Dikke vingers

De overgang met al zijn lichamelijke ongemakken. Van slecht slapen, duizelingen, transpireren tot en met stemverandering. Er- en herkenning bij lichamelijke verschijnselen.
Svetlana
Leeftijd: 57

Berichten van Svetlana
Onderwerpen van Svetlana

Dikke vingers

Berichtdoor Svetlana » Di 16 Dec 2003 12:02

Hoi mensen,

Ik ben zo blij dat dit forum bestaat! En dat ik met jullie alle ellende kan delen! Eindelijk kan ik alle klachten, die ik sinds een paar maanden heb, verklaren. Sinds vorige week weet ik ook zeker door de bloedtest dat ik in de overgang ben. Toen ik 24 was, was mijn baarmoeder weggehaald bij de geboorte van mijn dochter (toen woonde ik nog in Bulgarije). Het is een lang verhaal, ga ik even niet uitgebreid vertellen. Maar ik heb al 21 jaar geen menstruatie en ik kon dus niet aan de menstruatie merken dat ik in de overgang ben.

Het begon dit jaar met verschrikkelijke rugpijn. Eerst dacht mijn huisarts dat ik iets aan mijn maag had (ik heb pijn in mijn rug op de hoogte van de maag, het voelt als een gordel) Ik heb alle organen laten onderzoeken - niks. Ik ben ook bij een kraker geweest (deed nog meer pijn, niet doen!) en toen ben ik bij een acupuncturist terechtgekomen. Dit heeft me aardig geholpen. Nu heb ik pijn in de rug alleen als ik 's avonds ga liggen en als ik omdraai in bed.

Maar sinds 2 maanden heb ik een nieuwe verschijnsel - mijn vingers en mijn benen onder de knie en de voeten zijn heel erg gezwollen en doen pijn. Met name 's ochtends! De acupuncturist was de eerste die zei dat ik misschien in de overgang ben en toen pas heb ik bloed laten prikken.
Sorry, mensen, dat het zo een lang verhaal is geworden. Wil iemand a.u.b. die ook dikke vingers heeft reageren? En wat kan eventueel helpen? Plaspillen heb ik al gekregen van mijn HA maar op de tweede dag werd ik zo misselijk dat ik ze niet meer wil slikken.

Ik heb dus nu rugpijn, overal pijn in de gewrichten, keel bobbels, dikke vingers... what's next? Het wordt echt een feest - die overgang!

Groetjes, Svetlana

Trina
Leeftijd: 67

Berichten van Trina
Onderwerpen van Trina

Re: Dikke vingers

Berichtdoor Trina » Wo 17 Dec 2003 00:14

Hoi Svetlana,

Nou dat is niet niks wat jij allemaal hebt.
Wat die dikke vingers betreft:
In het allereerste begin van mijn overgang hield ik veel vocht vast, met name in mijn gezicht.
Wat mij wel aardig goed beviel was 'Vochtevenwicht' en daarbij heel veel drinken, want vocht vast houden doet je lichaam juist als het te weinig vocht heeft.
Dus begin maar met veel water te drinken, het lijkt tegenstrijdig en ik kan me voorstellen dat je juist minder gaat drinken (deed ik tenminste wel), maar dat is juist verkeerd.

Sterkte met alles. Trina

Marad

Berichten van Marad
Onderwerpen van Marad

Berichtdoor Marad » Wo 17 Dec 2003 01:43

Ja.. Svetlana

Een feest die overgang.
Troost je, ik kan mijn trouwring ook niet meer aan.
Rugpijn (gelukkig enkel 's morgens) op de plaats die jij beschrijft en keel bobbels heb ik ook.

Ik hoop gewoon dat het eens overgaat en zo niet ..dan valt er wel met te leven.

Marad

Svetlana

Berichten van Svetlana
Onderwerpen van Svetlana

Berichtdoor Svetlana » Wo 17 Dec 2003 10:32

Hoi Trina,

Je antwoord voelt goed en geeft me moed om door te gaan. Bedankt! Je zegt dat je het in het begin hebt ervaren, wat kwam er daarna dan? Ik wil me psychisch voorbereiden! Nu ga ik gelijk een kan thee zetten!

Groetjes, Svetlana

Svetlana

Berichten van Svetlana
Onderwerpen van Svetlana

Berichtdoor Svetlana » Wo 17 Dec 2003 16:26

Hoi dames,

Nu ga ik het dus vertellen hoe het allemaal gegaan was met mijn baarmoeder. Bij mijn eerste bevalling van mijn zoon had ik veel hechtingen (mijn zoon was een grote baby) maar ze hebben me zo goed gehecht dat er 3 jaar later bij de bevalling van mijn tweede kind er helemaal geen opening was! Met keizersnede hebben ze de baby er uitgehaald, samen met een gedeelte van mijn baarmoeder want de doctor was bang dat er geen gaatje was voor de bloeding...

Daarna heb ik veel last gehad van mijn eirestokken, kistes en zo maar gelukkig ging het iedere keer over en ik heb ze nog steeds. Alleen doen ze blijkbaar niks meer!

Ik heb ook de tintelingen die jij hebt. Ik heb net Vochtevenwicht gehaald en ga dit proberen. En dan maar veel drinken en positief blijven denken.
Veel sterkte!

Svetlana

Svetlana

Berichten van Svetlana
Onderwerpen van Svetlana

Berichtdoor Svetlana » Wo 17 Dec 2003 16:40

Hallo Marad lotgenote,

Dan maar zonder trouwring, he! ik kan trouwens ook mijn horloge niet meer aan en die heb ik van de zomer van mijn man gekregen voor onze zilveren bruiloft... Maar het komt allemaal goed!

groetjes, Svetlana

Trina
Leeftijd: 67

Berichten van Trina
Onderwerpen van Trina

Berichtdoor Trina » Wo 17 Dec 2003 23:26

Hoi Svetlana,

Je wilt graag weten wat er daarna allemaal kwam. Dat kan ik je wel vertellen, maar geen vrouw is gelijk. Bovendien heb ik geen operatie ondergaan.

Het vocht vasthouden duurde een paar jaar en toen wist ik nog niet dat dit door de overgang kwam en jammer genoeg bestond er nog geen site zoals deze, er was volgens mij nog geen internet. Ik heb het over de jaren '89-'90.

Ik heb daarna allerlei klachten gehad, maar nooit last van de gewrichten. Bij mij waren de klachten meer psychisch.
Maar als je ze allemaal wilt weten wil ik het wel opsommen hoor.
Als ik jou was zou ik het niet willen weten

Trina

Terug naar “Lichamelijke Overgang”