Pijn in linkerborst en arm

De overgang met al zijn lichamelijke ongemakken. Van slecht slapen, duizelingen, transpireren tot en met stemverandering. Er- en herkenning bij lichamelijke verschijnselen.
Lintje
Leeftijd: 54

Berichten van Lintje
Onderwerpen van Lintje

Pijn in linkerborst en arm

Berichtdoor Lintje » Di 17 Mei 2011 17:14

Hallo Dames

Heb even een vraag, zijn er meer die last hebben van pijn in linkerborst en arm?
kan dit ook een overgangskwaal zijn?
Ben onregelmatig met de menstruatie etc
Het maakt me echt bang dit weer,
dus vandaar mijn vraag...

Gr Lintje

Jojo
Leeftijd: 62

Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo

Re: Pijn in linkerborst en arm

Berichtdoor Jojo » Di 17 Mei 2011 18:47

Hallo Lintje,

ook ik heb die klachten gehad die jij heb. Nu heb ik alleen nog pijn in mijn linkerbovenarm geregeld, en ja tis een eng gevoel.

Sterkte,
Jojo

Norah69
Leeftijd: 46

Berichten van Norah69
Onderwerpen van Norah69

Berichtdoor Norah69 » Di 17 Mei 2011 19:05

Hoi,

Ja, ik heb het ook, nu ook al weer een tijdje. Ben ook regelmatig met menstruatie.
Maar ik hen nu aan de bel getrokken, die onzekerheid dat er wat ergs zou kunnen zijn is killing. In mijn naaste omgeving zijn op dit moment een aantal gevallen van borstkanker, waarvan 1 vrouw van 39, en is al opgegeven... is al uitgezaaid naar de lever.... zo erg!!

Daarom zat ik toch gisteren bij de huisarts, rop aanraden van deze vrouw, en gevraagd om een mammografie.... kon vanochtend al terecht... over 2 a 3 dagen de uitslag... spannend, maar ben bovenal blij en trots op mezelf, dat ik nu die stap heb genomen.

gr Norah

Mystery
Leeftijd: 52

Berichten van Mystery
Onderwerpen van Mystery

Berichtdoor Mystery » Wo 18 Mei 2011 08:46

Hoi,

Ik heb er ook last van, eerst in 1 borst en toen in beide. Ik ben toch naar de huisarts gegaan heeft dus idd met overgang te maken. Mijn huisarts heeft gezegd dat als er iets is waar ik onzeker van word of niet vertrouw gewoon moet komen of bellen, want onzekerheid is killing.
Volgens HA kun je beter 1 keer te veel bellen, dan 1 keer te weinig. Dit komt ook omdat ik niet zo snel naar de HA ga, en als ik dan eens ga is er ook iets.

Succes dames, groetjes Mystery

Annie-40
Leeftijd: 44

Berichten van Annie-40
Onderwerpen van Annie-40

Berichtdoor Annie-40 » Wo 18 Mei 2011 22:13

Hallo Dames,

Ik heb ook elke dag pijn in mijn linker arm en borst, hart is ok, mammografie ook.

Volgens mijn huisarts kan ik niet in de overgang zijn, maar ik heb zoveel klachten, zweten, duizelig, angstaanvallen, ziek 10 dagen voor de menstruatie, die onregelmatig is, overal pijn, :( hartoverslag,
Wie oh wie kan mij antwoord geven.

Groet van mij :)

Annie

Ruchama
Leeftijd: 60

Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama

Berichtdoor Ruchama » Do 19 Mei 2011 10:10

Annie,

Dit is helemaal wat ik ook mee heb gemaakt aan het begin van de overgang. Ik was slechts een jaar ouder toen de eerste klachten zich ook aan diende en niet mis, hoor. Zweterig, hartkloppingen, angstig, onregelmatige cyclus.
Ik kwam er achter dat het de overgang was door maandenlang een staatje bij te houden over mijn cyclus en mijn verschijnselen te noteren en daarna erover te gaan lezen o.a. op dit forum maar ook bib-boeken. Na een 5 1/2 jaar wist ik zeker dat het de overgang was, twee maal laten testen bij de huisarts, kwam niets uit, geen verhoogd FSH. Hij vond me te jong (was intussen 47).
Een maand later stopte mijn menstruatie definitief, hoezo geen overgang!
Mij behoefde niemand meer wat te vertellen.
Veel sterkte.

Ruchama.

Sosolala
Leeftijd: 56

Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala

Berichtdoor Sosolala » Za 21 Mei 2011 16:11

Hallo dames

@Annie. waarom kan je niet in de overgang zijn?
Heeft je dokter je hormoonspiegel getest of gaat hij of zij op zijn of haar intuitie af?

Kijk daar kan ik me kwaad over maken, dat ze je problemen zo aan de kant schuiven.
Want als het niet de ovegang is weet hij of zij dan wel wat het dan wel is?

Twijfel niet aan jezelf en vraag maar verder hoor want je hebt recht om te weten wat er met je lijf en je geest aan het gebeuren is.

sterkte
Linda

Jochana
Leeftijd: 53

Berichten van Jochana
Onderwerpen van Jochana

Berichtdoor Jochana » Zo 22 Mei 2011 17:58

Hallo dames

Ik ben 49 en was al een paar keer sinds januari bij de huisarts geweest, met vreemde klachten maar ...... bekend verhaal bij meerderen eerst zei die hyperventilatie, stress, doet U het even rustig aan.
Maar ben nu al weer niet ongesteld geworden (verlede jaar bleef het van de zomer ook een paar maanden weg om in september enorm terug te komen) en ik dacht ik ga eens op zoek op het internet.
Een aantal klachten komen bekend voor zoals duizeligheid, spier-en gewrichtspijn, hartkloppingen, verstopte neus, prop in keel, tintelingen, misselijkheid, gevoelig handen.

Maar een klacht die ik nu al een paar maanden heb niet en dat zijn krampen in/onder linkerborst wat door ademen of zuchten verergerd (soms naar rug trekt) maar ook wel weer afzakt en dan een week of zo weg blijft maar nu al 5x is terug gekomen in deze maanden, als ik bezig ben maar ook als ik gewoon rustig in bed lig. Deze week weer naar de huisarts geweest en luisterde hij denk ik wel en er wordt nu bloed geprikt en een thoraxfoto gemaakt, maar als daar niks uitkomt kan dit dan ook een overgangsklacht zijn heeft iemand hier wel eens last van of over gehoord.

Ik heb ook al jaren hoge bloeddruktabletten) die heb ik namelijk ook gekregen vanwege rechter arm/schouderpijn.

Jochana

Sosolala

Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala

Berichtdoor Sosolala » Ma 23 Mei 2011 07:56

@Jochana.

ja zoals je hier op het forum kan lezen komt die klacht ook heel veelvuldig voor. Ik ook hoor. maar niet een paar keer per week, elke dag. En ik ben helemaal nagekeken en toch heb ik angsten voor mijn hart, maar dat komt omdat het in de familie zit.

Linda

Jochana

Berichten van Jochana
Onderwerpen van Jochana

Berichtdoor Jochana » Ma 23 Mei 2011 11:15

Hoi Sosolala dank je voor je reactie,

Ik kom net weer bij de huisarts vandaan gekomen en wordt op mijn verzoek doorgestuurd naar een longarts omdat hij denkt aan pleuriswrijving, dat is het wrijven van de vliezen die om je longen en borstkaswand zitten. Ik had zoiets van je stuurt me nu maar een keer door, bij mij in de familie zijn er een aantal vroeg gestorven aan hun hart en ook mijn vader had er last van en daarnaast is die aan asbestkanker overleden. Op ons huis zat namelijk een golfplatendak (en hij werkte achteraf gehoord met asbest) waar hij een slaapkamertje had gemaakt en wie stond daarbij te kijken toen hij er bezig was, IK.
Gelukkig was er op de foto niks te zien, maar dat zegt niks en ik wil eerst maar eens van alles uitsluiten voordat ik zeg ok het is nu eenmaal zo.......

Jochana

Sosolala

Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala

Berichtdoor Sosolala » Di 24 Mei 2011 10:11

Jochana,

Mijn familie, van mijn moeders kant sterven ook allemaal aan hun hart en jong zo tussen de 62 en 72. Twee maanden geleden nog mijn nichtje van 62 en een week later haar broer van 48. Dan grijpt de angst je weer naar de keel, ook al is bij mij alles nagekeken hoor.

Mijn bloeddruk is nu te hoog en ik zit aan de betablokker, hij is nog niet erg naar beneden maar ikvoel me wel beter. En eerlijk gezegd helpt het mij ook om hier te lezen als ik weer eens een nare dag heb gehad, een vreemd soort van geruststelling.

bye
Linda

Jochana

Berichten van Jochana
Onderwerpen van Jochana

Berichtdoor Jochana » Di 24 Mei 2011 23:17

Hallo dames,

hier ook veel rond hun 60e of als ze net met pensioen gingen en zelfs een nichtje wat met hoofdpijn naar het ziekenhuis ging en er niet meer overleefde van net in de 50.

Ik ben zelf ook aan de hoge bloeddruktabletten al jaren en daar gaat het tot nu toe goed mee.
Ik hoop voor jou dat de medicijnen goed aanslaan, ik raad je ook aan om zeker om het jaar je oogdruk te laten meten (kan vanwege je bloeddruk toenemen en dat is niet goed is mij vertelt) en vooral de eerste maanden je bloeddruk te laten meten en dan ook elk jaar je cholesterol etc. Mijn vorige (verlede jaar overleden) huisarts heeft me uitgelegt dat dat belangrijk is.

Jochana

Terug naar “Lichamelijke Overgang”