Onzeker en achterdochtig

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Sylvia1975
Berichten van Sylvia1975
Onderwerpen van Sylvia1975
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Onzeker en achterdochtig

Bericht door Sylvia1975 » zo 09 apr 2017 20:15

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Sylvia en ik ben op dit forum terecht gekomen, omdat ik me al een tijdje heel onzeker en achterdochtig voel tegenover mijn man.

Ik wil graag mijn verhaal vertellen en weten of er meer vrouwen zijn die hier last van hebben.

Vorig jaar rond deze tijd werd ik verliefd op een ex vriendje van vroeger. We kregen via FB contact en nadat we elkaar 1x gezien hadden was ik tot over mijn oren verliefd en heb ik tegen mijn man gezegd dat ik wilde scheiden. Ik was het op dat moment helemaal zat om altijd alles maar alleen te moeten doen. Mijn man werkt gewoon 40 uur per week en is daarnaast ook trainer waardoor hij 3 avonden in de week traint en op zaterdag weg is voor voetbal. Ik leid ons gezin dus het meest, want hij is niet veel thuis.

Ik was het helemaal zat, ik wilde niets meer zelfs mijn kinderen vond ik niet meer leuk en als zij iets aan mij vroegen snauwde ik ze af. Ik wilde alleen zijn. Mijn gevoel voor mijn man leek helemaal weg. Ik kon echt geen empathie opbrengen voor het vreselijke verdriet wat ik hem en de kinderen aan deed. Mijn man was er kapot van. Ik moet zeggen dat ik al jaren aangaf dat hij moest veranderen, maar daar was hij doof voor. Uiteindelijk barstte dus de bom.

Na een paar maanden was mijn verliefdheid minder en mijn man heel erg in positieve zin veranderd. En kreeg ik toch twijfels of ik deze nieuwe man dan niet toch nog een kans moest geven. Voor mezelf, ons samen en onze kinderen. En zo is het geschied vanaf vorig jaar november zijn we weer samen.

Alleen blijkt dat ik sinds een paar maanden weer heel negatief tegen hem doe waardoor hij het gevoel krijgt dat ik hem niet respecteer voor wat hij doet en voor wie hij is. Zelf heb ik dat helemaal niet door gehad. Terwijl ik nu juist meer dan ooit van hem hou en hem wel degelijk respecteer voor wat hij allemaal doet en hoe hij is. En ik hem zeker niet kwijt wil.

Helaas heeft hij 3 weken geleden aangeven dat door mijn negativiteit hij is gaan twijfelen of het wel de juiste keuze was om voor mij zo erg zo'n best te doen om te veranderen en terug te komen. Hier ben ik enorm van geschrokken en sindsdien ben ik heel erg van slag. Ik voel me heel erg onzeker over mezelf en zijn gevoel voor mij. Hij is afstandelijker geworden terwijl hij altijd heel aanhankelijk was. Hij geeft aan dat hij een muurtje heeft opgetrokken, omdat hij niet weer zoveel pijn wil hebben als vorig jaar toen het mis ging.

Ik zie overal beren op de weg. De kleinste dingetjes trek ik in twijfel en dan denk ik dat hij een ander is tegen gekomen en dat hij niet meer bij me wil zijn. Hij zegt dat dit echt niet zo is, en dat ik niet zo onzeker hoef te zijn. Dat hij alleen maar de positieve Sylvia terug wil die ik altijd was. Ik maak mezelf helemaal gek door achter ieder gebaar wat hij niet maakt terwijl ik dat wel verwacht te denken dat hij dat doet, om dat hij mij niet meer wil.

Is er iemand die dit ook heeft gehad?? En wat kan hier aan gedaan worden?

Ik hoor graag van iemand iets.

Groetjes een wanhopige Sylvia

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Onzeker en achterdochtig

Bericht door Pee » ma 10 apr 2017 18:13

Beste Sylvia,

Het eerste stuk van je verhaal had het mijne kunnen zijn.
Ook ik kwam mijn jeugdliefde tegen en kon niets meer hebben van mijn man. Helemaal verliefd, vreselijk! Maar kon niet om die gevoelens heen.
Mijn man vond hem ik lui en onuitstaanbaar, ik wilde/kon hem niet meer in mijn omgeving uitstaan.
Na 4 maanden tobben ben ik het huis uitgegaan en heb voor mijn jeugdliefde gekozen.
Ook niet makkelijk om in de overgang een nieuwe relatie op te bouwen.
Ik heb dus niet voor mijn ex man gekozen, wij hadden dan ook geen kinderen, dat verandert de zaak.

Nu ben ik sinds 2009 met mijn vriend en ook dat is niet makkelijk.
Ik heb ook van die overgangs-streken, altijd denken dat hij iets zegt wat ik niet leuk vind, expres!
Ik leg veel te veel dingen op een weegschaaltje, soms kan ik het van me af laten glijden en soms raakt alles me!
Heel vervelend vind ik dat.
Volgens mij hoort dit bij de overgang, ik wil niet gekleineerd worden, soms gebeurd dat zonder dat mijn vriend dat bewust doet. Ik heb niet altijd zin in gezeur en gezanik en zeg dat tegenwoordig ook en das niet altijd aardig van mij.
Laatst was ik moe en had mijn humeur op mijn onderste knoopsgat hangen (Brabants hahaha) en dat uitte ik. Zegt mijn vriend, tja ik ben ook zo moe al de hele week! Dat "pik" ik niet altijd meer, mag ik ook een keer alleen moe zijn, het ging niet om hem, het ging om mij!
En dat, denk ik, is echt de overgang.

Sterkte en ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Petry

Ffpauze51
Berichten van Ffpauze51
Onderwerpen van Ffpauze51
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 54

Re: Onzeker en achterdochtig

Bericht door Ffpauze51 » vr 14 apr 2017 09:50

Hallo Sylvia,

Jouw man wil de positieve Sylvia weer terug, hoeveel druk kan je opleggen op iemand die dit nu ff? niet kan.
Dat je verliefd word op iemand anders gebeurt niet zomaar, tenminste zo denk ik er over.
als je in je relatie niet gehoord en /of gezien word, en er komt iemand voorbij die dat wel kan/wil.
dan is een verliefdheid niet gek, je voelt je weer compleet of zoiets?
heeft jouw echtgenoot weleens de erkenning gegeven dat hij er indertijd niet was voor jou en de kinderen?
die erkenning is heel fijn omdat je gevoelens serieus genomen worden.

Welke zin mij heeft geholpen om het anders te gaan zien, wil hij mij nog wel? (en dit heb ik heel wat jaren gedacht hoor) naar, wil ik nog wel verder met iemand die mij niet neemt zoals ik nu en in de toekomst ga zijn.

Sterkte meis.
Ffpauze

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht