Ik kan niet meer de oude rol vervullen.

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Jetje
Berichten van Jetje
Onderwerpen van Jetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Ik kan niet meer de oude rol vervullen.

Bericht door Jetje » za 17 mar 2012 22:07

Hallo Jamilla,

Ik weet precies wat je bedoelt en herken het dus allemaal weer. Dat hebben wij al vaker gehad over dit onderwerp en ik hoop dat je dat een beetje steun geeft.
Het verschil is wel dat ik het wat makkelijker heb met een partner die mij wel heel veel ruimte geeft en die geen enkele eis of verwachting heeft. Ik besef dat ik daar geluk mee heb.
Ik mag voor mezelf kiezen van hem.
En dat voor mezelf kiezen heb ik nodig, inderdaad het kan niet anders. Het zou mij ook heel erg benauwen als dat niet zou kunnen, want er is geen andere weg voor mij nu dan de mijne.
Toch is er ook bij ons niet echt een samen, maar dat komt door mij: ik wil geen samen voelen, ik wil me ik voelen en dat wordt begrepen en gerespecteerd.
Een relatie hebben kan dus wel, maar het is totaal anders dan voorheen.

Sterkte ermee, groetjes, Jetje

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Jamilla » za 17 mar 2012 22:23

Hoi Jetje,

Super-bedankt voor je reactie. Ben er blij mee.

Ook heel fijn dat je dit herkent. Ik jou dus ook weer. Het niet samen kunnen voelen nu. Ook de weerstand ertegen.
Dit is echt enorm veranderd.

Heel fijn, dat jullie daar toch een weg in weten. Dat je wordt gerespecteerd. Dat vind ik mooi te lezen. Gewoon dat het wel bestaat.

Voor mij is het dus geeindigd, deze relatie. Nog maar net twee dagen. Het gaat gewoon zo niet. Ik liep mezelf gewoon teveel geweld aan te doen.

Nu heb ik rust, wel wat verdriet maar ook weer de ruimte voor mezelf. Wel weer eenzaam maar ik ga wel weer fijne en goede dingen doen. Ik kan nu weer naar mezelf luisteren. Ik kan weer voelen wat ik nodig heb. Ook waarom dit niet zo verder ging. Als je eruit bent krijg je toch veel beter zicht op de dingen.

Nogmaals dank en nog een heel fijn weekend voor iedereen!

Groetjes, Jamilla.

Jetje
Berichten van Jetje
Onderwerpen van Jetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Jetje » zo 18 mar 2012 10:39

Hoi Jamilla,

Ik vind het wel rot voor je dat het uit is, maar ik begrijp zo goed dat het niet anders kan als er geen begrip en respect is.
Het is voor mij al vaak heel lastig om met deze relatie door te gaan, terwijl ik wel respect en begrip krijg.
Ik denk ook dat dat respect en begrip juist de twee dingen zijn waardoor mijn relatie het net redt.
Ook ik heb al jaren een enorme twijfel over wel of geen relatie, en dat gaat dan ook steeds weer over het feit dat ik bezig wil zijn, nee dat zeg ik fout, bezig moet zijn met mijzelf. Er is niet eens een keus, ik moet kiezen voor ik.

Heel veel sterkte voor jou en ik begrijp je helemaal, misschien is dat een troost.

groetjes, Jetje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht