Extra zin in vrijen

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Kattija
Berichten van Kattija
Onderwerpen van Kattija
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Extra zin in vrijen

Bericht door Kattija » di 05 jul 2016 12:38

Hallo

Ik herken het meer zin in sex krijgen enorm.
Maar hoe los je dat op als je ( net als ik nu ) vaak behoorlijk lang ongesteld bent?
Iemand tips?

Kattija

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Extra zin in vrijen

Bericht door Lia » di 05 jul 2016 12:57

Beste Kattija,

Ik begrijp dat je in zo'n periode niet wilt vrijen of geen gemeenschap wilt.
Je hoeft het toch ook niet tegen je wil te doen

Lia

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 54

Bericht door Max » di 05 jul 2016 13:26

Hallo Kattija,

Bedoel je nu meer of minder zin in seks dat vanwege het antwoord van Lia?

Max.

Kattija
Berichten van Kattija
Onderwerpen van Kattija
Menopauzejaar:

Bericht door Kattija » di 05 jul 2016 14:07

dat is het nou juist..........ik wil wel maar vind het geen fris idee. :roll:

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 54

Bericht door Max » di 05 jul 2016 14:18

Hallo Kattija,

Kan ik me helemaal voorstellen, is ook geen fris idee.
Ik heb al jaren geen zin in seks en doe het ook niet meer.
Is lastig voor jou. Misschien met condoom en handdoek eronder, meer opties weet ik eigenlijk ook niet.
Hoop dat je eruit komt.

Max.

Kattija
Berichten van Kattija
Onderwerpen van Kattija
Menopauzejaar:

Bericht door Kattija » di 05 jul 2016 19:33

Hallo dames,

Ik heb al veel gelezen over de overgang hier en wat dat met relaties doet of kan doen.
Ik maak me een beetje zorgen.
A.s vrijdag avond heb ik een date. Super spannend maar wel heel erg leuk. Het is bijna 6 jaar geleden dat ik gescheiden ben. Heb in de eerste paar ja na de scheiding mezelf een beetje uitgeleefd en veel ondernomen en meegemaakt op seksueel gebied. Echter de laatste 3 jaar is er echt niets meer op mijn pad gekomen wat daten aangaat.
Nu ben ik echter in de premenopauze beland. Kan te pas en te onpas ongesteld worden. En bij mij is dat tot nu toe vrij heftig en veel langer dan vroeger.
Hebben mannen daar begrip voor? Of schrikt het ze af? Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?
Ik zal ongetwijfeld veel details vergeten....

Kattija

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » wo 06 jul 2016 16:49

Kattija schreef:
di 05 jul 2016 19:33
Ik heb al veel gelezen over de overgang hier en wat dat met relaties doet of kan doen.
Ik maak me een beetje zorgen.
A.s vrijdag avond heb ik een date. Kan te pas en te onpas ongesteld worden. En bij mij is dat tot nu toe vrij heftig en veel langer dan vroeger.
Hebben mannen daar begrip voor? Of schrikt het ze af?
Hallo Katija

Laat ik voorop stellen dat je hier wat zaken door elkaar haalt.

De overgang doet zeker wat met relaties zoals je op forum en site hebt kunnen lezen maar dan gaat het over (langdurige) relaties die vaak al bestonden voor de overgang.

Tijdens de overgang veranderde ik en omdat mijn man niet mee veranderde kwam mijn relatie onder druk te staan. Het ging exact zoals hier op de site beschreven staat:
De hormoonverandering tijdens de overgang heeft ook invloed op de hersenen. Zo krijgen vrouwen bijvoorbeeld een scherper oog voor misstanden en onrecht.
In het begin van dit proces zal de partner zich inzetten om je te begrijpen en te helpen. Hij verwacht dat deze verandering tijdelijk is. Tot hij in gaat zien dat dit niet het geval is.
Al snel voelt de partner zich dan machteloos waardoor er onenigheid en onbegrip gaat ontstaan. De vrouw is noodgedwongen om in haar eigen wereldje te overleven.
De partner voelt zich opzij gezet en kan niet meer tot haar doordringen. Ze is niet meer de vrouw die ze is geweest. De verandering zet door. Beide partners staan nu los van elkaar. De vrouw, niet meer geplaagd door schuldgevoel, kan zichzelf hervinden. Elk op hun eigen manier zullen zij het patroon dat er was, kunnen gaan loslaten. Waarna ze beiden beginnen aan een nieuwe fase in hun relatie. Gelijkwaardig aan elkaar.

Zoals gezegd het hele verhaal hierboven was van toepassing op mij en mijn man en omdat ik niet meer de vrouw was die ik geweest ben paste de relatie zoals die was ook niet meer bij mij.
De laatste paar regels zijn helaas niet van toepassing op mij. Hervonden heb ik mezelf zeker weer gelukkig, maar doordat mijn man niet met mij mee kon/wilde veranderen en een vrouw nooit in haar eentje verantwoordelijk is en kan zijn voor de relatie, is bij ons geen nieuwe fase in de relatie ontstaan. We zijn compleet van elkaar vervreemd. Ik kon daardoor niet anders dan weggaan en er kwam een einde aan ons 25 jarige huwelijk.

Waar jij het over hebt Katija is heel wat anders een date waarbij je bang bent dat je ongesteld wordt? Gaat het dan om een seksdate? Of gaat het om een ontmoeting met iemand waar je een relatie mee op wil bouwen?

Of mannen begrip hebben voor langdurig ongestelde vrouwen verschilt per man en zijn intentie denk ik. Een man die een ongestelde vrouw afschrikwekkend vindt.....dat je daar überhaupt over nadenkt.....want zou jij als vrouw dan blij worden van zo een man?????? Vind de hele vraagstelling behoorlijk vrouwonvriendelijk!

Vr gr Lee

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht