Rechts, links of rechtdoor

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Mireille69
Berichten van Mireille69
Onderwerpen van Mireille69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Rechts, links of rechtdoor

Bericht door Mireille69 » vr 13 okt 2017 15:20

Hallo aan alle vrouwen hier.

lees hier veel waar ik mezelf in herken. Maar roept ook weer vragen op. Ik ben een energieke vrouw van 48 jaar met een dochter van bijna 20. Sinds 6 jaar weduwe en heb twee maal eerder een relatie gehad. op dit moment heb ik een relatie met een man van 49....ik zou mijn handjes dicht mogen knijpen, want hij is attent, lief en heeft alles voor mij over. Maar wat baal ik hiervan. Ik ben natuurlijk gewend om zo goed als alles zelf te doen.

Ik merk sinds een aantal maanden dat mijn lichaam tekenen van veranderingen aangeven. Meer transpiratie, s'-nachts wakker worden badend in het zweet. vaker en langer hoofdpijn, soms wat prikkelbaar en veel behoefte hebben aan rust. Ik wil er wel bij vermelden dat ik een hectische baan in de zorg heb. Ik ben al een poosje bezig om uit te zoeken wat ik wil in het leven, vooral ook wat ik niet meer wil. Wellicht heeft dit ook met de overgang te maken?

Ik vraag me dan ook af of dit met de overgang te maken heeft of dat deze relatie mij niet past? Als ik er met mijn vriend over praat snapt hij niet dat onze relatie ms wel meer voor hem betekent dan voor mij en als ik in mijn omgeving met familie of vrienden erover praat dan krijg ik als antwoord dat er overal wel iets aan schort.. Eigenlijk weet ik het antwoord vanuit mijn intuitive wel maar toch zijn er twijfels. Ben benieuwd of iemand zich hierin herkent of hier iets aan toe kan voegen.

Groetjes Mireille

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Rechts, links of rechtdoor

Bericht door Madu » vr 13 okt 2017 15:54

Hoi Mireille,

Welkom. Iets toevoegen? Ik ben al jaren weduwe en heb daarna 2 moeizame relaties gehad. Ben nu al 6 jaar alleen en ik moet er niet aan denken om nu een relatie te hebben. Ik wil alleen maar rust en weet zeker dat ik weer heel veel rekening met de ander zou gaan houden. Daar heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin in. Ik wil eerst weer een eigen balans voelen en vinden. Misschien wel voor het eerst in mijn leven echt uitzoeken wat IK nu eigenlijk verder nog wil en in mijn geval ook nog kan. Soms dwaal ik er weleens naartoe in gedachten maar al heel snel komt er een groot stopbord in mijn gedachten.

Ik kan je dus verder niet helpen helaas. Wens je wel veel sterkte want ik voel de vertwijfeling wel met je mee.

Madu

Mireille69
Berichten van Mireille69
Onderwerpen van Mireille69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mireille69 » vr 13 okt 2017 17:08

Hallo Madu,

Bedankt voor je reactie! Ook al denk je Ms dat deze niet helpt toch dus wel. Mooi dat als ik het goed lees je voor jezelf kiest. Eerst een eigen leven wilt. Dat is idd ook mijn vertwijfeling want ondanks dat ik behoefte heb aan liefde wil ik me niet meer schikken naar de ander. Of Ms is het niet meer kunnen omdat ik mezelf rondom de periode van het overlijden ( lees ruim 8 jaar) volledig heb weggecijferd. Voor mijn gevoel heb ik een eigen leven opgebouwd maar weet ook dat ik nog maar weinig concessies wil of kan doen. En dan daarbij is dit nu de overgang of mijn bagage die ervoor zorgen dat ik het zo ervaar voor nu.

Geniet van het weekend

Mireille

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » vr 13 okt 2017 18:28

Hoi Mireille,

Splitsen waar het vandaan komt lijkt mij lastig. Ik ga er vanuit dat het allebei is bij mezelf, gewoon en-en. Ik voel het zo en voor het eerst in mijn leven mag ik daaraan toegeven. Ondanks soms weerstand in mijn omgeving zoals iedere single weleens krijgt sta ik er gewoonweg pas voor open als ik er zin in heb. :) Ik heb alle energie voor mezelf nodig. Een totaal contrast met hoe ik altijd geweest ben maar ik geloof dat ik er langzaam aan ga wennen. :oops:

Jij ook een fijn weekend, Madu

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht