Abnormale eetlust en nachtzweten sinds hormoongebruik

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Sabina
Berichten van Sabina
Onderwerpen van Sabina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Abnormale eetlust en nachtzweten sinds hormoongebruik

Bericht door Sabina » do 18 aug 2016 18:06

Hallo

Ik heb mij net ingeschreven na lang aarzelen.
Ik word begin november 50 jaar en zit bijna 2 jaar in de overgang. 11 jaar geleden heb ik mijn baarmoeder laten verwijderen nadat ik voordien heel veel problemen had. Ik was eigenlijk blij. Mijn menstruatie-horror was gelijk verdwenen. Heb nooit meer problemen gehad, geen opvliegers, geen humeur wisseling, enz. Dus was een heel gelukkige persoon tot 2 jaar geleden! Het is vroeg, maar mijn moeder was nog vroeger.
Ik ben intussen aan de 4e hormonenkuur bezig. Of het was te soft of er waren geen lichamelijke behoeftes meer of het was te duur ....
Ik lees dat de meeste dames afvallen bij het slikken van hormonen.
Waarom is dit bij mij niet het geval. Ik heb een abnormale eetlust en ben sinds mijn menopauze 10 kg. bijgekomen. Nochtans ga ik 3x per week rennen (atletiek) en ga ik al jaren per fiets naar mijn werk.
Vorig jaar heb ik eveneens een burn-out gekregen. Ik voel mij inderdaad zeer slecht in mijn vel. Ik heb geen zelfzekerheid meer, slaap heel slecht (2-3x per nacht word ik kletsnat wakker), heb nek- en schouderklachten. Ik heb pijn aan mijn oren.
Ik heb intussen al 2 x een hersenscan laten nemen en mijn oren laten nazien. Je begint echt schrik te krijgen maar blijkbaar is er niets abnormaals gevonden.
Ik pieker wel extreem veel.
Ik hoop dat er toch een tovermiddel zou bestaan. Ik ben altijd een bezige bij geweest en het zonnetje in huis. Ik ben ook nog steeds gelukkig getrouwd en heb 3 prachtige, gezonde kinderen en schoonkinderen en zelfs een kleinzoon. Maar zoals iemand schrijft, buiten de deur voel ik mij een nul!
Sommige mensen zeggen dat het snel over zal zijn, maar andere zeggen dan weer van niet. Een collega van mij is inmiddels 62 jaar en heeft het ook nog steeds erg!!

Ik ben blij dat ik dit ook eens kon neerschrijven, en vooral dat ik niet alleen ben. Maar het is echter een magere troost!

groetjes van Sabina

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Re: Abnormale eetlust en nachtzweten sinds hormoongebruik

Bericht door Anette » do 18 aug 2016 19:29

Hallo Sabina,

Meer eetlust is echt wel een bijwerking die zowel anticonceptiepil als hormoontherapie kunnen hebben.
Je bent niet de enige die zoveel aankomt van hormoontherapie. Ik kreeg er ook een kilo of 10 bij.
Nadat ik stopte met de hormonen ging het er ook erg snel weer af, toen ging de overgang weer in rap tempo verder en hadden mijn lichaam en geest het alsnog zo zwaar te verduren dat de kilo's eraf vlogen.

Anette

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht