Raar gevoel zijkant lichaam

De overgang met al zijn lichamelijke ongemakken. Van slecht slapen, duizelingen, transpireren tot en met stemverandering. Er- en herkenning bij lichamelijke verschijnselen.
Josephine
Leeftijd: 52

Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine

Raar gevoel zijkant lichaam

Berichtdoor Josephine » Vr 09 Dec 2011 12:56

Hoi,

Ik ben ook nieuw hier en heb de laatste maanden ook ineens allerlei klachten. Ik ben 49 jaar. Ook ik ben ineens zomaar 2 kg afgevallen terwijl ik daar altijd wel moeite voor moet doen, bovendien doordat ik me niet lekker voelde niet gesport en dus verwacht dat ik zou aankomen.
Tijdens mijn vakantie kreeg ik vage tintelingen/scheuten dan weer in mijn voet, dan weer onder de oksel. Toen ik thuis kwam heb ik wel een flinke griep gehad en dat is nu helemaal over.

Ik voel echter nu steeds een drukkend gevoel midden op de borst, soms een tijdje niet en dan weer zo'n vaag drukkend gevoel. Ik heb op dit forum veel gelezen dat er meer vrouwen zijn die dit hebben en dat het te maken zou hebben met interne stress i.v.m. hormoonbalans.

Nu heb ik er echter ook een soort spierpijn bij links onder de borst, de eerste dagen was met name het draaien in bed erg pijnlijk. Nu is dit minder maar voel nog wel een trekkend gevoel. Weet het eerst aan veel gesjouw.

Vanmorgen stond ik echter op met weer een trekkend gevoel aan die linkerspier en kreeg toen ook een warmte opwelling en voelde me even niet lekker. Zo snel als het gekomen was was het weer weg. Nu lees ik ook op dit forum dat er vrouwen zijn die deed hadden. Als je het dan leest voel je ineens herkenning! Heb de laatste tijd ook last van onrust-gevoelens en denk dan ook dat ik ernstig ziek ben.

Josephina

SaskiaP
Leeftijd: 53

Berichten van SaskiaP
Onderwerpen van SaskiaP

Re: Raar gevoel zijkant lichaam

Berichtdoor SaskiaP » Vr 09 Dec 2011 14:14

Hallo

Nou, het had mijn verhaal kunnen zijn. Ook ik ben twee kilo afgevallen en heb behoorlijk wat klachten de afgelopen weken gehad.
Misschien kost het inderdaad behoorlijk wat energie van het lichaam..

Saskia

Josephine

Berichten van Josephine

Berichtdoor Josephine » Vr 09 Dec 2011 15:21

Hoi Saskia,

Ja wat is dit waardeloos zeg, ik ging net na het douchen weer op de weegschaal staan en was weer 2 ons afgevallen.
Normaal zou ik er blij mee zijn maar nu vind ik het maar raar.
Ik heb ook geen baarmoeder meer sinds mn 39e dus kan geen veranderingspatroon zien in de menstruatie die ook een aanwijzing kan geven.
Heb jij ook last van bepaalde spieren en zo?

Josephina

Josephine

Berichten van Josephine

Berichtdoor Josephine » Zo 20 Jan 2013 13:42

Beste lotgenoten,

Sinds weken heb ik last van een soort fladderen/vibreren aan de zijkant van mijn lichaam ter hoogte van mijn linkerborst. Het is niet pijnlijk maar een vervelend gevoel.
Als ik op mijn linkerzij lig voel ik het gewoon kloppen en als ik op de bank zit met mijn rug tegen de leuning dan voel ik gewoon de hele tijd een fladderend/vibrerend gevoel. Zouden dit nu de spieren kunnen zijn? Wie herkent dit gevoel.
Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes Josephina

Chanel61
Leeftijd: 54

Berichten van Chanel61
Onderwerpen van Chanel61

Berichtdoor Chanel61 » Zo 20 Jan 2013 15:04

Hoi Josephina,

Ik heb dat ook alleen niet aan de zijkant maar op mn borstkast ;)
Heb geen idee of het door spieren komt tis een vervelend trillerig/vibrerend gevoel.
Ik heb het niet altijd maar meestal als ik in bed ligt en mn lichaam komt tot rust, ik maak me er geen zorgen om :D

Sterkte, groet Lydia

Dorien73
Leeftijd: 41

Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Berichtdoor Dorien73 » Zo 20 Jan 2013 16:17

Hallo,

Josephina volgens mij is dat het hartfladderen wat hier op het forum genoemd wordt. Moet je maar eens op zoeken dan krijg je veel berichten.
Heb het zelf ook wél eens. Ik kan dan niet op mijn linkerzijde liggen, heel irritant gevoel is dat fladderen.
Sterkte.

Groetjes Dorien

Josephine

Berichten van Josephine

Berichtdoor Josephine » Zo 20 Jan 2013 17:20

Hoi

Bedankt voor jullie reacties, gelukkig ben ik niet de enige!
Ik zal idd ook eens verder kijken hier op het forum. Bedankt voor de tip.
Jullie ook sterkte met alles.

Groetjes Josephina

Josephine

Berichten van Josephine

Berichtdoor Josephine » Ma 25 Feb 2013 20:20

Hallo dames,

Zit me weer gek te maken met allerlei vervelende gedachten.
Ik heb regelmatig last van steken onder de borst en raar fladderend kloppend gevoel aan de linkerkant van de ribben, zijdelings van linkerborst en soms trekkend gevoel in linker schouderblad en jawel nu moet ik morgen voor de eerste keer naar het bevolkingsonderzoek borstkanker en haal me weer van alles in mijn hoofd. Tot af en toe de gedachte dat het helemaal foute boel is. Gek word ik van mezelf. Ten eerste zie ik vreselijk op tegen het onderzoek maar ook de angst dat ik weer wat ernstigs mankeer en daardoor nog meer klachten krijg.
Ik wilde graag even van me afschrijven.

Sterkte iedereen.
Groetjes Josephina

Palma
Leeftijd: 67

Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma

Berichtdoor Palma » Ma 25 Feb 2013 22:08

Hallo Josephina.

Deze klachten had ik ook en soms nog wel. Over het onderzoek zelf hoef je je niet ongerust te maken. Je zegt tegen de verpleegster dat je last hebt van zere borsten en ze houden daar echt rekening mee.
Je kunt zelf aangeven of het zeer doet dan stoppen ze. Mij is het heel erg meegevallen en gelukkig was er niets aan de hand. sterkte morgen en probeer maar lekker te slapen.

groeten Palma

Josephine

Berichten van Josephine

Berichtdoor Josephine » Di 26 Feb 2013 12:17

Hoi Palma,

Bedankt voor je reactie en ik heb heerlijk geslapen en vanmorgen een valeriaan genomen. Het gaat nu een stuk beter en ik zal je laten weten hoe ik het ervaren heb.

Groetjes Josephina

Josephine

Berichten van Josephine

Berichtdoor Josephine » Di 26 Feb 2013 21:22

Hoi Palma,

Nou het onderzoek viel echt heel erg mee, stelde eigenlijk niets voor, nu maar hopen op een goede uitslag.

Groetjes Josephina

Palma

Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma

Berichtdoor Palma » Wo 27 Feb 2013 00:12

Hallo Josephina

Ik ben blij dat het voor je meeviel. nu nog even de uitslag afwachten en als het goed is dan kun je de klachten veel minder serieus nemen en zul je merken dat het minder wordt en niet meer zo nerveus erover bent.

Groeten Palma laat nog even weten wat de uitslag was.

Josephine

Berichten van Josephine

Berichtdoor Josephine » Do 07 Mar 2013 13:29

Hoi Palma.

Nou ik heb gisteren de uitslag gehad en alles was goed. Ik ben erg opgelucht.

Groetjes Josephina

Palma

Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma

Berichtdoor Palma » Do 07 Mar 2013 14:11

Hallo Josephina

Wat fijn voor je dat alles goed is, een hele geruststelling !
Veel sterkte verder met alle nare klachten die we nog ondergaan.

groeten Palma

Josephine

Berichten van Josephine

Berichtdoor Josephine » Do 07 Mar 2013 16:01

Hoi Palma,

Jij ook sterkte met alle klachten en nog bedankt voor je opbeurende woorden.

Groetjes Josephina

Honey007

Berichten van Honey007
Onderwerpen van Honey007

Berichtdoor Honey007 » Do 07 Mar 2013 18:41

Hallo Josephina,

Goed om te lezen dat de uitslag goed was.

Heb je het vibrerende gevoel in je borst nog steeds?? En hoe ga je daar mee om??

Ik heb er namelijk ook fors last van, zo erg zelfd, dat het mij al sinds begin van het jaar uit mijn slaap houdt. Ik slaap gemiddeld 4 uurtjes per nacht en daar word ik helemaal gek van.

Slaap jij wel goed??

Bij mij stralen de trillingen helemaal uit naar mijn linkerbeen en mijn linkerarm. Het blijft heel erg beangstigend allemaal.

Groetjes,
Honey007

Josephine

Berichten van Josephine

Berichtdoor Josephine » Za 09 Mar 2013 13:36

Hoi Honey,

Het fladderen, vibreren zit bij mij niet in de linkerborst maar ter hoogte van mijn linkerborst aan de zijkant van mijn lichaam. Ik heb het nog steeds en voelde het zelfs vorige week enigszins toen ik gewoon op de bank zat. Normaliter voel ik het alleen als ik op mijn linkerzij lig in bed. En dan let je er zo op dat het irriteert. Voor de rest slaap ik goed. Ik kan dan ook mijn vingers erop leggen en voel het dan kloppen en volgens mij kun je daar aan de zijkant van je lichaam toch je hart niet voelen kloppen. Heel raar gevoel.

Ik merk wel dat als ik in de ovulatie/menstruatie periode zit dat het dan erger is. Vorige week op de bank zittend begonnen ineens ook de spieren (op dezelfde hoogte) maar dan aan de linker achterkant van mijn lichaam ineens heel even flink te fladderen. Soort spiertrekkingen lijken het wel net als je bij je oog kunt hebben.

Ook heb ik tijdens die periode een trekkend gevoel in mn linkerschouderblad. Maar nu die periode weer voorbij is wordt het weer rustiger, voel ik het kloppen minder en word dan zelf ook weer rustiger. Vaak neem ik dan ook een Valdispert in dat helpt mij ook goed.

Op het forum spreekt men over hartfladderen, zou je dat dus ook aan de zijkant van je lichaam kunnen voelen, het is bij mij meer een soort kloppend gevoel alsof mn hart aan de wandel is gegaan en nu aan de zijkant zit. Het klinkt natuurlijk stom maar zo voelt het.

Omdat het steeds weer afzwakt om in de periode weer heftiger terug te komen vermoed ik toch dat het overgangsklachten zijn. Ik heb al heel mn leven last van hormonale migraine en die begint nu minder heftig te worden en krijg daarvoor de andere klachten in de plaats.

Waar ik ook vaak last van heb is dat ik mijn keel vaak moet schrapen. Ook heel irritant net alsof mijn slijm veel dikker is. Zou dit ook met de overgang te maken hebben want heb er nu al 4 jaar lang last van. Dagen niet en dan weer dagen wel.

Nou ja soms ben ik angstig en maak ik me gek, maar gelukkig geniet ik ook nog van het leven en alle leuke dingen en dan merk ik ook dat ik er helemaal niet mee bezig ben, totdat de klachten weer erger worden.
Afleiding helpt mij ook veel.

Maar dat kloppende gevoel en schrapen van de keel blijf ik tussendoor wel houden maar dan minder.

Veel sterkte met alles.

Groetjes Josephina

Terug naar “Lichamelijke Overgang”