Omgeving heeft weinig begrip voor menopauze

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Mbd
Berichten van Mbd
Onderwerpen van Mbd
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Omgeving heeft weinig begrip voor menopauze

Bericht door Mbd » ma 17 sep 2012 17:24

Hallo Dames,

Sinds een tijd ben ik nu behoorlijk in de overgang en (bijna) iedere dag verschrikkelijk moe, duizelig en ga zo maar door. Naarmate het voort duurt ga ik aan mijn omgeving merken dat ze nog weinig geduld en/of begrip meer kunnen opbrengen. Het moet a.h.w. nu maar eens voorbij zijn.
Ik begrijp het wel, maar ik kan me niet anders voordoen dan ik me voel.
Mijn omgeving reageert alsof ik op al deze vervelende klachten heb zitten wachten en het allemaal expres doe !!!
Hierdoor ga ik me ook steeds meer terug trekken en wil ik gewoon dat iedereen me met rust laat.
Wie herkent dit ????

Hartelijke groeten, Manon

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 67

Re: Omgeving heeft weinig begrip voor menopauze

Bericht door Christine » ma 17 sep 2012 18:39

Hallo Manon,

Inderdaad heel herkenbaar voor mij.
Ik zie/voel ervaar veel onbegrip bij mensen (al jarenlang) en dat.....terwijl ik juist in deze jaren een beetje steun nodig heb/had.

Zo ben ik ook in een soort van isolement geraakt, maar voor mij nog altijd beter dan met mensen omgaan die me irriteren of niet serieus nemen of kwetsen.

Er is eindelijk af en toe een beetje vooruitgang bij mij, voel me niet meer elke dag net zo ziek en duizelig en eng in hoofd/nek enz.
En "sommige" mensen maar roepen.....ga eens naar een dokter, nou ik ben er vaak geweest in het verleden maar ook daar was er geen begrip/erkenning en de huisarts heeft nog nooit wat voor me kunnen betekenen.
Kwam er altijd depri vandaan.

En als er weer een slechte dag/periode is (vanuit het niets) staan mensen met hun wenkbrauwen omhoog a.h.w. hardop te denken........stel je niet zo aan.
En dat doet/deed erg pijn.

Dan maar liever alleen in mijn huis en deze akelige periode in stilte doorleven.

Wees lief voor jezelf.
gr. Christine

Mbd
Berichten van Mbd
Onderwerpen van Mbd
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Omgeving heeft weinig begrip voor menopauze

Bericht door Mbd » ma 17 sep 2012 19:21

Hallo Christine,

Wat fijn deze herkenning. Alles moet maar snel en volgens regels in deze maatschappij en gebeurt dat niet dan lig je ernaast. Je moet voldoen aan het perfecte plaatje, zullen we maar zeggen.

Ik vind het vreemd dat er zo weinig begrip is, terwijl er zoveel vrouwen zijn die gebukt gaan onder die vervelende overgang.
Het is zoals jij zegt: "wees lief voor jezelf".

Hartelijke groeten Manon

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht