Opvlieger?

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Onderwerpen van Sannie1412
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Opvlieger?

Bericht door Sannie1412 » di 02 jan 2018 12:13

Hallo dames,

Gisteravond kreeg ik het ineens warm mn hart ging sneller kloppen en moest op mijn ademhaling letten en voelde de warmte vanuit mn tenen komen zo door naar boven met tintelingen in mijn kaken/wangen, het zweet druppelde letterlijk onder mijn oksels en onder mijn borsten dat ik zelfs een doekje moest pakken :S Daarna barste ik uit in tranen heb zeker wel 10 minuten zitten janken uit en om niets :( En dan die pijn tussen de schouderbladen pfff.

Sannie1412

Sannie43
Berichten van Sannie43
Onderwerpen van Sannie43
Menopauzejaar:
Leeftijd: 43

Re: Opvlieger?

Bericht door Sannie43 » vr 05 jan 2018 19:31

Hallo

Ik herken je ervaring. Voel me opeens raar zweverig het zweet breekt me uit en ik heb het gevoel dat ik ga flauwvallen of zo. Het komt vanuit t niets en is er zomaar. Ik wordt er een beetje bang van omdat t zo onzeker voelt. Mn hart bonkt in mn lichaam en mn hartslag gaat omhoog. Ik moet er ook even van bijkomen. Het kan ook net zo goed een paniekaanvalletje zijn. Ik barst alleen niet in tranen uit. Ik begin steeds meer te denken dat het opvliegers zijn maar ben nog niet overtuigd.

Gr Sandra

Petry
Berichten van Petry
Onderwerpen van Petry
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Petry » ma 08 jan 2018 17:04

Dag dames,

Vroeger dacht ik wel eens zou dit een opvliger zijn???
Nou ik kan je vertellen, als je een opvliger hebt dan weet je het wel hahaha.
Dus wat ik vroeger dacht waren er geen, gewoon een beetje warm, een opvlieger daar kun je niet omheen.

Groetjes Petry

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Claire » di 09 jan 2018 09:02

Hallo dames,

Opvliegers komen in meerdere vormen. Hierboven vind je een nieuwsbrief over opvliegers waarin dat ook staat uitgelegd.

Ik heb ook gehad dat ik me ineens niet goed voelde en naar. Het voelde alsof er iets niet goed meer werkte in mijn lijf. Zelf denk ik dat dat een hormoondip is; een plotselinge wisseling die zich uitte in mij naar voelen.

Groetjes,
Claire

Petry
Berichten van Petry
Onderwerpen van Petry
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Petry » di 09 jan 2018 11:09

Dag Claire,

Maar is dit dan een opvlieger wat je beschrijft?

groetjes Petry

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Claire » di 09 jan 2018 17:22

Hoi Petry,

Ik weet niet of het ervoor door mag gaan, maar ik beleef het wel als een opvlieger. Ook omdat het als een soort golfbeweging gaat. Het komt opzetten bereikt een piek en zakt dan weer weg.

Zelf vind ik het geen paniekaanval, omdat ik het echt als iets lichamelijks ervaar dat dan weer heel wat in mijn lijf in gang zet. Het vergt veel van me om er doorheen te komen en dat geeft dan achteraf soms een ontlading waarbij ook wel een traan valt.

Deze “opvliegers” zijn zonder zweten. Ik heb ze ook wel met zweten, maar dan is het naar voelen vaak minder. Ze komen uit het niets en zonder aanleiding zoals opvliegers.

Groetjes,
Claire

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Lee64 » di 09 jan 2018 20:20

Hallo Claire en de rest,

Ik denk dat het idd is zoals in de nieuwsbrief staat: opvliegers zijn er in soorten en maten. De klassieke warmteflushes.........en daarnaast de andere ongein met idd ook een begin, een piek en een eind.
Wat jij beschrijft herken ik ook, weliswaar zonder de traan , maar verder hetzelfde. Ik noemde het een 'wegtrekker' maar hee what's in a name ? ;) Een heel naar gevoel iig. Tegenwoordig heb ik meer de opvliegers die Petry bedoelt: van het ene op het andere moment het ineens super warm hebben maar dan ook echt heeeeeeeel erg warm. Ook geen fijn gevoel, want ook zo'n soort opvlieger voelt elke keer weer als een soort aanslag op mijn lichaam, maar toch vind ik ze beter te verdragen dan de 'wegtrekkers' die ik eerder had.
Al met al: behoorlijk vermoeiend die overgang.

Vr gr lee

Beuk18
Berichten van Beuk18
Onderwerpen van Beuk18
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Beuk18 » vr 12 jan 2018 03:01

Hoi,

Zijn er hier ook mensen die homeopatische middelen of andere pillen gebruiken tegen de opvliegers en andere ongemakken? En helpen die ook?
Ik heb soms wel 20 opvliegers op 1 dag.

Beuk18

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:

Bericht door RaNa1970 » za 13 jan 2018 12:54

Hallo allemaal,

Ik gebruik geen enkel supplement om opvliegers tegen te gaan. Ik heb het gevoel dat het alleen maar slecht is voor de portemonnee en daarmee ook weer voor de gemoedstoestand.
Ik heb het soms overdreven heet, gooi dan alles uit (nou ja bijna alles :mrgreen: ) en dan zit ik een poosje en dan heb ik het weer steenkoud.
Ik heb het soms zo koud dat ik niet eens weet hoe ik weer warm moet worden.. het exacte tegenovergestelde..
Ik heb weleens hartkloppingen maar nog niet zo heftig als ik bij sommigen van jullie lees.. Hopelijk blijft het zo..

Groetjes van RaNa1970

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Onderwerpen van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » za 13 jan 2018 13:43

Hoi hoi

Dat heet en koud herken ik erg goed, soms denk ik is dit nu een opvlieger of niet...
Dan weer heel koud hebben met kippevel en niet warm te krijgen, dan heb je het weer erg warm en dan trek je alles weer uit haha. Wat ik merk is al ik ga avond eten dan begin ik het erg warm te krijgen soms tot zweten toe :roll:
Ik gebruik ook geen supplementen, laat het gewoon over me heen komen.

Groetjes Sandra

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht