik zo mijn leven moet slijten, heeft dat voor mij geen waarde. Ik weet het een ander altijd prima te vertellen, maar voor jezelf is dat blijkbaar toch een probleem.

Heb heel veel behoefte aan begrip maar mijn omgeving (vrouwen) ervaren dit nog niet. Merken wel dat ik verander maar kunnen er dus niets mee.

Nou dat was het wel voor nu (zolang het duurt)

Gr. Katinga

Soledad
Berichten van Soledad
Onderwerpen van Soledad
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Re: Veel onrust

Bericht door Soledad » ma 19 sep 2005 16:15

Nou Katinga,

Ik voel me ook heel onrustig, kan niets ondernemen, vertrouw niemand, zelf mijn man niet, ik voel me erg alleen (eigen schuld)
Vroeger was het niet zo, ik deed van alles om me prettig te voelen en om gezellig te maken voor iedereen. Nu ben ik in het niet en voel ik me een grote mislukking. Leuk wat je zeg over het feest, ik nodigde altijd mensen uit, ging achter iedereen aan.
Nu doe ik dat niet meer (helaas) en zie niemand ziet me staan.

Groeten, Marga

Kathy2
Berichten van Kathy2
Onderwerpen van Kathy2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Kathy2 » ma 19 sep 2005 18:57

Hallo allebei.....

Dit gevoel heb ik dus ook......vond alles mooi en schitterend vroeger.
Deed alles.....maar nu,voel me vaak in de steek gelaten!!!!!Of je alles alleen moet doen.....of niemand je ziet staan......
Het zal best bij die overgang horen......maar ik baal hier echt van!!!! :cry:
Ik heb gewoon geen zin meer om achter iemand aan te rennen......is toch maar voor een korte tijd......zien ze je toch niet meer staan.... :oops:

Dus dit herken ik zekers......

Groetjes......Kathy

Marinde
Berichten van Marinde
Onderwerpen van Marinde
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Marinde » do 22 sep 2005 13:22

Hallo Dames.

Ook ik ken dat gevoel van onrust, maar bij mij is het meer op een ander vlak, ik merk dat ik verander.
Velen in de overgang hebben weinig zin in seks, maar bij mij is het juist andersom, ik lijk wel 20 jaar, i.p.v. van 51, en mijn man is 58 jaar, en voor hem hoeft het niet zo nodig, hij heeft ook erectieproblemen.
Maar wat wil nu het geval, mijn mailvriend wil graag met mij een relatie aan gaan puur voor de seks, omdat zijn relatie op een laag pitje staat, hij vind dit een mooie aanvulling, maar ik ben al 30 jaar getrouwd, heb een heel goed huwelijk, en wil dit vooral niet op het spel zetten.

Ik vroeg aan hem: stel dat je relatie weer top wordt, en dan? Hij zei: dan is het tussen ons ook weer op dat gebied over, met andere woorden, ben ik alleen maar goed om aan zijn seksuele verlangens te voldoen.
Ik was verbijsterd, en woest tegelijk, ik heb dit namelijk nooit aan zien komen, het was zo'n nette en fatsoenlijke man, en nu dit.
Zou het dan toch waar zijn, dat het bij de meeste mannen puur om de seks is te doen?
Ik lig nu heel erg met mijn gevoelens voor hem overhoop, te meer omdat ik er nu achter kom, dat mijn mailvriend, niet de man is, wie ik dacht dat hij was :oops:
We schrijven nog wel, maar ik heb het gevoel, dat het van mijn kant anders is geworden!

groet van een verdrietige Marinde

Sophia
Berichten van Sophia
Onderwerpen van Sophia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Sophia » do 22 sep 2005 14:25

Hallo Marinde,

Wat hartstikke rot voor je dat je zo'n raar bericht krijgt van je mailvriend. Je denkt iemand gevonden te hebben waar je leuke mails mee uitwisselt, krijg je een mail dat hij seksueel wel wat met jou zou willen.
Ja, hoe moet je hiermee omgaan, wat is het beste? Op dit moment zou ik het niet weten. Heb je hem al gezegd dat je hier niet op in wil gaan?
En zo ja, wat was zijn antwoord?
Met andere woorden, wil hij na dit bericht nog wel doorgaan met gewoon gezellig schrijven? Ook al zou hij dit willen, het zal toch anders zijn dan voor die tijd.

Ik kan me heel goed voorstellen hoe teleurgesteld je bent omdat ikzelf ook een mailvriend heb en ik zou het heel naar vinden als ik van hem zoiets zou ontvangen.
Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.
Groeten van Sophia

PS: misschien weet je nog dat jij mij een paar maanden geleden een bemoedigend antwoord hebt gegeven toen mijn mailvriend lange tijd niets van zich liet horen. Ik was erg blij met jouw reactie, nogmaals mijn dank.

Marinde
Berichten van Marinde
Onderwerpen van Marinde
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Marinde » do 22 sep 2005 15:13

Hallo Sophia.

Ja.......natuurlijk weet ik dat nog, ik kom elke dag op deze site, ja ik ben enorm teleurgesteld, in hem, en het is zo verleidelijk, temeer omdat mijn man erectieproblemen heeft, en ook aan mijn eisen niet (altijd) kan voldoen, maar ik vind dit gewoon te ver gaan.

Ik kan en wil mijn man niet bedriegen. Maar nu wil mijn mailvriend dat we samen iets gaan drinken. Ik heb het gevoel, dat hij me om wil praten, maar mijn antwoordt zal zijn: NEE.........

Groet van Marinde, die d'r eigen al weer ietsje opgelucht voelt, nu ik het van me afgeschreven hebt :!:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht