Opgejaagd en hoge bloeddruk na stoppen hormoontherapie

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Yoke
Berichten van Yoke
Onderwerpen van Yoke
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 59

Opgejaagd en hoge bloeddruk na stoppen hormoontherapie

Bericht door Yoke » zo 15 feb 2015 18:39

Hallo dames,

Ik ben 56 jaar en heb de laatste drie jaar hormoontherapie genomen. Doordat ik de laatste maanden niets anders deed dan erg emotioneel zijn, werd er mij enkele weken terug oestrogel voorgeschreven ipv livial (laatste nam ik een jaar)

Hierdoor werd alles nog erger, want weende zonder reden en bleef echt aanhouden. Met livial waaide het over, maar met oestrogel alleen was het niet meer te doen en was ik ook enorm opgejaagd.
In overleg met huisarts met alle hormonen gestopt (nog maar een week), want men dacht aan oestrogeendominantie.

Nu ben ik niet meer zo emotioneel en pijnlijke borsten zijn ook voorbij , maar jongens toch, ik voel me zo opgejaagd en inwendig onrustig. Net of de adrenaline jaagt de ganse dag door mijn lichaam.
Heb ook erg schommelende bloeddruk.

Zijn er hier nog die dit zo ervaren ?
Zijn er vrouwen onder jullie die ook ineens met hormonen moeten stoppen zijn en als het ware afkickverschijnselen hebben

Groeten,
Yoke

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd: 60

Re: Opgejaagd en hoge bloeddruk na stoppen hormoontherapie

Bericht door Greta51 » ma 16 feb 2015 00:31

Hallo Yoke,

Ik heb zelf nooit hormonen gebruikt maar wat ik meestal lees en hoor is dat het langzaam afgebouwd moet worden i.p.v. in een keer te stoppen. Lijkt me zelf ook wel logisch maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee. Wellicht kan iemand anders je vraag beter beantwoorden.

Veel sterkte ermee joh!

Greta.

IlseK
Berichten van IlseK
Onderwerpen van IlseK
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Re: Opgejaagd en hoge bloeddruk na stoppen hormoontherapie

Bericht door IlseK » ma 23 mar 2015 14:02

O wow.

Ik schrijf net in mijn topic dat ik opeens hoge bloeddruk heb en nu aan de pillen daar voor moet. Ik had altijd een lage maar heb niet de link gelegd met het minderen van hrt. ls ik daar mee aankom bij mijn artsen lachen ze me uit.

Wat vervelend voor je. Sterkte!

IlseK

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht