Duizelingen bij het inslapen

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Vrouwtje36
Berichten van Vrouwtje36
Onderwerpen van Vrouwtje36
Menopauzejaar:
Leeftijd: 42

Duizelingen bij het inslapen

Bericht door Vrouwtje36 » ma 18 jun 2012 09:46

Hallo

Heeft iemand van jullie ook wel eens dat het bij het inslapen lijkt alsof je enorm duizelig bent en dan een enorme schrikreactie hebt.
Ik kan dat zo wel een paar keer achter elkaar hebben voordat ik echt in slaap val, heel naar is dat.

gr
vrouwtje

Johanna
Berichten van Johanna
Onderwerpen van Johanna
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Re: Duizelingen bij het inslapen

Bericht door Johanna » di 19 jun 2012 20:31

Hoi vrouwtje,

Ik heb dat net zo. Het begon een paar jaar terug en er zijn ook periodes dat ik er helemaal geen last van heb gelukkig. Het voelt dan net alsof ik schrik en daardoor een adrenalinestoot krijg door mijn hele lijf. Gevolg is dat ik klaarwakker ben. Soms gaat er ook een soort tinteling door mijn lijf (soort opvlieger zonder de warmte?). Ik krijg dan ook wel eens last van een reactie van de spieren in mijn benen die de neiging hebben om te verkrampen. Heel raar allemaal.

Maar vooral dat gevoel alsof je erg schrikt is heel herkenbaar en inderdaad erg naar. Als ik er weer een paar keer last van heb gehad zie ik er tegenop om naar bed te gaan. het blijft iets raars dat het juist komt als je net op bed ligt???!

Sterkte,
Johanna

Sylvia12
Berichten van Sylvia12
Onderwerpen van Sylvia12
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Sylvia12 » di 19 jun 2012 20:39

Hoi vrouwtje en Johanna

Nu dat is ook toevallig heb net in een ander topic geschreven over dat duizelig worden met het slapen gaan.

Ik had het gister heel erg

Die schokken door mijn lijf ook heel herkenbaar,ik val dan bijna in slaap en dan lijkt het wel of ik van mijn bed afkom zo,n schok door mijn lichaam, en dat dan een paar keer.
OOk regelmatig van die onrustige benen.

Wat is het toch fijn om te kunnen lezen dat het ander dit ook heeft, ook al is het niet leuk dat we dit moeten hebben.

wat wil moeder OVERGANG toch van ons??

Dank jullie voor het delen van jullie ervaringen

Groet Sylvia

Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:
Leeftijd: 41

Bericht door Judith41 » zo 23 apr 2017 10:09

Hallo,

ben zeer benieuwd of jullie hier nog last van ervaren.
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Mijn zenuwstelsel lijkt wel helemaal van de hobbel.
Gisteravond was ik te overprikkeld toen ik naar bed ging en ik merk dat ik het dan erger ervaar. Geen geluid kunnen horen, dat doet gewoon zeer in m'n hoofd.
Ik had telkens aanvallen/ opwellingen van die draaiingen, duizeligheid, schokken in hoofd en daarbij krijg ik dan hoofdpijn en hartbonzen.
Wie is wie heeft dit op het moment ook?
Voel me er alleen in en zou graag horen dat ik niet de enigste ben.

Juud

Amavel81
Berichten van Amavel81
Onderwerpen van Amavel81
Menopauzejaar:
Leeftijd: 36

Bericht door Amavel81 » ma 24 apr 2017 21:22

Hallo Juud,

Ook ik heb hier erg veel last van gehad, het is nu weer wat rustiger maar het kan zich zo weer voordoen.
In het verleden ben ik heel erg bang geweest en raakte ik echt in paniek als ik mij zo voelde maar ik weet nu dat het er gewoon allemaal bij hoort helaas.
Probeer jezelf rustig te houden en weet dat je absoluut niet alleen bent hierin!

Groetjes Amavel

Caroguzzi
Berichten van Caroguzzi
Onderwerpen van Caroguzzi
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Bericht door Caroguzzi » do 04 mei 2017 18:39

Hallo

Ach daar komen duizelingen van, ongelooflijk zo herkenbaar allemaal

Caroguzzi

Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:
Leeftijd: 41

Bericht door Judith41 » za 06 jan 2018 19:37

Amavel81 schreef:
ma 24 apr 2017 21:22
Ook ik heb hier erg veel last van gehad, het is nu weer wat rustiger maar het kan zich zo weer voordoen.
In het verleden ben ik heel erg bang geweest en raakte ik echt in paniek als ik mij zo voelde maar ik weet nu dat het er gewoon allemaal bij hoort helaas.
Probeer jezelf rustig te houden en weet dat je absoluut niet alleen bent hierin!
Hallo Amavel!

Fijn om te horen dat je dit ook ervaart.
Hoe zit dat met als je zeg maar ziek bent en overdag een dutje zou willen doen? Ik kan namelijk niet wegdutten..geheid krijg ik die aanvallen als ik wegval..
Echt zo akelig. Opt moment heb ik het in de avond al ff weer niet maar drink s avonds wijn en dat ontspant me.. wat doe jij ertegen als je t gevoel hebt overprikkeld te zijn?

Judith41

Cindy
Berichten van Cindy
Onderwerpen van Cindy
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Bericht door Cindy » do 08 feb 2018 16:10

Hallo,

Ik zag jullie berichtjes over het schrikken tijdens het inslapen.

Ik heb hier extreem last van gehad van 2014 tot 2016 en kon niet meer inslapen zonder slaap medicatie. Het is inderdaad fijn om te weten dat je niet de enige bent die hier last van heeft.

Ik heb een forum gevonden waar heel veel mensen hier last van hebben en allemaal (zowel mannen els vrouwen) wanhopig op zoek zijn naar de oplossing:

Vreemd dat als er zo veel mensen last van hebben er geen arts is die weet hoe komt.
Zelf denk ik dat je lichaam totaal uit balans is en hierdoor de stofwisseling niet goed gaat.

Ik heb jarenlang mijn lichaam leeg getrokken, door van alles en nog wat. Vervolgens werd ik benauwd en heb rust genomen, waarna mijn inslaapproblemen begonnen. Verschrikkelijk om niet meer in te kunnen slapen, ik sliep nog maar 2 a 3 uur per nacht, met gevolg dat ik volledig uitgeput was. Zo gauw ik weg zakte in slaap kreeg ik een adrealineboost en zat mijn hart in mijn keel. Heel angstig.

Met ondersteuning van een psychotherapeut en een homeopaat heb ik mijn belastbaarheid terug naar 0 gezet en weer langzaam opgebouwd. Het is gelukt om er weer uit te komen en weer normaal te kunnen inslapen. Diagnose psychotherapeut was: ernstige burn-out waardoor je lichaam in de “alerte” stand blijft staan en van de homeopaat: de darmen zijn aangetast waardoor je lichaam niet meer de juiste stoffen produceert.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee en hopelijk wordt ooit duidelijk hoe dit kan!

Groetjes, Cindy

Marjan
Berichten van Marjan
Onderwerpen van Marjan
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Marjan » do 08 feb 2018 17:13

Cindy schreef:
do 08 feb 2018 16:10
Vreemd dat als er zo veel mensen last van hebben er geen arts is die weet hoe komt.
Hoi,

Een van de eerste dingen die zij bijna altijd zullen zeggen is dat er bijna altijd een verband is tussen stress en slaapproblemen.
Wat ik geregeld lees hier is dat vrouwen de "stress" niet geloven, of niet gezegd willen hebben, of ze worden boos op de arts.

Er wordt nogal eens gekeken naar 'teveel stress' alsof het een soort van eigen-schuld verhaal is.
Men realiseert zich onvoldoende dat de overgang zorgt stress van binnenuit oproept en/of vergroot, die hun belastbaarheid vermindert.
Ze hebben niet perse stress van buitenaf en denken dan dat het geen stress kan zijn, en gaan dan te lang door met dezelfde draaglast.

In de aanvangsfase te weinig aandacht aan de overgang besteden, door op tijd gas terug te nemen is juist vanaf je 35e, als de overgangsleeftijd begint, al belangrijk.
Als je je draaglast niet op tijd terug schroeft is een burn-out inderdaad zo geboren. Zonder dat zullen klachten alleen maar toenemen.
Daar ligt hier op het forum niet voor niets zo vaak de nadruk op.

De overgang maken is een zwaar karwei voor lichaam en geest. Naast dat zware werk er alsmaar hetzelfde bij willen blijven verzetten, ja dat gaat een keer fout. Hoe logisch kan het zijn.........

Marjan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht