1 en al herkenning, maar helaas einde LAT-relatie.

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Corlin
Berichten van Corlin
Onderwerpen van Corlin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

1 en al herkenning, maar helaas einde LAT-relatie.

Bericht door Corlin » do 26 mar 2015 10:53

Hallo dames

Na een aaneenschakeling van nare gebeurtenissen in mijn leven (zoals verlies van mijn kind, moeder en vriend die zelfmoord pleegde) ben ik volledig ingestort, en ben daardoor bij de GGZ terecht gekomen en heb een intensieve dagbehandeling ondergaan van een jaar.

Ik had gelukkig een leuke vriend gevonden die mij daarin steunde zover dat voor hem mogelijk was, t feit lag er wel dat hij 10 jaar jonger was en zelf geen kinderen had (ik heb er 1 van 12 en 1 van 20 jaar) dus zodra hij hier de weekenden was verwachte hij wel vaak dat het gewoon leuk was..en gezellig, en vaak lukte dat ook wel.. maar t afgelopen jaar ook al volgde ik mijn therapie, en veranderde mijn gedachten., en mijn levensstijl, werd ik steeds onrustiger als ik met hem samen was, ik kon hem bij wijze van niet meer uitstaan en om me heen verdragen, telkens het gevoel hebben dat ik mezelf totaal wegcijferde in deze relatie, en het leuk willen maken voor hem en mijn kinderen...de druk werd steeds groter, en ik werd steeds onredelijker...niet wetende wat ik nu weet.. ik zit gewoon aan het begin van de overgang :( Ontzettend veel herkenning lees ik hier.

Mijn vriend is er van het weekend met een flinke knetterende ruzie vandoor gegaan, en kan hem dit niet meer uitleggen.. en zit ik met een afschuwelijk gevoel van verlatingsangst en dat ik gefaald heb.. ik ben alleen bang dat als ik het hem verteld had dat die alsnog weg was gegaan, want een vrouw in de overgang past niet echt in zijn leven, ik voel me afschuwelijk... wil hem terug.. en ook weer niet, ik voel me vreselijk eenzaam.. maar heb er ook zelf voor gezorgd dat die wegging, heb m letterlijk van me afgeduwd door mijn enorme grillen... ik ontplofte om het minste en geringste.

Denk je eindelijk jezelf terug gevonden te hebben, ga je deze fase in van je leven..zo moeilijk, is er iemand die mij kan helpen om iig dat gevoel van gemis en verdriet om mijn partner te kunnen helpen een plekje te geven? Ik loop werkelijk met mn hoofd tegen de muren op :(

Corlin

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Re: 1 en al herkenning, maar helaas einde LAT-relatie.

Bericht door Greta51 » do 26 mar 2015 19:48

Hallo Corlin,

Wat heftig allemaal, je hebt heel wat op je bordje liggen en dan ook nog in de overgang en een jonge vriend die waarschijnlijk van alles van je verwacht.
En dat is nou net wat een vrouw in de overgang niet meer aankan, ze heeft de tijd en de rust voor zichzelf nodig om met alle veranderingen om te leren gaan.
Misschien toch maar eens een verhelderend gesprek hebben met je vriend en uitleggen wat de overgang doet met een vrouw.
Als hij echt om je geeft zal hij je steunen en er voor je zijn.

Heel veel sterkte,
Greta.

Henrique
Berichten van Henrique
Onderwerpen van Henrique
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Henrique » za 28 mar 2015 22:44

dag Corlin,

Vorig weekend hier hetzelfde..Mijn vriend en ik hebben ruim 4 jaar een latrelatie.
Steeds moeilijker vond ik het om aandacht voor hem op te brengen. Ik heb een druk leven met 2 pubers, een baan en een eigen huis en als ik hem dan een weekend zag had ik het gevoel dat hij ook van alles van me wilde. Ik voelde geen steun van hem en hij ook niet van mij. Vorig weekend ruzie, d.w.z. hij werd kwaad op mij op een zo verwijtende toon, doet ie vaker. Ik was het zat en heb de relatie beëindigd. Hier is natuurlijk al veel meer aan voorafgegaan, dit was de druppel.

Maar net als jij Corlin voel ik me eenzaam, verdrietig, ik mis hem en ook weer niet.
Nu is het nog niet de tijd om het een plek te geven, dat heeft tijd en afstand nodig.

groet, Henrique

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Caro55 » ma 30 mar 2015 14:49

Hallo Corlin en Henrique,

spijtig voor jullie dat de latrelatie beëindigd is. Kan het me best voorstellen dat jullie eenzaam zijn ! Ik voel me eenzaam en heb een man, kinderen, kleinkinderen.
Toch voel ik me eenzaam en dit gevoel speelt me al een paar jaar parten.
Ruzie maken en mekaar niet verstaan brengt natuurlijk ook geen oplossing.
Sterkte allebei !

Carine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht