Gemis aan lichamelijk contact

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Pippo1
Berichten van Pippo1
Onderwerpen van Pippo1
Menopauzejaar: 2018
Leeftijd NU: 50

Gemis aan lichamelijk contact

Bericht door Pippo1 » zo 04 aug 2019 14:48

Hallo dames,

Sinds een paar maanden heb ik vooral last van opvliegers.
En ik ondervind één grote hinder bij die opvliegers die zich heel kort na elkaar aanmelden, en dat is het lichamelijk contact. Ik en mijn man genoten enorm van lichamelijk contact. Gewoon lekker tegen elkaar liggen of zitten, het lukt me gewoonweg niet meer. Te warm, te benauwend, en wij beiden beginnen die intensiteit toch te missen. Ik nog meer dan hij omdat hij weet waar het van komt, maar toch beginnen er barsten te komen in het begrip omdat het gemis te groot wordt. Daar had ik eigenlijk niet bij stil gestaan, dat dit ook weer een impact heeft op je relatie en op je gemoed.
Vooral als je beide knuffelaars zijt. We zien elkaar natuurlijk nog heel graag, maar toch.
Ik wou dit even kwijt omdat het toch wat op mijn gemoed werkt en omdat ik ook merk dat mijn man prikkelbaarder wordt door het gemis. Juist zoals ik. Heel vervelend allemaal

Vriendelijke groeten Pippo

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Re: Gemis aan lichamelijk contact

Bericht door Anna1962 » zo 04 aug 2019 17:01

Hoi Pipo,

Ik herken het wel, kan nog geen 5 min tegen mijn man aan liggen of de vlammen slaan uit mijn lijf!!
Wacht dan ff af tot het weer afzakt, niet ideaal maar bij mij werkt het wel, als het te gortig word ga ik maar ff op het balkon afkoelen :-)
Mijn man snapt het gelukkig en vind het vooral voor mij heel lastig, zelf heeft hij er niet zoveel moeite mee dat t nu zo is als t is, komt ooit wel weer goed zegt hij dan!!

Groetjes Anna

Plaats reactie