Stolsels

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Maja42

Berichten van Maja42
Onderwerpen van Maja42

Stolsels

Berichtdoor Maja42 » Di 25 Okt 2005 20:34

Beste lezers,

Sinds enige maanden vloei ik zeer hevig. Dit gaat gepaard met enorme stolsels. Volgens de HA is dit het begin van de overgang. Ik dacht altijd dat vloeiingen afnamen. Maar bij mij wordt het steeds erger en het beïnvloedt mijn dagelijks leven, ruim een week per maand loop ik leeg.
Is dit de toekomst! Ik ben 42 jaar.

Vr. gr. Maja42

Renske
Leeftijd: 61

Berichten van Renske
Onderwerpen van Renske

Re: Stolsels

Berichtdoor Renske » Di 25 Okt 2005 20:40

Hoi Maja,

Ook ik had in het begin van de overgang vreselijke vloeiingen.
Ik heb het zo erg gehad dat het bankstel helemaal onder zat, door alle maandverbanden heen.
Ik had het ook 1 keer in de auto. Ik stapte uit en de hele stoel van de auto zat onder. Zo zijn er nog veel meer van die momenten geweest.
Ik was toen 43. Daarna jaren onregelmatig van 2 weken wel, 2 weken niet, dan weer 20 dagen en een paar dagen niet, het werd steeds ongerelmatiger.
Vorig jaar 7 maanden niet, 2 maanden wel, 4 maanden niet, 1 keer wel en nu weer 4 maanden niet, en nu maar hopen dat het nu stopt. Ik ben nu 51, dus begrijp je het ging bij mij ook niet van een leien dakje. Maar het is natuurlijk bij iedereen anders.
Het kan bij jou weer heel anders lopen, ik wens je veel sterkte.

groeten Renske

Maja42

Berichten van Maja42
Onderwerpen van Maja42

Berichtdoor Maja42 » Di 25 Okt 2005 21:05

Bedankt Renske voor je snel reactie.

Ik herken je verhalen. Ook ik heb regelmatig last van hevig doorlekken. Volgens mij is hier geen goed middel tegen. Ik hou niet zo van hormonen en ander chemische middelen. Ik zoek iets natuurlijks. Het vooruitzicht van jaren onregelmatig vloeien en veel bloedverlies hebben is niet leuk. Maar goed zolang het allemaal geen kwaad kan, is het een kwestie van accepteren. Jij hebt het ook jaren ervaren. Eens komt er een eind aan.

Gr. Maja42

Renske
Leeftijd: 61

Berichten van Renske
Onderwerpen van Renske

Berichtdoor Renske » Wo 26 Okt 2005 09:51

Hoi Maja,

Heb jij ook altijd het premenstrueel syndroom gehad? Ik had, 2 x een postnatale depressie na de kinderen en daarna het pms-syndroom. Ja die hormonen zijn een rode draad in mijn leven en dat is heel heftig.

Vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt weten wat ik bedoel. Je loopt altijd tegen onbegrip aan en besluit tevens om er maar niet meer over te praten, want het wordt vaak tegen je gebruikt. Ik zal een voorbeeld geven.

Ik was zondag in Ahoy met mijn kleindochter van 5 bij K3. Ik had een goeie dag gelukkig en heb genoten, zeker omdat Celeste het prachtig vond. De dag erna stond ik 's morgens bij de bakker en werd niet lekker, licht in mijn hoofd, misselijk en eng. Ik dacht kijk nou, gister in Ahoy met 8 duizend mensen, en nu in de winkel weer zo eng.

Soms begrijpen andere mensen die daar nog nooit last van hebben gehad niets van, en gaan ze over je roddelen, maar ze doen maar. Ik weet nu dat ik al heel lang geteisterd word door die hormonen en moet er zelf mijn weg in vinden, van ieder goed moment probeer ik te genieten. Ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken, en als andere mensen er iets anders van maken, ZE DOEN MAAR Wat klink ik cynisch he vandaag, Ja, dat komt omdat je vaak gekwetst bent, en dat komt er dan zo nu en dan uit.

Maar genoeg, Maja ook veel sterkte, groeten Renske

Anita1960
Leeftijd: 55

Berichten van Anita1960
Onderwerpen van Anita1960

Berichtdoor Anita1960 » Wo 26 Okt 2005 21:51

Hallo Dames,

Ik lees net jullie berichtjes en herken hier heel veel in.

Maya ik heb het ook hoor, hevige menstruatie met pijn in de onderbuik en daarbij ook veel stolsels, om gek van te worden.
Ik ben er ook voor bij de huisarts geweest en schijnt niet abnormaal te zijn maar wel erg vervelend.

En Renske, ik heb ook wat jij zegt, veel onregelmatige menstruaties heel af en toe 3 keer in een maand en dan weer eens in de 2 weken. Dan weer een week menstruatie vrij en hups dan is het er weer.
Om niet goed van te worden.
Wat ik helemaal in je herken is wat je zegt in je bericht over de dag in ahoy geen problemen en de volgende dag sta je te trillen in de winkel.

Ik ervaarde dit afgelopen zaterdag ook weer. Sommige dagen loop ik redelijk door de winkels en afgelopen zaterdag, hetzelfde als jij. Duizelig, trillen, eng worden en het gevoel hebben er heel snel uit te gaan.
Het overvalt me gewoon en ik kan er niks tegen doen.

Het enige wat we met zijn allen moeten proberen is de overgang te accepteren met al zijn facetten. We zullen er allemaal doorheen moeten.
We hebben tioch aardig wat te verwerken als vrouw he??
Nou meiden ik wens jullie ook heel veel sterkte en wellicht hoor ik nog iets van jullie

Anita

Maja42

Berichten van Maja42
Onderwerpen van Maja42

Berichtdoor Maja42 » Do 27 Okt 2005 11:23

Hallo Debby en Renske

Bedankt voor je/jullie reactie! Die rot hormonen zitten mij ook dwars. Zowel op lichamelijk als geestelijk vlak. Ik heb geen Postnatale depressies gehad, wel altijd last van neerslachtige gevoelens voor de menustruatie, tevens verander ik dan in een soort monster die allerlei dingen zegt die ik helemaal niet wil. Dit is niet prettig voor mijn huisgenoten. Ik schrik soms van mezelf. Het lijkt wel erger te worden elke maand. Inderdaad het is nu eenmaal zo en ik probeer het in goed banen te lijden, Maar af en toe moet je het even kwijt!

Groetjes Maja42

Anita1960
Leeftijd: 55

Berichten van Anita1960
Onderwerpen van Anita1960

Berichtdoor Anita1960 » Do 27 Okt 2005 20:32

Hallo Maya,

Ik heb die gevoelens ook hoor. Ruim een week voordat het zich aankondigt, dan voel ik me moe, neerslachtig, soms duizelig en ga zo maar door.
Mijn man zegt dan altijd: moet je weer ongesteld worden, je bent weer niet te genieten.
Blijkbaar valt het bij mij op in mijn omgeving, alhoewel ik me er zelf niet bewust van ben.

Maar ik denk net als jij hoor. Het is fijn om je vehraal hier even kwijt te kunnen. Het helpt wel een beetje vindj e niet?
De klachten worden er wel niet minder van, maar je voelt je wel gesteund

Anita

Sophia
Leeftijd: 57

Berichten van Sophia
Onderwerpen van Sophia

Berichtdoor Sophia » Do 27 Okt 2005 23:20

Hallo allemaal,

Net als Hariette heb ik ook last gehad van grote stolsels en veel bloedverlies. In het begin had ik er een week last van maar het werd steeds langer, op het laatst menstrueerde ik wel 5 weken achter elkaar en had ook een poliep (vleesboom) en die is ondertussen weggehaald. Dus, als deze periodes steeds langer worden, raadpleeg dan een dokter, dat voorkomt een hoop ellende (o.a. bloedarmoede).

Sterkte ermee.

Groeten,
Sifra.

Brenda

Berichten van Brenda
Onderwerpen van Brenda

Berichtdoor Brenda » Vr 28 Okt 2005 12:48

Beste dames.

Als ik jullie verhaal lees, denk ik gelijk ik ben de omgekeerde wereld. Heb mijn hele leven al last van grote stolsels en veel vloeien. Ik zei altijd tegen mijn HA, binnen een paar uur een jampot vol slolsels. :) Heb na de geboorte mijn van kids niet meer gewerkt en daar ben ik altijd blij mee geweest. Elke 5 a 10 min. op het toilet leeg zitten lopen en stolsels verliezen. Om die reden ook geen tampons kunnen verdragen, vuil moet eruit toch. Hormonen verdraag ik niet dus pil geen optie. Heb een aantal malen een chemische curritatie gehad, maar na een maand begon alles weer van voor af aan. Heb er aardig mee leren leven. Wel nam en neem ik nog rond mijn menstruatie extra ijzertabletten. Sinds ik dat doe heb ik geen bloedarmoede meer gehad. Nu ben ik 44 en al een aantal jaren met de overgang aan het tobben. Ik merk juist dat mijn menstruatie minder wordt, heb er alleen veel migraine en hoofdpijn voor in de plaats gekregen. Nu is mijn cyclus verkort van ong.35 naar 21 dagen. Zou het daarmee te maken hebben? Als ik eens een maand terug ben op 30 dagen is het iets meer maar niet als vroeger. Ben dus reuze benieuwd wat er gaat gebeuren als ik maanden ga overslaan. Maar ja tob mijn hele leven al en ooit komt er een eind aan, en misschien wel sneller als we denken. De langste tijd van menstrueren ligt al achter ons....
Tanden op elkaar en blijven lachen..Genieten van de dagen dat je top bent .

Dus dames kop op en sterkte

groet Brenda

Misty48

Berichten van Misty48
Onderwerpen van Misty48

Berichtdoor Misty48 » Wo 16 Nov 2005 00:36

:lol: Hallo Dames,

wat een opluchting dat ik deze site heb ontdekt. Ik menstrueerde gigantisch. Als ik een super tampon gebruikte samen met het dikste maandverband hield ik het soms nog geen half uur droog.
Ik heb in april een curretage gehad in combinatie met een thermische behandeling. Dan schroeien ze de baarmoederwand met 95 graden. Ik ben nu nog maar 1 keer een heel klein beetje ongesteld geweest.

Nu heb ik inmiddels vele klachten die bij de overgang horen. Het engste vond ik die duizeligheid met die druk op mijn oren. Heb mijn oren na laten kijken, maar niets te vinden.

Ik ben in september voor het eerst wezen vliegen en de huisarts gaf aan dat die duizeligheid kwam door mijn evenwichtsorgaan die verstoord zou zijn.

Op het strand lag ik en dat was best eng als je daar weer zo'n aanval krijgt. Ik weet nu dat het aan de overgang kan liggen. Een hele geruststelling. heeft iemand ervaring met medicijnen tegen die duizeligheid?

Ik werk in de thuiszorg en het is best eng als je regelmatig op een trap moet staan.

Misty48

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overgang en Menstruatie”