Pof en de daarbij horende kwaaltjes

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
James35
Berichten van James35
Onderwerpen van James35
Menopauzejaar:
Leeftijd: 36

Pof en de daarbij horende kwaaltjes

Bericht door James35 » di 02 mei 2017 08:58

Hoi allemaal,

Ik weet nu ongeveer 2 jaar dat ik POF heb. Ben nu 35 jaar ... alle kwaaltjes die ik voor de diagnose had vielen op z'n plek toen ons werd uitgelegd wat pof is.
Sinds begin dit jaar gebruik ik femoston continu. Nu ik heb de laatste tijd geregeld tussentijdse bloedingen en ook nu al een paar keer wat bloedverlies na de sex. Heeft een van jullie hier ook last van ? Word er wat ongerust van. Vorig jaar nog een uitstrijkje gehad en die was goed.
Ook willen wij nog graag een kindje samen via een kliniek in Spanje. Iemand tips, ervaringen ?

Hoop dat jullie mij wat gerust kunnen stellen.
James35

Amavel81
Berichten van Amavel81
Onderwerpen van Amavel81
Menopauzejaar:
Leeftijd: 36

Re: Pof en de daarbij horende kwaaltjes

Bericht door Amavel81 » wo 03 mei 2017 01:17

Hallo James,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, ik ben 35 jaar en weet ook sinds 2 jaar dat ik POF heb.
Zelf gebruik ik geen hormonen dus daar kan ik niks over zeggen behalve dan dat als je het niet vertrouwd gewoon even langs de huisarts moet gaan.
Wat betreft het bloedverlies tijdens de sex dat kan idd voorkomen tijdens de overgang ivm de slijmvliezen die droger worden maar ik heb dit zelf 12 geleden een tijdje gehad maar daar is nooit een oorzaak voor gevonden.
Nogmaals als je je zorgen maakt ga gewoon langs de arts die kan je geruststellen.

Gr
Amavel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht