Bloedverlies na het vrijen

De overgang met al zijn lichamelijke ongemakken. Van slecht slapen, duizelingen, transpireren tot en met stemverandering. Er- en herkenning bij lichamelijke verschijnselen.
Martine51
Leeftijd: 62

Berichten van Martine51
Onderwerpen van Martine51

Bloedverlies na het vrijen

Berichtdoor Martine51 » Do 22 Dec 2005 19:00

Hello dames,..

Even een vraagje: heeft iemand van jullie soms ook licht bloedverlies dag na het vrijen. Absoluut geen pijn maar zo wat spotting, zeg maar. Ik heb dat ooit al eens voor gehad, en toen in paniek naar de gyne gelopen, maar het bleek onschuldig te zijn. Nu heb ik het opnieuw. Ik heb wel net een zware antibioticakuur gevolgd van twee weken. Misschien ligt daar een verband, ik weet het niet.Dus vraag ik het hier eens aan jullie allemaal.

Met dank voor de antwoordjes,
Martine

Martine51
Leeftijd: 62

Berichten van Martine51
Onderwerpen van Martine51

Re: Bloedverlies na het vrijen

Berichtdoor Martine51 » Ma 26 Dec 2005 20:21

Dank je voor je antwoord Anna,

Wat mij ongerust maakt: van vaginale droogheid is nog geen sprake ( gelukkig maar) dus die uitleg kan ik er niet aan geven. Misschien was het enkel wat spotting, ik ben zo onregelmatig de laatste maanden.
In elk geval, ik ga deze week nog naar de gyne.

Vriendelijk groetjes,
Martine

Aike
Leeftijd: 52

Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike

Berichtdoor Aike » Di 27 Dec 2005 17:32

Hallo Martine

" Ook kan het zijn dat je na geslachtgemeenschap wat helderrode afscheiding hebt. Dit kan komen doordat de vaginawand dunner wordt tijdens de overgang of doordat de vagina droger is. De kans op wondjes in de vagina is dan aanwezig."

Dit staat onder het kopje informatie > vaginale afscheiding op deze site!

groetjes Aike

Agnes
Leeftijd: 63

Berichten van Agnes
Onderwerpen van Agnes

Berichtdoor Agnes » Di 10 Jan 2006 20:43

Hallo Martine,

Ik lees je berichtje nu pas. Ik heb ook wel eens last van wat bloedverlies na het vrijen. Soms, als ik net ongesteld ben geweest, lijkt het wel of er na het vrijen nog wat "na" komt. Kent iemand dat?
Laatste restje? Het lijkt soms wel of je het stimuleert door te vrijen.
Ben benieuwd of jullie dat ook ervaren.

groetjes,
Agnes

Terug naar “Lichamelijke Overgang”