Pijnlijke gewrichten

De overgang met al zijn lichamelijke ongemakken. Van slecht slapen, duizelingen, transpireren tot en met stemverandering. Er- en herkenning bij lichamelijke verschijnselen.
MarjonvB64
Leeftijd: 51

Berichten van MarjonvB64
Onderwerpen van MarjonvB64

Pijnlijke gewrichten

Berichtdoor MarjonvB64 » Za 17 Apr 2010 21:48

Hallo

Ik dacht dat ik het ergste gehad had; de opvliegers, het nachtelijk zweten, de stemmingswisselingen.
Een tijdje ging het goed en nu heb ik duizelingen soms, maar vooral pijn in mijn benen, vooral in mijn kuiten, knieholtes en knieën.
Zelfs zo erg dat de huisarts bloed heeft laten prikken op trombose en de waarde iets verhoogd was (wat overigens ook door een infectie zou kunnen komen).
Er is in het ziekenhuis een echo van mijn been gemaakt, maar niets duidde erop dat er stolsels aanwezig waren, dus geen trombose.
Ik word knetter van de pijn in mijn onderbenen. Eerst was het rechts, nu is het links.
Wie o wie herkent dit?

Marjon

Freya
Leeftijd: 55

Berichten van Freya
Onderwerpen van Freya

Re: Pijnlijke gewrichten

Berichtdoor Freya » Di 27 Apr 2010 20:22

Hallo Marjon,

Ook ik heb veel last van mijn benen. Het zit ook vooral in de kuiten en knieholten, vooral links.

Groetjes, Freya.

AnnaNH
Leeftijd: 56

Berichten van AnnaNH
Onderwerpen van AnnaNH

Berichtdoor AnnaNH » Vr 14 Mei 2010 13:55

Hallo dames,

Dit herken ik ook. Heel vervelend. Pijnlijke 'onrustige' benen. Net alsof ik giga-spierpijn hebt. Maar dan zonder dat daarvoor een aanwijsbare oorzaak is. :roll:

Anna

Marlous
Leeftijd: 60

Berichten van Marlous
Onderwerpen van Marlous

Berichtdoor Marlous » Ma 17 Mei 2010 14:18

Hallo dames,

Bij mij zit de pijn boven mijn billen, bij de heupbotten achter en dan trekt het door naar de bovenbenen achter. Gisteren toen ik de hondjes in het bos uitliet kreeg ik ontzettende pijn aan de voorkant en kon amper meer lopen. Het was toch al een enorm vervelend weekend met constant opvliegers, heel raar hoofd, gespannen maag. Wat een ellende :( En die dikke vermoeide ogen, erg.
Ik ga straks naar de huisarts, want ik heb al maanden totaal geen eetlust en val behoorlijk af.

Groeten, Marlous

Marjolijn2
Leeftijd: 50

Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2

Berichtdoor Marjolijn2 » Zo 13 Jun 2010 07:05

Hallo dames,

Hier krijg ik nu dus ook al last van. Het ergste komt nog, dat als het over is weer iets anders voor in de plaats komt. Ook in de knieholte heb ik het en in mijn onderbenen.

Marjolijn

MarjonvB64

Berichten van MarjonvB64

Berichtdoor MarjonvB64 » Vr 18 Jun 2010 21:02

Halle dames,

Knetter word ik ervan!
Soms loop ik echt als een oude dame, pijn in mijn voeten, mijn knieën, mijn benen.
Hoort dit nou echt bij de overgang? Of word ik gewoon oud :lol:
Heeft iemand trouwens ook last van de handen, van de vingers en de armen?

Marjon

Marjo50
Leeftijd: 52

Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50

Berichtdoor Marjo50 » Ma 28 Jun 2010 13:28

Hoi Marjon.

nou ik heb precies het zelfde. Heb vreselijke pijn in me armen en polsten, alles wat met gewrichten te maken heeft daar zit het, de ene dag zo erg dat ik niet eens meer 10 minuten kan lopen, en de andere dag wel weer beter. En da dat trillen in me benen, echt gewoon van binnen is, als of ik hard gewerkt heb, sosm wordt ik daar zo gek van. En nu met dat warme weer is het al helemaal hopeloos, ben vandaag behoorlijk onrustig, duizelig en veel pijn in me spieren. En dan plots dat duizelige. Weet het geoon niet meer te zoeken pff

Groet, Marjo

Demi48
Leeftijd: 57

Berichten van Demi48
Onderwerpen van Demi48

Berichtdoor Demi48 » Vr 09 Jul 2010 20:29

Hallo dames,

Net als jullie heb ik ook zere benen, voeten, handen en armen. Ben al verschillende keren onderzocht op van alles en nog wat en er kwam steeds niets uit. Ik was er ook van overtuigd dat ik carpaletunnelsyndroom had. Heel zere polsen en vingers. Nou,...na spier en zenuwonderzoek bleek er niets aan de hand te zijn.
Ik heb ook al jaren akelige voeten. Ik loop nu alleen nog maar op van die namaak crocks. Ben de schaamte allang voorbij.
Ik zal al wat geld hebben uitgegeven aan mensen die "verstand van zaken " hebben. Zolen, pillen en smeersels,...het mocht allemaal niet baten.

Van een buurvrouw hoorde ik een jaar geleden dat het de overgang wel eens kon zijn. Nou,...dat dacht ik al jaren en ik had dat ook vaak gevraagd aan de huisarts en de gynaecoloog. Maar ik was aan de pil en dan kon dat niet zeiden de heren. Verleden jaar september maar met de pil gestopt en ben niet meer ongesteld geweest. Nu zegt de huisarts dat ik misschien wel al 10 jaar met die overgang bezig ben. Nou,...lekker dan. Ik altijd maar met de zenuwen zitten. Je bent toch bang dat je wat mankeert.

Weet je wat ik ook zo erg vind,...sokken aan mijn voeten. Vreselijk! In de winter draai ik mijn sokken om. Dat voelt beter. Ik hoop echt dat ik er nu snel vanaf ben.... allemaal rare klachten en veel pijn...grr. Alle gewrichten doen zeer. En heel veel spierpijnen.

Ik ben wel blij met dit forum. Kan ik even lekker mijn ei kwijt want er is in mijn omgeving maar weinig begrip.

Demi

Annac
Leeftijd: 59

Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac

Berichtdoor Annac » Di 13 Jul 2010 09:24

Hallo vrouwen,

Ook ik heb al vreselijk veel last van m'n benen gehad. Nu deze tijd ook weer. Voor mij bevalt het het beste toch vaak dezelfde, goed zittende, schoenen te dragen. Ik denk namelijk met dit warme weer draag ik dus ook van alles maar in de winter heb ik heerlijke makkelijke schoenen aan en dan heb ik haast geen last. De spieren die je dan altijd gebruikt die zijn het gewend en nu met m'n slippers, sandalen en nog eens een ander paar moeten m'n benen, dus m'n spieren zich steeds weer aanpassen en dat is moeilijk voor ze en vandaar, dat denk ik dus, die vreselijke spierpijn steeds.

Hopelijk hebben jullie iets aan mijn antwoord.

Groet Annac

MarjonvB64

Berichten van MarjonvB64

Berichtdoor MarjonvB64 » Zo 25 Jul 2010 12:43

Hallo dames,

Ok.... nu vind ik het niet leuk meer. Nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee :evil:
Ik was een tijdje "opvliergervrij", maar sinds een tijdje is het ook weer braaf terug.
Op vakantie in Toscane is het heus niet leuk om in een bloedheet Florence (40 graden) te lopen en dan de ene opvlieger na de andere te hebben :oops:
Hoe dol ik ook ben op shoppen, vooral in andere landen, het kon me allemaal niet bekoren.
Ik ben snel moe, ik heb vreselijke last van mijn benen, ik heb dikke enkels van het vocht (ik kreeg accuut visioenen van mijn oma, die had van die enkels die over haar schoenen hingen).
Als klap op de vuurpijl heb ik ook nog eens platvoeten, waar ik zooltjes voor gekregen heb en vanaf die tijd verga ik van de pijn in mijn voeten en uiteraard is de beste man op vakantie, wat mijn humeur ook niet ten goede komt.
Waar ik het meeste last van heb is de beroemde opvliegers, maar zeker ook de pijn in mijn benen en in mindere mate de rest van mijn gewrichten. Voor het eerst in mijn leven heb ik nu ook een keer een daverende hoofdpijn gehad, ik zag werkelijk sterren en nee, die waren niet mooi. Af en toe word ik zo naar, net of ik tegen de vlakte ga, een beetje duizelig, maar eigenlijk gewoon een "raar" gevoel.
Mijn maag speelt op. Daar heb ik geen pijn aan, maar een wee gevoel en soms die druk op de borst, wat de angstgevoelens ook nog eens aanwakkert.

Dit is vast herkenbaar voor jullie? De pijn in de benen, de opvliegers en ga zo nog maar even door.

Heerlijk is het om soms even gezellig van je af te kunnen klagen! :lol:

Marjon

Maaike
Leeftijd: 63

Berichten van Maaike
Onderwerpen van Maaike

Berichtdoor Maaike » Zo 25 Jul 2010 15:23

Hallo Marjon,

Nee ik heb geen last van pijnlijke benen, maar wel of er pudding inzit. Ja en die opvliegers ik heb ze al 16 jaar en in alle varianten die je je maar kan bedenken maar de laatste tijd zijn ze echt verschrikkelijk met hevige paniek erbij. Het begint met een soort kortsluiting in mijn hoofd, vervolgens wordt ik helemaal trillerig met wiebelbenen en handen, het is net of ik om ga vallen en het lijkt wel of mijn ogen op dat moment ook niet helemaal sporen, als ik ze dan dichtdoe lijkt het net of ze heel snel heen en weer gaan dan komt er vaak enige tijd later een opvlieger waar ik heel onrustig van wordt en die komt echt uit mijn tenen, en vervolgens kan dat gevoel wel een hele tijd aanhouden, echt verschrikkelijk.....

Nou wat een verhaal he, misschien herken je er iets van..... fijne zondag (haha) en ik hoor je reactie wel,

groetjes Marijke

MarjonvB64

Berichten van MarjonvB64

Berichtdoor MarjonvB64 » Di 27 Jul 2010 22:23

Dames,

Vandaag een hele slechte dag gehad. Veel druk op de borst, last van de zijkanten van mijn rechterknie, terwijl daar niks aan te zien is.
Die gewrichts- en spierpijnen word ik helemaal simpel van (en dat is nog netjes uitgedrukt).

Ik vind het moeilijk om erover te praten. Mijn man staat er wel voor open, maar ik ben bang dat ik als een zeikerd ervaren wordt. Het is ook zo moeilijk uit te leggen hoe bijvoorbeeld een opvlieger voelt. Ik zeg altijd maar dat het op blozen lijkt, maar dan 10x zo heftig.

Is het echt mogelijk dat je zo ontzettend veel klachten kunt hebben die te herleiden zijn naar de overgang? Het vrouwelijk lichaam zit complex in elkaar !

Marjon

Anneke13

Berichten van Anneke13
Onderwerpen van Anneke13

Berichtdoor Anneke13 » Zo 01 Aug 2010 01:45

Hoi hoi,

Ik wil ff reageren op het bericht van Maaike, zij heeft het over kortsluiting in haar hoofd, ja dat heb ik dus ook en vooral als ik in slaap wil vallen, dan ontstaat er een soort kortsluiting, wat gepaard gaat met een zekere vorm van duizeligheid, mijn hart begint te bonzen en ik ben weer klaarwakker.
Soms gaat dit de hele nacht door met het gevolg dat ik dus een hele nacht niet slaap. Ik hoor maar heel weinig mensen over deze klacht, ik was deze week bij mijn fysiotherapeut vanwege een pijnlijke schouder en met hem ben ik ook begonnen over die zg kortsluiting, hij keek mij aan alsof ik een buitenaards wezen was.
Maar ik vind het bijzonder lastig, raak er ook elke keer weer van in paniek, met alles gevolgen van dien.

Anneke

Puck50

Berichten van Puck50
Onderwerpen van Puck50

Berichtdoor Puck50 » Zo 01 Aug 2010 08:22

Hallo dames,

Ik heb er ook dagen bij dat ik niet in slaap kan vallen vanwege hartkloppingen en spanning.
En de andere keer val ik weer heel snel in slaap en word dan om een uur of 4 wakker van de hartkloppingen en kan dan niet meer slapen
Duizelig ben ik ook vaak in me hoofd. Elke keer denk ik dat ik flauw ga vallen.

Puck

Charamber

Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber

Berichtdoor Charamber » Zo 01 Aug 2010 17:35

Jeetje Marion,

Ik kon je eigenlijk wel ff zoenen, zit me hier de hele dag al druk te maken over de plotselinge pijn in mijn kuiten. Ben deze maand ruim twee weken later dan normaal ongesteld geworden en heb me zelden zo beroerd gevoeld. Opvliegers...giga zweet aanvallen, moet steeds huilen, super snel geïrriteerd, angst en paniek, steeds buiten adem, het gevoel hebben dat ik niet kan eten, en sinds gisteren dus ineens die pijn in mijn kuiten..ik heb ook steeds gevoelige ellebogen en ik heb toevallig cts dus pijn in mijn handen was ik al gewend, ben er ooit wel aan geopereerd maar het geneest...nou ja wat je genezen noemt en dan krijg je dezelfde klachten dus weer terug. Maar goed ik was dus wel heel blij dit te lezen want ik zat mezelf al wijs te maken dat ik waarschijnlijk een of andere enge bloedprop in mijn kuit had zitten en als ik dan lees dat er toch weer meer mensen in de overgang deze klachten hebben stelt me dat wel behoorlijk gerust!!

Had vannacht trouwens toen ik wakker werd dat ik ineens sterretjes zag voor mijn ogen duurde wel een minuut of zo en kwam daarna nog een keer terug ?? Iemand die dat herkend???

Groetzels van Willemien

MarjonvB64

Berichten van MarjonvB64

Berichtdoor MarjonvB64 » Wo 01 Sep 2010 23:34

Hallo dames

Ruim een jaar ben ik nu aan het zweten, puffen, word ik zeker 5 keer per nacht wakker, drijfnat van het zweet en rusteloze benen, ben ik sneller geïrriteerd, en ga zo nog maar even door. Ook had ik veel last van mijn spieren en gewrichten. Pijn in mijn benen, maar vaak in mijn handen, vooral mijn vingers en pols.

Ik dacht dat het allemaal te maken had met de overgang, maar niks is minder waar.
Vorige week was ik bij de huisarts, en die wilde voor de zekerheid toch laten prikken op reuma.
Je raadt het al: de waardes waren dusdanig hoog, dat ik binnen 5 dagen bij de reumatoloog zat.
Daar werd ik weer onderworpen aan prikken, foto's en het inleveren van urine. Ook heeft ze twee spuiten prednison in mijn vingers gezet. Zeer pijnlijk! Met dat soort acties maak je absoluut geen vrienden :evil:

Mijn man werkt in dat ziekenhuis en kon al vrij snel bij de uitslagen: ik heb reumatoïde artritis.
Over 3 weken moet ik terug naar de reumatoloog en dan word ik ingesteld op medicatie. Mijn gewrichten zijn gelukkig nog niet aangetast, maar de reuma is wel actief in mijn lijf en dat moet tegengehouden gaan worden.

Lekker hoor ! Naast alle ongemakken van de overgang nu ook reuma (wel gelukkig nog een milde vorm).

Nou voel ik me echt even heel zielig haha. Kan er allemaal wel bij. Ik heb het verdorie al druk zat met de overgang! Het is wel een domper, dat wel, maar ik hou mezelf maar voor dat er ergere dingen zijn, maar vandaag ben ik gewoon zielig, punt uit :lol:

Marjon

Jamilla
Leeftijd: 54

Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla

Berichtdoor Jamilla » Do 02 Sep 2010 09:31

Hoi,

Ik loop ook wat te tobben met gewrichten. Polsen en linkervoet.

Veel sterkte, Marjon. Ik hoop dat de behandeling je goed zal helpen.

Groetjes, Jamilla.

SaskiaP
Leeftijd: 53

Berichten van SaskiaP
Onderwerpen van SaskiaP

Berichtdoor SaskiaP » Do 02 Sep 2010 12:17

Hallo dames

Ow heerlijk om te lezen,, sorry hoor.. maar het is zo herkenbaar.
Ik kom af en toe amper vooruit, kan slecht in slaap komen en die spierpijn en gewrichtspijn, zo waardeloos!

Saskia

Vlinder

Berichten van Vlinder
Onderwerpen van Vlinder

Berichtdoor Vlinder » Ma 13 Sep 2010 18:40

Hallo

Eigenlijk vind ik dat ik nog niet zo mag mopperen, want de opvliegers kan ik tot nu toe goed aan. Prettig is het niet natuurlijk, maar ik lees dat het erger kan. Wel de pijnlijke benen, alsof ik ontzettend ben wezen sporten. Mijn grootste klacht is pijnlijke voeten. Ik heb verleden jaar zooltjes gehad, maar echt, ze helpen echt niet. Ik ga weer een afspraak maken. Het rare is, is dat ik de ene keer zo kan opstaan en dan is er niets aan de hand. De andere keer heb ik echt krukken nodig om naar het toilet te kunnen, zo zeer om op mijn voeten te staan. Loop ik een poosje dan gaat dat beter.

Ik doe zelfs aan hardlopen en wandel veel. Buren weten niet wat ze zien. Een sportieve vrouw en het andere moment loop ik echt te strompelen. Is dit herkenbaar of zou er toch iets anders aan de hand zijn?

Vlinder

Sjouk

Berichten van Sjouk
Onderwerpen van Sjouk

Berichtdoor Sjouk » Do 30 Sep 2010 11:55

Hallo Dames,

Dit is zo duidelijk nu voor mij. De spierpijn en pijnlijke gewrichten is echt erg. !! Je kunt doen wat je wilt, maar het gaat niet over.
Is hormonen nemen dan goed? gaat het dan beter? we moeten naast de herkenning en erkenning ook kunnen kijken wat wel gaat helpen.
Heb ook bloedgeprikt op reuma, maar alles was goed.
Dus wel de overgang/'burn-out.
Maar voel me nu iets beter : stemmingswisselingen, onrust, angst, opvliegers gaan minder worden bij mij door famosan overgang balans.
De spierpijn blijft. !!
Laten we elkaar tips geven om elkaar verder te kunnen helpen.
We zouden dit echt niet moeten accepteren, dat we zoveel pijn hebben elke dag weer.

Zo, heb mijn punt gemaakt, we moeten beter worden.

gr. Sjouk

Gaea
Leeftijd: 49

Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea

Berichtdoor Gaea » Do 30 Sep 2010 13:16

Hallo Sjoukje,

Het wordt op een gegeven moment echt wel beter maar dat gaat niet 'één, twee,drie.
Ik heb echt jaren dag en nacht last gehad van spier- en gewrichtsklachten en ik merk toch verandering.
Ik heb nog wel last maar het wisselt meer (ook wel eens een poosje niet bedoel ik)
Je lichaam is tijd nodig om te wennen aan een nieuwe situatie (hormoonverandering).
Ik gebruik wel op doktersadvies ter ondersteuning magnesium tegen kramp/spierpijn maar bij hormonen blijf ik ver uit de buurt.
Hormonen geven uitstel, geen afstel en dan heb ik het nog niet eens over de bijwerkingen van hormoonpreparaten brr.....
Overgang is geen ziekte, het is een normale (moeilijke) fase in een vrouwenleven waar we doorheen gaan.....

Groetjes,
Gaea

Sjouk

Berichten van Sjouk
Onderwerpen van Sjouk

Berichtdoor Sjouk » Do 30 Sep 2010 16:31

Hallo Dames,

Gaea, bedankt voor je reactie.
Maar begrijp me goed, ik weet dat de overgang geen ziekte is, en dat het "erbij" hoort, maar dat wil nog niet zeggen dat we het moeten leren accepteren. Dat is voor mij in ieder geval niet een optie.

Ik bedoel, het is er, maar er zal toch iets zijn waarmee je de klachten kunt verlichten, als je leest dat er zoveel vrouwen zijn die dag en nacht (geen gewone) spierpijn en pijnlijke gewrichten hebben. Tenminste, de spierpijn die ik voel is vreselijk en moet er niet aan denken dat je dit jaren elke dag voelt. Ik kan echt niet normaal functioneren, en dat zal ik niet accepteren.
Dus ben ik op zoek naar verlichting.
Ben wel blij dat ik op deze site herkenning en erkenning van mijn pijnen vindt, waarvan ik echt niet wist dat het van de overgang zou kunnen zijn.

Als je er goed over nadenkt, hebben we onze portie al gehad, de een meer dan de ander.
Nu is het tijd om te genieten van jezelf, met jezelf en je eigen leven.

Hartelijke gr.

Sjouk

Marlena

Berichten van Marlena
Onderwerpen van Marlena

Berichtdoor Marlena » Di 05 Okt 2010 23:19

Hallo,

Ook ik heb een zere plek net onder mijn linkerknie, ik dacht ook al dat er een bloedprop of zo zat en ik vind het heel eng. Ook de knokkels van mijn vingers zijn vaak stijf en pijnlijk.
Gelukkig zijn mijn opvliegers redelijk onder controle d.m.v. een homeopatisch middel, dat scheelt stukken!

Marlena

Harmke

Berichten van Harmke
Onderwerpen van Harmke

Berichtdoor Harmke » Wo 06 Okt 2010 07:56

Hoi Marlena,

Dat van die knokkels herken ik wel, soms is een vingerknokkel zo pijnlijk dat er later een blauwe plek ontstaat. Apart he, alsof het reuma is maar later is het over!

Harmke

Shivala
Leeftijd: 53

Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala

Berichtdoor Shivala » Wo 06 Okt 2010 10:56

Hallo dames,

Hier ook die spierpijn overal, en steeds op andere plekken. Ook wel een beetje alsof je griep krijgt, dat gevoel. Als ik op mijn hurken moet gaan om iets te pakken, kom ik heel moeizaam overeind.
Voor de overgang begon was ik altijd lenig, nooit ergens last van qua spieren/gewrichten.
Heb het idee dat mijn moeder van 85 nu nog leniger is dan ik!!!! :mrgreen:

Groet
Shivala

Liesje

Berichten van Liesje
Onderwerpen van Liesje

Berichtdoor Liesje » Wo 06 Okt 2010 11:00

Hoihoi,

Ik ken die pijnlijke gewrichten ook, zo erg, dat ik naar de rheumatoloog werd gestuurd. Enige verchil is dat de gewrichten (vooral mijn duim!) niet rood of warm aanvoelen, maar wel opgezet zijn!
Lijkt wel of alle overbodige hormomen, daar zitten opgestapeld :oops: , want geen rheuma! :D

Liesje

Harmke

Berichten van Harmke
Onderwerpen van Harmke

Berichtdoor Harmke » Wo 06 Okt 2010 12:07

Ik ken dat Liesje,

1 van mijn vingers doet soms zeer alsof het gewricht ontstoken is, na een tijdje verschijnt er eenblauwe plek, apart he?

Harmke

Cornelie

Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie

Berichtdoor Cornelie » Wo 06 Okt 2010 12:44

Hallo dames,

Ook hier iemand met pijnlijke spieren en gewrichten!
Ik probeer nu op van alles te letten zoals mijn zithouding achter de computer, aan tafel, als ik in een stoel zit te lezen, als ik in de auto zit of als ik wandel met de honden.
Ook sjouw ik niet meer met die te volle boodschappenmand aan mijn elleboog enz enz.
Het waren dingen die allemaal probleemloos konden maar nu beslist niet meer ik word er keihard voor teruggefloten.
Verder was ik altijd iemand die tot het laatste toe op blote voeten in mijn schoenen bleef lopen, geen vestje aandeed en een sjaal of handschoenen overdreven vond :oops:
Nee ik leer langzaamaan nu me warmer te kleden al was het alleen al ter bescherming van spieren en gewrichten.
Ik snap wat ik kan doen om het te verlichten maar mijn hoofd verzet zich ertegen. Bovendien zijn die kleine aanpassingen ook niet afdoende om alle pijn te voorkomen of te verminderen.

Groetjes, Cornelie

Marie
Leeftijd: 52

Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie

Berichtdoor Marie » Do 21 Okt 2010 11:28

hallo dames,

Ik heb sinds een week weer erge last van mijn benen......vooral mijn schenen......
Voelt erg stijf en pijnlijk aan. Het voelt net zoals restless legs maar dan continue, ook tijdens het lopen....
Misschien ligt het aan het feit dat ik soms wissel van schoenen? (Maar voorheen had ik daar nooit last van)
Herkent iemand die pijnlijke schenen? (het is precies het gevoel als je bv een tijd niet hebt geschaatst, dan had ik ook zulke pijnlijke schenen altijd)

Groetjes
Marie

MarjonvB64

Berichten van MarjonvB64

Berichtdoor MarjonvB64 » Zo 23 Dec 2012 21:20

Hallo dames,

De opvliegers zijn na 2 jaar een stuk minder...heerlijk! Nu heb ik er nog ca 3 per dag en niet meer zo lang.
Maar gelukkig krijg je er wat anders voor in de plaats..... de pijn in mijn kuiten was weg....maar is er weer!! Allebei mijn kuiten, net of ik spierpijn heb. Als ik rustig zit valt het wel mee, maar als ik ga lopen.... man o man....maar hoe langer ik loop hoe beter het gaat....het gekke is als ik heuvel op moet, heb ik geen pijn....maar als ik gewoon over een vlak stuk loop doet het pijn. En eergisternacht....toen was het feest en uiteraard had manlief nachtdienst..... ik werd wakker met kramp in de binnenkant van mijn bovenbeen.... ik heb het werkelijk uitgegild! Mijn dochter schrok zich wezenloos, arm wicht. Na een kwartiertje was de kramp weg, maar heb nog wel steeds de pijn op die plek. Ook voelt het met sommige bewegingen net of de kramp er weer in gaat schieten. Maar mijn kuiten... vreselijk.... Maar we proberen te blijven lachen......
Herkent iemand die kramp en die ontzettend pijnlijke kuiten??

Marjon

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Lichamelijke Overgang”