Rode vlekken op benen

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Lilli
Berichten van Lilli
Onderwerpen van Lilli
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Rode vlekken op benen

Bericht door Lilli » vr 15 sep 2017 08:04

Hallo allemaal,

ik ben 59 jaar al sinds mijn 47/48e ongeveer in de overgang.
Nu weet ik dat je als je ouder wordt je lichaam verandert, slapper wordt, alles gaat hangen enz.
maar waar ik nou het laatste 1.5 jaar last van heb is de droge huid op de benen.
het begon met kleine schilfertjes aan de onderbenen {scheenbenen}.
maar nu heb ik allemaal over het hele been verspreid allemaal rode droge plekken, vooral op mijn bovenbenen achter en voorkant,
op mijn onderbenen begint het met een pukkeltje wat enorm gaat jeuken dus wat doe je, tja krabben en dus breid het zich uit.eczeem?
maar die vlekken op mijn bovenbenen jeuken niet,
Het ziet er niet uit, vooral na het badderen vlammen die plekken helemaal op, dus vuurrode plekken wat later weer iets wegtrekt,
mijn huid is niet meer mooi glad en lijkt wat rimpelig zeg maar, ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar ze zeggen wel eens zo dun als perkament?
Af en toe krijg ik het ook op mijn armen en boven mijn wenkbrauwen maar als ik dat goed instrijk trekt het weg. maar helaas op mijn benen helpt niks.
Ik heb al zo ontzettend veel creme en zalfjes geprobeerd maar niks helpt eigenlijk, de huid wordt wel wat zachter maar de vlekken gaan niet weg, er komen er zelfs meer bij
Wat ik me nu eigenlijk afvraag, is 59 jaar niet wat jong om al zo'n huid te hebben?
ik werk in de thuiszorg als huish.hulp en zie natuurlijk allemaal oudere mensen die ook dunne huid hebben maar dan praat ik wel over mensen die ruim over de 80 zijn. dus dan begrijp ik het, maar 59????
Zijn hier meer vrouwen die dit probleem kennen met de huid die dit ook hebben.

Ik hoor het graag van jullie.

Lilli

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Re: Rode vlekken op benen

Bericht door Mrsx » vr 15 sep 2017 21:13

Hallo Lilli

Kan het geen allergische reactie zijn? misschien even bij de huisarts buurten.....

Mrsx

Lilli
Berichten van Lilli
Onderwerpen van Lilli
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Re: Rode vlekken op benen

Bericht door Lilli » za 16 sep 2017 10:24

Hallo dames

Heb ik ook al aan zitten denken dat het een.allergische reactie was al zou ik helemaal niks kunnen bedenken van wat.
maar ik heb er al 1.5 jr last van alleen.wordt het nu erger

Lilli

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht