Jong en overweldigd door de overgang

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
LB
Berichten van LB
Onderwerpen van LB
Menopauzejaar:
Leeftijd: 37

Jong en overweldigd door de overgang

Bericht door LB » zo 02 sep 2012 23:20

Hallo Allemaal,

Ik ben L, 32 jaar, gelukkig getrouwd, geen kinderen. (ook geen kinderwens) en in de overgang, heb dat van de week te horen gekregen. Aan de ene kant een opluchting omdat ik nu eindelijk mijn klachten kan plaatsen. Aan de andere kant zit ik met veel vragen.
Ik ben al ruim 1 jaar niet meer ongesteld, heb opvliegers, krijg overal en nergens zwarte haren (heel irritant), droge mond.
Mijn moeder kwam pas met 56 in de overgang en heeft geen/weinig klachten gehad dus daar vind ik niet veel steun.

Nu vraag ik me af ben ik dan echt tot mijn 60e de klos ?
Of ben ik dan met 45 klaar ?

Wat doen jullie om geduld te bewaren thuis ?
Hoe gaat jullie partner er mee om ?

LB

SaskiaP
Berichten van SaskiaP
Onderwerpen van SaskiaP
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Re: Jong en overweldigd door de overgang

Bericht door SaskiaP » zo 02 sep 2012 23:36

Goh,

Gelukkig heb je geen kinderwens...ik las vanavond toevallig een artikel van een vrouw van 29 die in de overgang was gekomen en wel een kinderwens had.. dat is pas erg..
Het is voor iedereen verschillend, de 1 heeft nergens last van en de ander heeft misschien alle klachten. Ik weet van mezelf dat ik behoorlijk last heb van klachten en ik ben echt geen pieper, ik heb al genoeg meegemaakt en ondergaan waardoor mensen zeggen...echt?
Mijn leeftijdsgenoten die ik ken fietsen overal doorheen maar hebben ook wel zoiets van, ik mag niks missen van het leven, ik moet wel sociaal in het leven blijven staan, het liefst 24/7..
Ik moet er ook niet met ze over praten want dan moeten ze stil staan bij hun zelf...snap je? ;) Dus ik voel me ook vaak ''eenzaam'' in deze gevoelens en klachten maar ik blijf wel mezelf, ik ga geen toneelstukje opvoeren voor mijn zogenaamde sociale leventje.. :D

Ik doe niets speciaals om mijn geduld te bewaren,ik heb thuis een zoon van bijna 15 met het syndroom van Down,dus ik heb al een ''speciale'' manier van het geduld bewaren..
Zoals ik eerder schreef, ieder is anders en ieders leventje is anders.

Saskia

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Dorien73 » ma 03 sep 2012 14:14

Hoi LB,

Op het forum vind je bij zoeken waarschijnlijk heel veel er en herkenning.
Ik was met 34 in de vervroegde overgang. Heb nu vijf jaar heel veel klachten maar dit is bij iedereen anders. Lees daar de forum berichten maar eens misschien heb je er ook iets aan.

Groetjes Dorien

LB
Berichten van LB
Onderwerpen van LB
Menopauzejaar:
Leeftijd: 37

Bericht door LB » ma 03 sep 2012 22:23

dank vor jullie reacties,
Ik ga de site eens goed doorspitten.

LB

Plaats reactie