Onzeker en weet het gewoon niet meer.

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Bloem68
Berichten van Bloem68
Onderwerpen van Bloem68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Onzeker en weet het gewoon niet meer.

Bericht door Bloem68 » do 27 sep 2018 00:08

Beste allemaal.

Ik typ met tranen dit verhaal,want ik voel mij zo onzeker.
In mijn werk waarin ik fouten maak, als moeder omdat ik weinig regels stel en ook over hoe ik zelf ben als mens!

Heb sinds 3 maanden een man ontmoet en doen leuke dingen samen. Het stuk onzekerheid werkt ook door op t uiterlijk en geestelijk vlak.
Ik voel mij lelijk, dom en betrek ook alles op mijzelf. Hij houd van vrouwen die aan atletiek doen en die geen gram vet op hun lijf hebben.

Ik weet dat ik dat niet heb, heb brede heupen en een kont en smal bovenlichaam.
Vanavond hadden we het daarover en ik werd geraakt door zijn opmerking.
Ik zei, zoek maar een atletiekdame dan die bij je past, want ik ben dat gewoon niet.

Ik ben meer dan alleen buitenkant, alleen vaak voel ik dat niet zo.
Affirmaties met genoeg quotes om mijzelf op te peppen en toe te spreken.Werken ze wel?

Ik keek net in de spiegel en zag een bijna vijftigjarige met mooie vormen,verdrietig naar zichzelf kijkend, negatief oordelend over haar veranderende lichaam.

Ik moest t even delen dames..
Slaap lekker...

Bloem68

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Onzeker en weet het gewoon niet meer.

Bericht door Madu » do 27 sep 2018 16:39

Hoi Bloem,

Een kerel die dat soort uitspraken doet kan je misschien beter te kennen geven om op te doeken. Ga eerst maar eens met jezelf aan de slag zou ik zeggen. Kom op hoor, bijna 50 en juist daarom moet je dit niet meer pikken.

Dit kan je missen als kiespijn in deze fase van je leven. :evil:

Sterkte,
Madu

Bloem68
Berichten van Bloem68
Onderwerpen van Bloem68
Menopauzejaar:

Bericht door Bloem68 » do 27 sep 2018 19:11

Hihi Madu,

Je hebt helemaal gelijk!
Bedankt meid, ben ook flink aan t investeren in mijzelf. :roll:

Bloem68

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » vr 28 sep 2018 10:33

Hoi Bloem,

Heel goed. :) Sommige dingen kan je nu eenmaal niet zo goed vermijden tijdens deze fase maar andere kan je best skippen. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar het kan zo opluchten om eindelijk eens voor jezelf te kiezen. Vaak eerst nog veelal gepaard met schuldgevoel maar het is echt een leerproces. Vallen en opstaan en nu eens voor jezelf. Het is een mentale omschakeling, omdenken, dan volgt later de rust die daarbij hoort. Best een lange weg maar zo fijn als het kwartje begint te vallen. :D

Succes ermee,

Madu

Bloem68
Berichten van Bloem68
Onderwerpen van Bloem68
Menopauzejaar:

Bericht door Bloem68 » za 29 sep 2018 15:47

Hallo

't Gaat met vallen en opstaan en het hele leven is 1 grote leerschool. De ene dag gaat makkelijker dan de andere en die overgangsperiode vraagt om nog meer naar jezelf te luisteren. Dat is erg lastig zeker omdat je altijd voor anderen hebt gezorgd. De periode na mijn scheiding ben ik mijzelf nog meer tegen gekomen en had ik moeite om mijzelf te accepteren, met alles erop en eraan.

Nog steeds heb ik met vlagen moeite om mijzelf te accepteren.Ik ben op de goede weg en leer elke dag, probeer ook meer in t nu te leven.
Mensen die mij energie kosten laat ik los.

Bloem

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht