Tintelingen en doof gevoel door mijn lichaam tijdens menstruatiecyclus

De een spreekt van irritante kriebels of prikkelingen. Anderen benoemen een branderig gevoel of tintelende sensatie. Weer anderen ervaren slapende handen of een dof gevoel
Wilma69
Berichten van Wilma69
Onderwerpen van Wilma69
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Tintelingen en doof gevoel door mijn lichaam tijdens menstruatiecyclus

Bericht door Wilma69 » wo 01 nov 2017 15:53

Goedemiddag,

Ik heb al heel wat rond gespeurd op deze site, en ik herken mijzelf in heel veel klachten, alleen heb ik een tintelend en doof gevoel met spierspasmen bij mijn darmen/en of schaamstreek voor/tijdens of na de menstruatie die ik niet echt thuis kan brengen.
Meestal ontstaat de tintelingen in mijn voet en trekt dan langzaam naar mijn borst/oksel, dit duurt hooguit 1a2 minuten en trekt dan langzaam weer weg. Ik moet er wel bij zeggen dat dit alleen in de linkerkant van mijn lichaam voorkomt.
Ben er al mee bij de huisarts geweest, maar die kan mij niet zeggen waar het vandaan komt, ik heb er ook al onderzoeken voor gehad in het ziekenhuis, maar daar kwam ook niks uit (alles goed)
Mijn vraag is nu, zijn er misschien dames die dit herkennen!!

Groetjes Wilma

Pinklady
Berichten van Pinklady
Onderwerpen van Pinklady
Menopauzejaar:
Leeftijd: 37

Re: Tintelingen en doof gevoel door mijn lichaam tijdens menstruatiecyclus

Bericht door Pinklady » do 02 nov 2017 16:17

Hey Wilma69

ik ben hier nieuw op het forum en nog 'maar' 37 maar wat je beschrijft herken ik ... ik heb ook altijd in de linkerkant tintelingen en vlug een slapende arm/voet en ook altijd links.

Als ik naar de dokter ga, spreekt ze altijd van hyperventilatie en hoge ademhaling. Als ik vragen heb ivm overgang, dan wuift ze deze weg wegens te jong maar toch herken ik me hier op het forum op zoveel klachten en raakvlakken dat ik het hierop steek.

Ik heb dit ook het meest rond mijn menstruatie. Ik heb nu 2 dagen mijn menstruatie en nu voel ik het precies terug minder dan enkele dagen geleden. doet echt vies dat gevoel. 'k Ben nogal paniekerig ingesteld maar nu ik dit forum gevonden heb, vind ik troost :)

Pinklady

Wilma69
Berichten van Wilma69
Onderwerpen van Wilma69
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Wilma69 » do 02 nov 2017 18:39

Hoi Pinklady

Ik ben blij dat iemand zich herkent ( ook al is het een vervelende en onrustgevende klacht) ook ik ben nieuw hier trouwens.
Ik heb deze klachten inmiddels al ruim 10 jaar, ben nu 48 , dus ook begonnen rond mijn 38ste.
Toendertijd gooide ik het zelf op vermoeidheid,(misschien zijn ze toen tijdens de eisprong geweest) en dan denk je nog niet aan de overgang maar nu heb ik ze echt rond de menstruatie.
Ik heb nog een vraagje, voel jij zo'n "aanval" ook aankomen, ik merk dan dat er spanning in/op mijn huid komt en dan voel ik hem langzaam door mijn lichaam gaan,
soms 1 "aanval" per dag of een paar dagen niks maar ook meerdere op 1 dag , dus geen touw aan vast te knopen.

Groetjes Wilma

Pinklady
Berichten van Pinklady
Onderwerpen van Pinklady
Menopauzejaar:
Leeftijd: 37

Bericht door Pinklady » ma 06 nov 2017 12:39

Hallo

ik voel het niet echt opkomen maar ik voel het altijd enkel in rust.
Tijdens de dag ben ik actief en voel er haast niks van maar in de avond.
gisteren 2 warme koppen soep gedronken, kwam opeens onwel (precies of ik ging flauwvallen), kreeg het heel warm en klamme handen en tinteling in linkerhand en ook wat rechts zelfs.
Ik zit in behandeling bij een relaxatietherapeute en paste de oefening 'focus op iets anders' toe en het ebte gelukkig redelijk vlug weg maar bleef achter met een eng gevoel die nog een tijdje aanbleef.
Mijn menstruatie is nu achter de rug - haast geen bloeding gehad deze maand (eerste keer) en hopelijk verdwijnen de tintelingen nu ook terug.

Pinklady

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht