Geen zin meer om voor anderen te zorgen

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Geen zin meer om voor anderen te zorgen

Bericht door Pharms » ma 02 feb 2015 19:04

Hallo

Ik ben nu ruim een maand van de hormonen af en over het algemeen gaat het heel goed.
De laatste week heb ik af en toe weer dagen dat ik een heleboel klachten heb. Ik probeer het allemaal te accepteren en zie het als onderdeel van de noodzakelijke transformatie die ik aan het ondergaan ben.
Ik ben mijn baan kwijt. Als ik geen baan meer vind, jammer dan. Ik laat me door niets of niemand meer voor het karretje spannen. Ook weet ik niet of mijn huwelijk nog te redden is. Ik ben het vaak zo ontzettend zat.
Omdat ik nu geen werk meer heb (indirecte oorzaak: menopauze), zitten mijn man en ik nog meer op elkaars lip. Hij is er ALTIJD. Het enige dat hij doet is werken, roken en (veel) drinken om de leegte in zichzelf op te vullen, als je het mij vraagt.

Ik heb geen zin meer om voor anderen te zorgen. Ik wil wel nog een keer vechten voor mijn huwelijk, maar NIET ALLEEN. Ik heb hem dat ook gezegd. Morgen gaan we samen naar zijn therapeut, waar ik het ga aankaarten omdat we dan zeker wel relatietherapie nodig hebben om nog een kans te hebben.
Geld, materiele zaken, de lieve vrede bewaren, het kan me allemaal gestolen worden.

Deze transformatie om de vrouw te worden die ik in feite ben en wil zijn, is het aller-, allerbelangrijkste. Ik ben blij dat ik van die kutbaan af ben. Weg met alles wat niet deugt in mijn leven! Vanavond om 18 uur zat mijn man nog steeds in de kroeg te zuipen. Ik was woedend, voelde zoveel weerzin, ben even een half uur gaan wandelen. Maar alles, alles onderweg stond me tegen. Tegenliggers, fietsers, stemmen (kan op het moment geen geluiden verdragen), lichten, automobilisten, mensen die naar me keken .... BAH en nog eens BAH.
Ik heb het wel allemaal over me heen laten komen wat ik voelde. Net kwam ik thuis, daar zat meneer, flink aangeschoten, alweer met een biertje. Ik ben boos naar boven gegaan met de mededeling dat hij zelf maar moet koken, dat ik er geen zin in heb. Hij zoekt het maar uit. Ik doe het niet meer. Ben er klaar mee.
Ik ben klaar om mijn eigen toekomst te gaan creëren. Al is het een hutje op de hei waar ik uiteindelijk alleen zonder een stuiver zal belanden, dan is het in ieder geval in vrijheid en harmonie met mezelf.

Pharms

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014

Re: Geen zin meer om voor anderen te zorgen

Bericht door Max » ma 02 feb 2015 21:17

Hallo Pharms,

Goed te lezen dat het aardig goed gaat zonder de hormonen, dat is iig al wat.
Hier ook de baan kwijt zoals ergens te lezen is.
Kan er ook niet rouwig om wezen vond het ook een kutbaan:))
En dat voor het karretje spannen herken ik helemaal!!!
Tis afgelopen helemaal afgelopen, laat me door niets en niemand meer de wet voorschrijven, bepaal helemaal zelf wat ik doe of niet doe.
Ze kunnen allemaal de pot op!!!

Heb alleen wel het geluk met mijn partner, die me probeert te helpen van alle kanten, daar ben ik echt blij mee.
Misschien is er nog een mogelijkheid voor jullie om samen door te gaan, in deze periode is het altijd lastig om echt moeilijke keuzes te maken.

Voor anderen zorgen doe ik ook niet meer en heb ik ook geen zin meer in.
Hielp mijn vader, die hier boven, altijd met de grote klussen, kon er wel van kotsen, alleen al dat gedrag van hem. Nu heeft hij een eigen hulp, hij kan het wel betalen dus dat is mooi opgelost dan.

Wat een herkenning met de wandeling die je beschrijft.
Ik heb dat precies zo.
Werkelijk alles irriteert me mateloos, het hoeft maar een blik te zijn van iemand.
Vanmiddag nog een klein ommetje gemaakt en was een kind dat een sneeuwbal gooide naar ons.
Sorry maar ik ben al niet van de kinderen, vinden mensen ook al raar, het zij zo.
Ik zeg dat moet je niet nog eens proberen dan trek ik je kop eraf.
Zo en weg was die, opgelost!

En zeg dat wel BAH BAH en nog eens BAH.

Vind dat je het mooi duidelijk omschrijft wat je voelt met de voorbeelden erbij, ik houd daar wel van.
Het is wat het is, mooier kunnen we het niet maken, er niet omheen draaien en zaken mooier voordoen dan ze zijn.

Sterkte Pharms.

Groet Max.

Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:

Bericht door Pharms » ma 02 feb 2015 22:48

Beste Max,

Dank voor je uitgebreide en steunende reactie, ben ik echt blij mee! Kennelijk zitten we in 'dezelfde fase', alles wat je schrijft is ook voor mij meer dan herkenbaar. Ik weet wel dat ik beter geen grote knopen kan doorhakken in deze grillige periode maar het moet wel anders tussen mijn man en mij (hoewel hij op zijn manier wel probeert me te begrijpen). Vroeger was houden van genoeg maar nu bij lange na niet meer. Als het niets extra's toevoegt, is onze relatie ten dode opgeschreven, hoe treurig dat ook is. Zit nu lekker alleen op zolder met een van de katten in de buurt. Niemand die me lastig valt, ik en mijn laptop. Geen herrie, geen TV op de achtergrond (ik word gek van die geluiden!). Vandaag tot 13.30 uur op bed gelegen want hondsberoerd. Nu overal steken in mijn lijf en heb het bloedheet en last van spijsvertering. Maar ik accepteer het, ga er niet meer tegen vechten. Jij ook heel veel sterkte Max en we spreken elkaar ongetwijfeld weer. Nogmaals dank, alleen al zo'n reactie doet heel goed.

Groetjes Pharms

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Lunar » di 03 feb 2015 15:45

Hoi Dames,

Ja dat woede verhaal is een 'ding' op zich. Kan er zelf niet zo veel peil op trekken. Ja dat het enorme onmacht bij mij is dat daar achter zit plus doodnormale woede omdat het gaat zoals het nu gaat (niet zoals ik wil dus)
Maar gelukkig komt het bij mij in vlagen met vrij grote tussenpozen.
Schreef vorig jaar als es dat ik verbaasd was over mijn eigen uitbarsting toen en letterlijk de waterkoker in de keukentegel ramde.
Spijt erna : Want tegel stuk. Dat ging daarna weer tijd goed, tot deze week
Ik kreeg weer zo'n blinde rode waas en knal een vaas stuk. Dit soortwoede kende ik nooit van mijzelf.
Lucht ook amper op : Zit daarna met dat zere lijf die rotstukjes op te ruimen..
lollig hoor. Blijkbaar zit er ook nog een boze vrouw in mij..want een ontdekkingstocht die overgang :P
Tranen..boos..stress. .onrust..wat een achtbaan..

Groet
Luna

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Pee » di 03 feb 2015 18:43

Ik gooi ook wel eens, maar hoe boos ik ook ben, ik ben me bewust met wat ik gooi! :shock:
Stel je voor dat ik de troep ook nog op moet ruimen :lol:

Ja heel boos onvoorstelbaar, zo boos als ik kan worden!

Groet
Petry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht