Het liefst alleen zijn

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Anjaw
Berichten van Anjaw
Onderwerpen van Anjaw
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Het liefst alleen zijn

Bericht door Anjaw » zo 13 dec 2015 21:26

Hallo dames,

Ben hier weer veel aan het lezen de laatste dagen.
Het laatste jaar heb ik gemerkt dat ik alleen wil zijn en dat ik me heel erg erger aan mijn gezin (man en puberzoon van 17). Ik ben blij dat de andere 2 de deur uit zijn. Dit jaar ben ik 4 x alleen op vakantie gegaan naar Zuid Limburg. Heerlijk rustig, mooie omgeving, lekker eten.
De honden nam ik mee zodat ik lekker kon wandelen. Mijn man laat mij ook gewoon gaan en heeft er geen moeite mee, dat is wel prettig.

Helaas heb ik een man die nooit moeite heeft met wat ik voel, denk en meemaak. Met andere woorden het laat hem koud.
We leven ieder ons eigen leven, dat vind ik aan de ene kant prima maar aan de andere kant voel ik me ontzettend eenzaam. Het is allemaal heel erg dubbel. Het liefst alleen zijn maar toch ook het verlangen naar een gezonde relatie.

Ik weet niet hoe dit gaat aflopen, ik wacht het eigenlijk maar af en hoop dat hij op een gegeven moment misschien gaat denken dat hij ook eens zou kunnen vragen of hij me ergens mee kan helpen dat hij ook eens zou willen communiceren. Maar dat is nooit zijn sterkste punt geweest. Mijn man heeft een autistische aandoening en vind het allemaal prima zolang zijn routines niet doorkruist worden.

Je zou denken dat je na een relatie van 35 jaar gewend zou raken aan alles alleen moeten doen en weinig begrip en communicatie maar juist de laatste 2 jaren zit dit me steeds meer in de weg. Maar je weet maar nooit, als ik door deze ellendige overgang heen ben kan alles wel anders zijn.

gr. Anja

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht