Druk rond anus

De overgang met al zijn lichamelijke ongemakken. Van slecht slapen, duizelingen, transpireren tot en met stemverandering. Er- en herkenning bij lichamelijke verschijnselen.
Liesje
Leeftijd: 51

Berichten van Liesje
Onderwerpen van Liesje

Druk rond anus

Berichtdoor Liesje » Wo 06 Okt 2010 10:16

Hoi Allemaal

Ik ben net als jullie (goed dat "wij" gevoel) in de overgang, ben 46 jaar
Ik ben per toeval hier terecht gekomen en hoop dat jullie je ook in dit probleem herkennen, want ik maak mezelf erg ongerust (hoort ws ook bij de overgang, want zo ben ik normaal niet!)

Ik heb alle klachten die beschreven staan bij eerdere onderwerpen, maar die kan ik plaatsen en weet ik, soms, mee om te gaan.
Dit is zo raar. :oops:
Ik heb steeds het gevoel dat er nog ontlasting zit in mijn darm (anus) drukgevoel, voel het ook als ik hoest, maar voelt ook heel raar bij het fietsen.
Heb gewoon elke dag 1x ontlasting, maar dat gevoel blijft. Soms is het minder, andere keer houdt het een week aan!
Gek wordt ik ervan, maar nog gekker :shock: van de angst, dat er niet stiekem, toch iets niet goed zit!
Geen bloed ed. bij de ontlasting alleen dat gevoel dat er iets zit? :(
Lekkere binnenkomer dit onderwerp, welkom op het forum ;) excuus daarvoor!
Fijn dat we elkaar kunnen helpen.

Ik wacht graag jullie reacties af,
fijne dag,
Liesje

Desi
Leeftijd: 52

Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi

Re: Druk rond anus

Berichtdoor Desi » Wo 06 Okt 2010 11:24

Hallo Liesje,

Heb je geen ambei(en)? Daar heb ik een tijd geleden veel last van gehad en dan heb je ook de hele dag het gevoel alsof er nog iets zit (ik had het gevoel alsof er iets onderuit hing). Bij mij zaten ze van binnen, dus waren van de buitenkant niet heel duidelijk voelbaar. Ik had het ook soms weken en dan weer een tijdje niet.

Als je je zorgen maakt (heel herkenbaar ook, ik maakte me nooit ergens druk om, maar nu...), zou ik gewoon even langs de huisarts gaan. Als het dan aambeien blijken te zijn, kun je er een zalf voor krijgen.

Ik weet niet of dit ook overgang gerelateerd kan zijn, maar ik heb er een aantal jaren met tijd en wijlen last van gehad en sinds ik niet meer menstrueer (nu 10 maanden) heb ik ze niet meer gehad.

groetjes, Desi

Mieke05

Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05

Berichtdoor Mieke05 » Wo 06 Okt 2010 11:36

Hoi Liesje,

Ik herken dit niet, heb wel in de nacht heel af en toe een gevoel van kramp van de anus. Houdt dan aan tot ik ontlastingting heb gehad en dan is het weer weg. Dus heel anders dan jij. Ik zou het toch even met je huisarts bespreken, anders blijf je toch onzeker. als er niks aan de hand is ben je tenminste van dat onzekere gevoel af. Maar misschien zijn er toch anderen die hetzeflde ook hebben. Succes.

groetjes Mieke

Cornelie
Leeftijd: 54

Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie

Berichtdoor Cornelie » Wo 06 Okt 2010 12:30

Hallo dames,

Ik herken het drukgevoel niet wel de kramp die Mieke beschrijft.
Het is natuurlijk mogelijk dat er aambeien zitten maar dan zou je toch wel last hebben van wat bloed bij de ontlasting denk ik zo.
Ik zou het toch ook met de huisarts bespreken want in angst zitten maakt alles erger. Misschien is het iets in de richting van een verzakking waardoor druk ontstaat.
Ik hoop dat je duidelijkheid kunt krijgen en zo niet dan zal het bij jou helaas een van de bijkomstigheden van de overgang zijn :(

Groetjes, Cornelie

Liesje

Berichten van Liesje
Onderwerpen van Liesje

Berichtdoor Liesje » Wo 06 Okt 2010 12:42

Hallo,

Dank jullie wel voor de reacties, doet me wel goed! Ik heb geen last van aambeien, ook niet inwendig, is enkele maanden geleden ook naar gekeken.

Wel heb ik verder bij de onderwerpen op dit forum gekeken inmiddels en heb vergelijkbare klachten gevonden...loze aandrang, gevoel hebben niet helemaal de ontlasing kwijt geraakt te zijn ed.....
Dit stelt me wel beetje gerust. Hoop op meer reacties! Anders toch maar weer naar de huisarts, voel me zo'n zeurpiet, elke keer wat en uiteindelijk, gelukkig, weinig aan de hand!
Even doorbijten maar!

jullie ook een fijne dag! :D

Liesje

Leentje
Leeftijd: 56

Berichten van Leentje
Onderwerpen van Leentje

Berichtdoor Leentje » Wo 06 Okt 2010 16:59

Dag liesje

Wat jij voelt heb ik een aantal jaren geleden ook gevoeld ( ik was toen ongeveer 45 j )
Ik dacht eerst aan inwendige aambeien en ben naar de huidarts gegaan, maar zij zei dat ik een ontsteking had aan mijn staartbeentje. Ik had veel te lang op een kleine stoel gezeten ( ben kleuteronderwijzeres en had destijd een aantal weken een stagiaire. Heb toen lang stilgezeten op een kleine stoel)
Het is na lange tijd vanzelf verdwenen...maar ik was eerst ook ongerust.

En aan diegenen die zich afvragen hoe lang de menopauze kan duren... ik ben nu 2 jaar pilvrij (menopauzepil) Heb nog regelmatig opvliegers maar steeds minder. Ik voel mij veel beter ( heel veel!!) dan enkele jaren terug. Er komt dus licht aan de donkere tunnel... (ben nu bijna 52 en was bijna 39 toen het begon. Heb wel lang pillen genomen... zou het nu niet meer zo lang doen...)
Het beste !!

Groetjes Leentje

Annemieke51
Leeftijd: 56

Berichten van Annemieke51
Onderwerpen van Annemieke51

Berichtdoor Annemieke51 » Wo 06 Okt 2010 19:09

Dag Liesje,

Ik heb dit ook af en toe, en bij nader onderzoek bleek dit bij mij te komen door een spastische darm. ik ben nu 52 en toch al enkele jaren in de overgang.

groetjes
Annemieke

Christel
Leeftijd: 52

Berichten van Christel
Onderwerpen van Christel

Berichtdoor Christel » Wo 15 Jun 2011 11:28

Dag Liesje

Zit nu ook in de overgang (48 jaar) en heb een aantal klachten waar ik echt gek van word. Er is een lichte plasbuisverzakking vastgesteld alhoewel ik niet echt urine verlies. Mijn bekkenbodemspieren zijn niet verzwakt - vastgesteld door kinesiste, maar ik heb steeds het gevoel dat ik moet gaan plassen.

En neen, ik heb geen blaasontsteking. Nu heb ik de laatste tien dagen ook dat drukgevoel in de anus. Het gevoel dat na ontlasting nog stoelgang aanwezig is en dat er 'iets' zit. Gek word ik ervan. De huisarts dacht aan aambeien, maar zelfs na medicatie is er geen enkele verbetering en denk zelf dat het geen aambeien zijn. Ik functioneer niet meer normaal, ik leef niet meer, ik word geleefd.
Kruip het liefst in een hoekje.....

Christel

Gerarda
Leeftijd: 50

Berichten van Gerarda
Onderwerpen van Gerarda

Berichtdoor Gerarda » Za 06 Okt 2012 14:29

Hallo allemaal,

Heb sinds een aantal weken een druk op mijn anus . Het voelt aan als pijnlijk en branderig. Heb dit in het verleden ook al eens gehad en ben ook zeer bekend met aambeien, maar vraag me af of dit ook een klacht is die bij de overgang hoort.
Hoop dat iemand het herkent.

Groetjes Gerarda

Ruchama
Leeftijd: 60

Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama

Berichtdoor Ruchama » Za 06 Okt 2012 17:19

Hallo dames

Of het gevoel zelf bij de overgang behoort weet ik niet maar ik heb dit ook een aantal maanden gehad (menstrueer al 10 jaar niet meer), bij mijn hat te maken met een verzakking van de endeldarm die ik dus heb.

De verzakking gaat natuurlijk niet over maar als ik zorg voor een regelmatige stoelgang heb ik geen hinder meer van dit anusgevoel. Zodra ik slecht naar het toilet kan of voedingsmiddelen heb gegeten die winderigheid veroorzaken treedt dat gevoel weer op. Misschien eens op je voeding letten?

Ruchama

Terug naar “Lichamelijke Overgang”