Pijn schouderbladen, ribben, last van de darmen.

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Bollejet
Berichten van Bollejet
Onderwerpen van Bollejet
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Pijn schouderbladen, ribben, last van de darmen.

Bericht door Bollejet » ma 14 jul 2014 11:39

Hallo

Ik ben nieuw hier. Weet sinds vorig jaar juni dat ik in de overgang.
Ben 48jaar oud. Sinds dien veel klachten. Hevig vloeien (gaat met acupunctuur beter) Slecht slapen door pijn tussen de schouderbladen en pijnlijke ribben. Last van een spastische darm die vaak s nachts optreedt. Wie heeft dit nog meer. Heb al fysio gehad, de osteopaat gezelschap gehouden. Maar niks werkt.
Ik wordt er onrustig van en bang. Haal me van alles in mijn hoofd. Maar de ha spraak maar weer fysio zegt verkrampte spieren, verkeerde ademhaling, stress , overgang. Vannacht niks geslapen, last van pijnlijke benen die gaan schoppen, hoofdpijn en strak onder mijn ribben. Morgen maar weer naar de fysio.
Wie heeft dit ook en wat doen jullie er aan. Ik hoop van harte dat iemand reageert en me verder kan helpen.

Groet
Bollejet

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Re: Pijn schouderbladen,ribben ,last van de darmen.

Bericht door Josephine » ma 14 jul 2014 11:52

Hoi Bollejet,

Bij mij is de overgang ook begonnen met een drukkend gevoel op een plekje op het borstbeen en allerlei vage klachten. Tintelingen in het gezicht, handen, maanden last van mijn rechterbeen wat ook weer is overgegaan. Nu heb ik idd vaak last tijdens de ovulatie/overgang van klachten rond mijn linkerborst, ribben en met name aan mijn linker schouderblad. Ook wel eens gehad het gevoel alsof er een touw hard aangetrokken werd onder mijn ribben. Kortom ik werd erook onrustig van, haalde me in mijn hoofd dat ik nu toch wel zeker iets ernstigs moest hebben. Ook een jaar lang last gehad van mijn slokdarm wat nu ook weer over. Wat is gebleven is dat gevoel in mijn linkerschouder, linkerborst. Meestal nam ik rennies en tegen de stress, onrustgevoelens valdispert wat mij goed hielp.
Nu ben ik inmiddels 2 jaar verder met allerlei vage klachten en wat is gebleven zijn de klachten bij de linkerschouderblad, linkerborst en die klachten zijn vaag en spelen dan weer steeds op tijdens de ovulatie/menstruatie om daarna weer minder te worden.
Wat betreft mijn geestelijke klachten was ik het ook zat om mezelf oud te voelen, afgeschreven te voelen, bezig zijn met dood en enge ziektes. Ik kreeg het gevoel alsof ik langzaam aan het verstoffen was. Ik ben weer gaan sporten om af te vallen maar vooral om me geestelijk goed te voelen en dat heeft enorm geholpen. Ik doen het nog steeds en voel me er zoveel beter bij. Ik ben ook al 2 kg afgevallen dus dat is ook mooi meegenomen want ik werd ook langzaam dikker en voelde me ook alsof ik een soort overgangsmoeke werd en daar heb ik geen zin meer in. Ook zoek ik geestelijk veel afleiding.
Ik zit nu bijv. op Pinterest en vind daar zoveel leuke dingen om te verzamelen en die afleiding doet me ook goed. Het is heel simpel en kost niets. Ik verzamel van alles over lekkere gerechten, beauty, afvallen, leuke kleding. Zo kan ik soms ook lang hiermee bezig ben. Afleiding heb ik gemerkt is voor mij een goed medicijn.

Maar idd tijdens de overgang/menstruatie als de klachten soms weer heftig zijn is dat weer even moeilijk maar ik weet inmiddels dat het daarna ook weer wat minder wordt.

Veel sterkte met alles.
Groetjes Josephine

Bollejet
Berichten van Bollejet
Onderwerpen van Bollejet
Menopauzejaar:

Re: Pijn schouderbladen,ribben ,last van de darmen.

Bericht door Bollejet » ma 14 jul 2014 12:21

Dank je wel voor het reageren.
Ben ik erg blij mee.

Ben sinds vorig jaar zonder werk. Was gastouder 17 jaar lang. Maar door de economie zo slecht is, is er nu geen werk meer in.
Afleiding is moeilijker. Ga naar yoga en wandel met vriendinnen. Deze werken overdag en daar kan ik dus niet zomaar heen. We hebben nog 1 dochter in huis en deze pubert ondanks haar 17 jaar stevig. de anderen studeren en zijn getrouwd. Die wil ik ook niet steeds lastig vallen.

Ik ben in 30 jaar nooit ziek geweest. Alles goed gekund. Maar nu doet alles soms zo zeer vooral de schouders ribben en ik niet weet niet hoe ik uit deze stomme cirkel moet komen!!
Wordt er zo boos en verdrietig van. Overdag gaat het soms we . Maar de nachten. Pff die zijn zo lang en doet alles zo zeer. Hoop dat snel veranderd.
Weet soms geen voor of achter uit.

Bollejet

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 63

Re: Pijn schouderbladen, ribben, last van de darmen.

Bericht door Anette » ma 14 jul 2014 12:51

Beste Bollejet,

De overgang is niet een cirkeltje waar je uit zou moeten.
Het is een proces waar je in zit. Het voltrekt zich binnen in je.
De hormonen bepalen en geven aan dat daar als het ware je aandacht gevraagd wordt, die nodig is om het proces te laten verlopen.

Teveel willen of moeten van jezelf of omgeving, teveel verantwoordelijkheden willen dragen of teveel kracht steken in het proberen de overgang als een ondergeschikt iets houden, frustreert de hormonen. En dus het proces dat ze te doen hebben.
Gefrustreerde hormonen betekent een een zenuwstelsel dat extra belast wordt. En dat betekent weer extra innerlijke stress.
Met als logisch gevolg toenemende klachten.

Het ijkpunt van de overgang is de dag van de laatste menstruatie. Dit moment heet in mijn ogen niet voor niets "menoPAUZE"

Anette

NellieB
Berichten van NellieB
Onderwerpen van NellieB
Menopauzejaar:

Bericht door NellieB » wo 13 sep 2017 21:10

Hallo

Ja ook hierin vind ik mezelf helaas terug. pijn tussen de schouderbladen, massage alles geprobeerd, door angst vaak keel klachten erbij, schrapen en kuchen, innerlijke stress van boosheid en geen grip op mezelf hebben. maag en darmklachten, en dan bevestiging willen dat het niets iets engs is maar gewoon bij de overgang hoort. Wat een rij van klachten in deze strijd voor iedereen. Ongekend, soms weet ik niet meer wat er overgang is of een andere oorzaak, maar door boosheid krijg je stress en door stress verergeren de klachten alleen maar, dus accepteren is een ding , maar wel heel moeilijk.

NellieB

Sammy24
Berichten van Sammy24
Onderwerpen van Sammy24
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Sammy24 » ma 08 jan 2018 17:15

Hallo,

Hier ook stekende ribben op verschillende plekken. Pijn tussen de schouderbladen bij diep ademhalen, last van darmen, elke ochtend buikpijn en heel vaak misselijk. Word er stapelgek van en vooral steeds bang dat het iets ernstigs is... Maar hoe meer ik hier lees, hoe meer ik zie dat er zo veel zoals ik zijn en dat we onmogelijk allemaal iets erg kunnen hebben. Dus toch de overgang blijkbaar. Als ik er met mijn moeder over wil praten kom ik niet verder omdat ze zegt nergens last van te hebben gehad..

Groetjes en sterkte
Sammie24

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door RaNa1970 » vr 12 jan 2018 14:42

Hallo allemaal,

Ook ik heb veel pijn in mijn lijf en last van mijn darmen. En ik heb gemerkt dat er weinig aan te doen is..
Wel probeer ik meer te bewegen of mij daartoe te zetten.. dat laatste vind ik ook lastig.
Sammy24 schreef:
ma 08 jan 2018 17:15
Als ik er met mijn moeder over wil praten kom ik niet verder omdat ze zegt nergens last van te hebben gehad..
Daar kan ik me ook zo aan ergeren. Alsof ik het niet mag hebben. Stel je niet zo aan.. ik had dat niet.. blabla...
Ik kan het me haast niet voorstellen. Ja, mogelijk omdat zij al jaren alleen is. Misschien is het anders als je geen gezin om je heen hebt..
Ik lees en schrijf liever op dit forum dan dat ik er in mijn omgeving over praat.
Gelukkig kan ik er wel met mijn man over praten..
Ik ga niet meer van het ergste uit, maar ik probeer me eraan vast te houden dat het er allemaal bijhoort. Een proces waar we doorheen moeten..
Soms heb ik juist liever wat lichamelijke ongemakken dan die stemmingswisselingen. Die vind ik bijna nog erger..

groetjes van RaNa1970

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Onderwerpen van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » vr 12 jan 2018 15:44

Hallo,

Hier ook pijn in mn lijf, tussen mn schouderbladen, mn heupen mn boven benen voelen moe met lopen soms rusteloze onderbenen droge ogen en mond enz enz.
Maar ik heb gemerkt dat als ik in beweging blijft dat ik er minder last van heb, zodra ik op de bank zit en ik
moet opstaan is het pet...moet ik eerst alles rekken en strekken en auwtje hier en daar haha.
Stemmingswisselingen heb ik niet zo erg gelukkig, wel afentoe ff lekker potje huilen ;)

Mijn moeder had ook nergens last van dan alleen dr opvliegers en wandelde zo door de overgang heen, gelukkig kan ik met haar er wel goed over
praten en ze begrijpt me ook heb ook wel een hele lieve moeder !!
Onze 2 dochters zijn het huis al uit, heb wel 5 kleinkinderen haha, maar ook die zie ik nu even weinig omdat ik daar nu de niet alle energie voor hebt en ik bang ben dat ik tegen ze uit kan vallen en ik wil natuurlijk niet als bad grandma overkomen haha. Mijn oudste kleindochter (6 jaar) mist mij ontzettend veel omdat ze voorheen altijd hier logeerde en dat heb ik op een heel laag pitje moeten zetten :cry:

Al met al moeten we met zn allen door die but overgang heen soms met goeie dagen en meer met slechte dagen ;)

Sannie1412

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:

Bericht door RaNa1970 » za 13 jan 2018 12:48

Hoi Sannie

De kleinzonen van mijn man zijn 6 en 2 jaar. In de vakanties pas ik vaak een paar dagen achter elkaar op.
Tussendoor wil ze me "voor nood" ook nog weleens vragen..
Ik voel me soms zo slecht als ik dan weer "nee" zeg.. Ik heb geen energie en ik kan het op de één of andere manier niet opbrengen..
Een tijdlang heb ik me er nog wel tegen verzet maar ik merk aan mezelf dat dat ook niet werkt..De jongens missen me inderdaad wel..
Ik voel me ook echt wel hun oma.
Op het moment ben ik het liefst in mijn eentje in mijn eigen huis met mijn eigen gedachten.
Ik probeer ook te blijven bewegen, al vind ik het wat lastig.. Ik ben nooit sportief geweest.
Maar door mijn diabetes moest ik een paar jaar geleden mijn leven anders indelen.
Dat lukte goed. Van veel medicijnen naar nog één tabletje op een dag en 40 kg afgevallen.
Nu opeens lukt het afvallen niet meer. Ben ik door mijn ernstig zieke vriendin mijn motivatie ergens verloren.
Ik moet mezelf dwingen om de dagen door te komen.. De cursus die ik ben gaan doen thuis, geeft mij wel voldoening.
Iets nieuws doen. Maar dat heeft niets met bewegen te maken..
Afijn... zo ploeteren wij voort.

Groetjes van RaNa1970

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Onderwerpen van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » ma 15 jan 2018 11:20

Hoi Rana,

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor als je nee zegt voor een logeerpartij, beter nee zeggen dan dat je moet oppassen en totaal geen energie ervoor hebt.
En ik ken het lekker thuis hangen je eigen ding doen even geen gezeur aan je hoofd ;)
Je moet jezelf nergens toe dwingen lukt het vandaag niet dan misschien morgen wel, er schijnt betere dagen te komen heb ik gelezen haha,
maar wij moeten eerst nog door de eerste fase heen... :roll:

Sannie1412

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht