Branderig gevoel bij plassen

De overgang met al zijn lichamelijke ongemakken. Van slecht slapen, duizelingen, transpireren tot en met stemverandering. Er- en herkenning bij lichamelijke verschijnselen.
Rietje55
Leeftijd: 65

Berichten van Rietje55
Onderwerpen van Rietje55

Branderig gevoel bij plassen

Berichtdoor Rietje55 » Ma 29 Jan 2007 13:14

Hallo allemaal,

Hebben jullie dit ook wel eens?
Ik heb alleen, 's morgens een branderig gevoel als ik moet plassen.
Heel veel klachten zijn verdwenen maar nu heb ik dit weer.
Nog nooit gehad. Volgens mij is het geen blaasontsteking want dan moest ik wel vaker plassen en deed het overdag verder ook wel pijn bij het plassen. Dus ik heb het alleen 's morgens.

groeten Rietje

Anneke
Leeftijd: 57

Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke

Re: Branderig gevoel bij plassen

Berichtdoor Anneke » Ma 29 Jan 2007 15:30

Hoi,

Ik ben nu 49 en heb begin vorig jaar ook een periode gehad van een branderig gevoel bij het plassen. Ik bleek een blaasontsteking te hebben.

Nadat deze behandeld was bleef ik er last van houden en heb nog 2 maal de urine laten controleren, conclusie geen blaasontsteking.

Op advies van de dokter ben ik nog meer gaan drinken, vooral zure dranken, karnemelk, sinasappelsap e.d.
Ook neem ik op haar advies iedere dag een cranberry capsule. Het heeft volgens haar met de verminderende hormoonproductie te maken.

Doordat de blaaswand zuurder is kunnen er minder goed bacterieen aan hechten, zodat je minder kans hebt op blaasontsteking.

Af en toe heb ik er nog wel eens last van (tegen een menstruatie), maar het is echt veel minder geworden.

Groeten Anneke2

Joce
Leeftijd: 52

Berichten van Joce
Onderwerpen van Joce

Berichtdoor Joce » Ma 29 Jan 2007 16:50

Hallo Rietje,

Ja, in het afgelopen halfjaar heb ik dat een paar keer gehad. Steeds een paar dagen. Ook een keer laten testen, maar het was geen blaasontsteking. Kreeg ongeveer hetzelfde advies als Anneke. Sinds ik die trouw opvolg, heb ik het niet meer gehad.

Ik merk de laatste maanden ook dat ik 's ochtends bijna altijd veel donkerder urine heb (had ik vroeger nooit last van). Heb jij dat ook?

Ik breng dat eigenlijk in verband met het feit dat ik 's nachts ook veel meer zweet dan vroeger en dus meer vocht verlies. Dacht dat daardoor misschien dat branderige gevoel ook eerder ontstaat. Begin nu 's ochtends standaard met twee glazen water en daarna is de kleur weer redelijk normaal.

Groetjes, Cece

Rietje55
Leeftijd: 65

Berichten van Rietje55
Onderwerpen van Rietje55

Berichtdoor Rietje55 » Di 30 Jan 2007 17:16

Hallo Cece,

Bedankt voor je antwoord en Anneke ook natuurlijk
Je vroeg mij of ik ook donkere Urine had 'sochtends, nou inderdaad dat heb ik ook. En ook dat het veel meer ruikt veel sterker dan anders.
En als je dan meer drinkt is het weg.
Hopelijk gaat dit ook weer over, net als alle andere klachten.

Bedankt Rietje

Anette
Leeftijd: 61

Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette

Berichtdoor Anette » Di 30 Jan 2007 17:37

Hoi dames,

's Ochtends is je urine gecncentreerder. Daarom moet je bij voorkeur ook altijd het ochtendplasje meebrengen als je urine moet worden nagekeken.

Dat het anders ruikt kan natuurlijk.
In de overgang echter ruik je zelf ook anders.

En je hoeft niet altijd de geijkte verschijnselen te hebben bij een blaasontsteking. Het komt ook wel voor dat vrouwen er nauwelijks, of misschien wel niets van merken.

Blaasontstekingen tijdens de overgang komt in elk geval bij veel vrouwen voor.

Groet
Anette

Katarien

Berichten van Katarien
Onderwerpen van Katarien

Berichtdoor Katarien » Di 30 Jan 2007 18:51

Hallo dames,

Nadat ik een paar keer blaasontsteking heb gehad ben ik 's morgens een vitamine C tablet (1.000 mg), (maakt de urine ook zuur), gaan gebruiken en 's avonds een hoog geconcentreerde cranberrycapsule.
Sindsdien heb ik geen last meer gehad van een toch wel vaak aanwezig zeurderig/pijnlijk gevoel in de buik.
Geprobeerd te stoppen met de vit.C maar binnen een week begon het gezeur weer.

Groet
Katarien

Terug naar “Lichamelijke Overgang”