Mijn overgangsverschijnselen

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Sylvie1968
Berichten van Sylvie1968
Onderwerpen van Sylvie1968
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Mijn overgangsverschijnselen

Bericht door Sylvie1968 » wo 17 jan 2018 08:35

Hallo

Ik ben een vrouw van 50 jaar en ik zorg door middel van fitness dat ik niet dikker word of een uitgezakt lijf krijg.

Silvie1968

Sylvie1968
Berichten van Sylvie1968
Menopauzejaar:

Re: Mijn overgangsverschijnselen

Bericht door Sylvie1968 » wo 17 jan 2018 08:41

Hallo

Vannacht kon ik zeer moeilijk inslapen en heb 3 uur wakker gelegen en gewoeld omdat ik zweette. Misschien een goeie tip die ik nog niet gedaan heb maar wel ga doen. Luister naar muziek in bed. Wel met een koptelefoon zodat medehuisgenoten niet wakker worden.

Silvie1968

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Claire » wo 17 jan 2018 09:22

Hallo Sylvie,

Op RTLZ heb ik laatst een documentaire gezien over de nieuwste inzichten uit onderzoeken van artsen in Engeland ten aanzien van overgewicht. Zeer interessante conclusies. Stress kan een startmoment zijn voor gewichtstoename, omdat er hormonen bij betrokken zijn.

Bij mensen met overgewicht zorgen hormonen niet tijdig genoeg voor een vol gevoel na het eten, waardoor zij de hele dag een hongergevoel houden. Bij mensen met een normaal gewicht werken deze hormonen wel goed. De arts die het programma presenteerde kwam tot de schokkende ontdekking dat zij haar slanke figuur niet had door wilskracht (het weerstaan van eten), maar doordat zij wel een vol gevoel kreeg na het eten.

Toont maar weer aan dat er meer komt kijken bij gewichtsbeperking dan de standaard “minder eten” en “ meer bewegen”. Ieder lijf is anders.

Ik kan mij goed voorstellen dat het hormoonproces in de overgang ook het gewicht op z’n kop zet of je het dan redt met alleen fitness weet ik niet.

Groetjes,
Claire

Sylvie1968
Berichten van Sylvie1968
Menopauzejaar:

Bericht door Sylvie1968 » do 18 jan 2018 08:11

Hallo

Ook ik heb hartkloppingen
Wat ik er voor doe? Niks. Ik accepteer de hartkloppingen want dat is de natuur.

Sylvie

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » do 18 jan 2018 08:50

Beste Sylvie,

Wat is precies je bedoeling met deze post?
Het kan namelijk best kwetsend overkomen op vrouwen die veel last van en angst hebben voor hartsensaties.

Groetjes,
Claire

Vesta
Berichten van Vesta
Onderwerpen van Vesta
Menopauzejaar:

Bericht door Vesta » do 18 jan 2018 19:57

Sylvie1968 schreef:
do 18 jan 2018 08:11
Ik accepteer de hartkloppingen want dat is de natuur.
Beste Silvie,

De andere dingen die je noemt, het zweten in de overgang en je uiterlijk dat verandert, is ook de natuur.

Vesta

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht