Alleen maar niet eenzaam

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Skypainter
Berichten van Skypainter
Onderwerpen van Skypainter
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Alleen maar niet eenzaam

Bericht door Skypainter »

Hallo

In juni van dit jaar werd ik opgenomen in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking, bijholte ontsteking en verminderde nierfunctie door een cyste op mijn nier. Tien dagen later werd ik ontslagen uit het ziekenhuis en mijn, inmiddels ex vriend, was die dag varen met vrienden. Ik zat zwaar onder de medicatie, waaronder Oxycodon een opiaat tegen de pijn. Toen hij om 22:30 thuiskwam, heb ik op een rustige manier mijn ongenoegen geuit. Hij reageerde hierop: "Nou het is dat je erover begint, maar ik wil geen rekening meer hoeven houden met iemand, ik ben relatie moe". Ik had het gevoel alsof ik een ice-bucket over me heen had gekregen en kreeg een mega huilbui. Vanaf dat moment ben ik 'naar boven verhuisd', maar aangezien hij al duidelijk tien stappen verder was dan ik, werkte dit niet... toen ik wat was opgeknapt ben ik bij een vriendin ingetrokken in het noorden. Was boos, verdrietig en teleurgesteld. Ik had al die jaren geholpen bij hem in de onderneming, had geen contract, dus verviel in een keer in een bijstandsuitkering. Ik nam de beslissing om definitief weg te gaan uit de polder en een compleet nieuwe start te maken in het noorden, tot nu toe de beste beslissing die ik had kunnen nemen!

Ik heb inmiddels een appartementje, ben voornemens om een opleiding te gaan volgen (mits mijn gezondheid en die nare overgang dat toestaan), en ben mezelf meer dan ooit bewust dat het eigenlijk een enorme opluchting is om geen man meer te hebben. Ik zie nu dat ik mezelf volledig had aangepast aan hem, geen dingen meer ondernam met vriendinnen en ook het gegeven nu GEEN seks meer te hebben, geeft me een bevrijdend gevoel... gek eigenlijk, terwijl ik altijd een heel hoog libido had, nu verafschuw ik het idee. Ik wil ook geen man meer, en natuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken en over gevoelens heb je geen regie, maar pfff ik moet er echt niet meer aan denken! Denk zowaar dat ik MAN-MOE ben. ;)

Skypainter

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 56

Re: Alleen maar niet eenzaam

Bericht door Babsi »

Hoi Skypainter,

Wat een triest verhaal zeg. Dat deel van je ex dan, onvoorstelbaar!
Zo'n man ben je liever kwijt dan rijk :) .
Maar hoe geweldig heb je het daarna gedaan. Knap hoor dat je je leven in eigen hand hebt genomen en verder bent gegaan.
Je mag trost zijn op jezelf.

groeten Babsi

Lavenderlily
Berichten van Lavenderlily
Onderwerpen van Lavenderlily
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Lavenderlily »

Wat een verhaal!
En wat goed van je dat je op deze manier je leven weer op de rails probeert te krijgen, heel veel respect!

Lavenderlily

Chrissie
Berichten van Chrissie
Onderwerpen van Chrissie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Chrissie »

Jeetje...maar wat goed van je zeg. Je mag inderdaad trots zijn op jezelf.
Je hebt de juiste keuze gemaakt.

Groetjes
Chrissie

Skypainter
Berichten van Skypainter
Onderwerpen van Skypainter
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Skypainter »

Beste Babsi, Lavenderlily en Chrissie:

Dank jullie wel voor de begripvolle woorden!

Skypainter

Oops49
Berichten van Oops49
Onderwerpen van Oops49
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Oops49 »

Hallo

Geweldig hoe jij je toekomst uitstippelt ik moet beginnen aan dat lange en in mijn ogen onmogelijke proces, ik moet eerst mijn relatie van 22 jaar lang los gaan laten ( hij wil eruit weg niet ik).

Oops

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht