Mijn verhaal

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Pinklady
Berichten van Pinklady
Onderwerpen van Pinklady
Menopauzejaar:
Leeftijd: 37

Mijn verhaal

Bericht door Pinklady » ma 05 feb 2018 09:28

Hallo dames

Alvast mijn excuses voor het misschien lange verhaal maar ik loop overal 'tegen de muur' en hoop hier misschien enige herkenning te vinden...ik duim alvast dat er iemand zich herkent hierin

Ik ben nu 37. Enkele jaren (denk 3 jaar) begon ik tijdens mijn pilgebruik telkens op het einde bloedverlies te hebben, gevolgd door zware maandstonden met klonters. Opeens kreeg ik last van een krop in de keel en een algemeen onwel gevoel. Op een bepaalde dag voelde ik me wegdraaien en ongelooflijk warm krijgen en ben ik naar de spoed gegaan. Daar heb ik na afspraak een gastroscopie gehad, kreeg maagzuurremmers en een soort antidepressiva voor een weekje of 2. Niemand luisterde naar mijn andere klachten: wattig in hoofd, hoofdpijn, rugpijn, warm/koud, libido verdwenen ...
Na enkele maanden hevige menstruatie naar de gyn. en daar kreeg ik de ring. Ik sprak hem aan over 'overgang' nee ik was te jong. Echo genomen alles goed en naar huis met de ring.
Opeens had ik haast geen bloeding meer maar dat was het dan ook het enige goede. Ik heb zoveel lichamelijke dingen die me last geven: tintelingen, hoofd- en rugpijn, soms buikpijn (steken), licht in het hoofd (zonder duizelig te zijn), 's nachts angstig wakker worden, iets hogere bloeddruk, warm, bij veel volk angstig gevoel ... dit zijn de voornaamste.
Ik ben (helaas) nogal een dokter google dame en in de momenten dat ik het zwaar te pakken heb (meestal een weekje voor en na menstruatie is het slechter) zit ik op google vanalles te zoeken. Dit resulteert zich in allerlei ziektes die ik al gehad heb: ALS, leukemie, darmkanker, eierstokkanker.... gelukkig heb ik ook betere momenten :) en dan kan ik het aanvaarden dat ik overgang heb maar helaas krijg ik nergens iemand die zegt dat dit mogelijk is op mijn leeftijd.

Vannacht terug angstig wakker geworden met hartkloppingen en heel warm hebben. 10 minuten erna ril ik van de kou. Opgestaan vandaag met een licht gevoel in hoofd. Ik wil het echt aanvaarden dat het overgang is maar kàn het echt allemaal zulke klachten geven?

Ik voel me momenteel echt niet goed in mijn vel en zou echt gaan denken dat ik iets serieus heb. Maar dan denk ik als het iets ernstigs was, zou ik het constant voelen en niet bepaalde momenten.
iemand herkenbaar?

Pinklady

Muna68
Berichten van Muna68
Onderwerpen van Muna68
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Mijn verhaal

Bericht door Muna68 » ma 05 feb 2018 14:54

Hoi Pinklady,

Om te beginnen, wat goed van je dat je schrijft. Je kunt zeker last krijgen van de overgang op jouw leeftijd. Helaas ontkennen vele huisartsen dat maar dat komt vooral, m.i., door onwetendheid. Op deze site staan volgens mij meer vrouwen van jouw leeftijd die hier ook al mee te maken hebben.
Je zou ook een thuistest kunnen doen. Daar is van alles over te vinden op het internet. Pilgebruik schopt vaak ook alles nog eens in de war, maar daar zul je wel van op de hoogte zijn. De klachten die je beschrijft zijn echt overgangsklachten, van a tot z. Ik zou zeggen lekker veel lezen hier en blijf goed naar jouw lichaam luisteren. Vaak is de angst over alles wat we wel niet denken te hebben het aller vervelendste aan de overgang.

Veel succes en sterkte en eigen-Wijsheid. :)

Muna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht