Ben me man super zat!!!!

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Mama1976
Berichten van Mama1976
Onderwerpen van Mama1976
Menopauzejaar:
Leeftijd: 43

Ben me man super zat!!!!

Bericht door Mama1976 »

dag dames,

Ik ben bijna 12 jaar getrouwd. Ik ben mijn man zo erg zat. We hebben veel ruzie en naar die ruzies wordt er alleen maar gezwegen. Mijn man staat chagrijnig op en dan kan iedereen in huis beter niet in zijn buurt komen (heb 2 pubers en 2 jongere kids). Ik krijg overal de schuld van maar hij doet niets. Ik kan ook geen gesprekken met hem voeren dan loopt het weer uit tot een fikse ruzie. Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet. Nu zit je toch al veel thuis en dit beklemd ook. Hij is ook gauw jaloers als ik even de hond aandacht geef en super achterdochtig. Vandaag vond hij mij een vals kreng. Het doet me veel pijn. Ook nog die overgang die zit ook in de weg. Ik kan veel huilen als hij zo boos is (ook heeft hij altijd gelijk),ben heel erg moe dit snapt hij niet. Ik word er soms echt moedeloos van. Ik houd wel van hem maar twijfel heel veel. wie herkent dit. :(

Mama

Naturelover
Berichten van Naturelover
Onderwerpen van Naturelover
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Ben me man super zat!!!!

Bericht door Naturelover »

Hallo,

Ik herken het absoluut. zo een 1,5 a 2 jaar geleden ergerde ik me ook bont en blauw aan mijn man. Alles irriteerde me aan hem. Dingen die ik voorheen nooit zo zag, waarschijnlijk omdat je zelf door een fase heen gaat. Het heeft ons bijna ons huwelijk gekost. Want mijn man herkende mij niet meer, van het lieve zachte vrouwtje was ik soms ineens een enorme ''bitch'' geworden die voor zichzelf op kwam. Tel daarbij de slapeloze nachten, opvliegers en moodswings en het wordt een knallend vuurwerk in huis.Het is nooit meer zoals voorheen geworden, voor mijn man een enorm gemis, ik vindt het wel best. Rust aan mijn hoofd en lijf. Maar er is wel weer rust in huis gekomen ….

Naturelover

Mexicang
Berichten van Mexicang
Onderwerpen van Mexicang
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Ben me man super zat!!!!

Bericht door Mexicang »

Heel herkenbaar.

Ik kan mijn man ook wel wegkijken momenteel...
We lijken elkaar totaal niet te begrijpen en ik voel mij ook onbegrepen.
En dus knalt het hier met grote regelmaat, helaas.
Maar er gebeurd veel met mij, ik verander enorm en ondanks dat het echt niet altijd makkelijk is, vind ik dat ik echt positief verander. Alleen mijn man blijft hangen in zoals het was, zoals ik was. Maar dat is er niet meer...
en ik erger mij dan weer aan het feit dat hij zo blijft hangen in vroeger, maar tijden veranderen.
Hoe het zal aflopen, geen idee. Ik heb behoorlijk behoefte aan rust, maar denk dat ik ook duidelijker moet communiceren ipv te ontploffen ;-), wellicht helpt dat iets om begrepen te worden...

Mexicang

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht