Ik had nooit in één keer mogen stoppen met hormoongebruik

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Annette
Berichten van Annette
Onderwerpen van Annette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Ik had nooit in één keer mogen stoppen met hormoongebruik

Bericht door Annette » ma 06 nov 2017 14:51

Hallo mijn naam is Annette en ben nieuw hier.

Lees al een tijdje mee, en herken zoveel. Ben 59 en sinds me 50e bezig ...jan ook eerder zijn.

In het kort : was 36 jaar en me baarmbaarmoeder en eileiders en eierstokken eruit. Op een klein stukje na. Moest aan de hormoonpleisters tot mijn 50e. Van de ene op de andere dag moest ikstoppen van de huisarts ,..het moest nu natuurlijke gang gaan.

Wist ik veel.... nou...heb het geweten.eerst niets aan de hand, maar daarna begon het huilen, geestelijke klachten...ik had het. Ondertussen verhuisd, stress en zorgen denk je dan.
Tot ik bij de nieuwe huisarts kwam. Ik had nooit zo mogen stoppen...zat dus helemaal in de put, maar goed..was echt de overgang. Half jaar ff cd aan de hormoonpillen, hielp wel ff, maar niet mee doorgegaan.
Ik doe nu dus alles zonder, behalve 20mg fluoxetine , ad. Dit overgehouden van overspannenheid in 1996. Maar nu ik wat verder ben in de overgang, heb ik nog steeds huilbuien en lichte paniek als ik die dagen heb. Bij stress ben ik gelijk onrustig, huilerig, zweten...padje af. Moet a s. woensdag naar de psychosomatische therapie. Ben overbelast door stress zeggen ze. Ook dat vind ik toch wel eng. Kom ik er ooit vanaf?
Angstgevoel en malen , nee...kan er niet blij van worden. Maar lezen hier is ook goed voor me...ik ben niet alleen.

Annette

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 56

Re: Ik had nooit in één keer mogen stoppen met hormoongebruik

Bericht door Troelaatje » ma 12 feb 2018 21:55

Hallo Annette

Hoe is het nu met je annette?
Raar he wat hormonale onbalans allemaal met je kan doen

Troelaatje