Ik wordt gek van het verliefde gevoel

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
1964
Berichten van 1964
Onderwerpen van 1964
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Ik wordt gek van het verliefde gevoel

Bericht door 1964 » za 14 sep 2019 14:23

Hallo dames

Nu de lichamelijke klachten verdwenen zijn, lijkt er n nieuwe klote periode aangebroken te zijn: Een vriend van mijn dochter (19) kwam regelmatig hier thuis. Na n periode van studeren zijn ze nog bevriend en ik ook nog met hem. We versturen elkaar af en toe mail en wat snapchats. Nadat ik hem 3 1/2 maand niet meer had gezien vanwege zijn werk in Frankrijk, hebben we daarna afgesproken ns te gaan eten. Ik had hem heel erg gemist. Ik voelde iets heel speciaals bij hem (ook vanwege zijn verleden). Het erge nu is dat ik constant aan hem denk. Ik mis hem zo erg. Het etentje was erg gezellig. Ik wil weer Jong zijn, manlief zit elke avond op de bank met z'n pc, wil nooit mee uit. Gruwelijk saai. Ik wil juist er wel uit en voel me bij de jeugd heerlijk!! Ook met m'n dochter en zoon. Help ik wordt gek van mijn "verliefde gevoelens". Schaam me ervoor. Probeer van alles te doen om niet aan hem te denken. De jongen in kwestie vindt t fijn zijn verhaal bij mij kwijt te kunnen.
Wie herkent dit?

1964

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Ik wordt gek van het verliefde gevoel

Bericht door Claire » zo 15 sep 2019 15:22

Beste 1964,

Weet niet of je verliefdheid wordt veroorzaakt door overgangshormonen.
Wel kun je wisselende stemmingen krijgen en ook je libido kan hoger of lager worden in de overgang. Onvrede en herbezinning over je eigen leven en je relaties hoort er ook bij. Dat kan verwarrend zijn.

Kan niet over jouw situatie oordelen, maar als je niet op deze verliefdheid zit te wachten, zou ik de kat niet op het spek binden en afstand nemen om jezelf te beschermen.

Groetjes,
Claire

Yules
Berichten van Yules
Onderwerpen van Yules
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Ik wordt gek van het verliefde gevoel

Bericht door Yules » wo 09 okt 2019 06:13

Hey 1964

Je hebt mijn verhaal neergeschreven!
Enkele jaren geleden had ik exact hetzelfde voor, tot over mijn oren 'verliefd' op de vriend van één van mijn kinderen.
Hij was supergrappig en zeer intelligent, ook emotioneel erg rijp....rijper dan sommige 50 'ers. Er was van begin af aan een wederzijdse (onbesproken) aantrekkingskracht tussen ons. Na een poos geraakte het uit tussen hen, en ik denk dat ik er het meeste verdriet van had.
Mijn kind huppelde vrolijk verder in haar jonge leven, en mijn hart brak door het gemis aan mijn soulmate.
Het was een constant gevecht tussen mijn hart en mijn geest.
Na een paar maanden begonnen we toch te sms'en en hebben we een aantal keer afgesproken.
We hebben toen onze gevoelens eerlijk besproken, en hij heeft me toen gekust, wat ik letterlijk maar met mondjesmaat toe heb gelaten.
In de weken daarna, vroeg ik mezelf serieus af wat ik hem te bieden had als Mrs Robinson....het antwoord was confronterend.
Uit liefde voor hem, heb ik hem toen losgelaten, hem verteld dat ik hem altijd in mijn hart zal koesteren, dat zijn leven nog open lag, hij vader kon worden, wereldreiziger kon worden, of zelfs enkel fuiven tot de zon opkomt...
Ons korte hoofdstuk is in liefde en met respect afgesloten.
Hij is ondertussen vader geworden en is gelukkig. We hebben elkaar nooit meer gecontacteerd.
Maar ik heb me er nóóit voor geschaamd, het waren pure gevoelens en een connectie tussen 2 zielen, waarbij leeftijd niet bestaat.
Schaam je niet, laat deze gevoelens de ruimte om te bestaan, het is iets van jou!
Misschien ook dé uitgelezen moment om je eigen relatie onder de loupe te nemen.
Hoop dat je dit nog leest, en ben benieuwd hoe het nu met je gaat.

Liefs Yules x

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht