Vaginale droogheid ondanks hormoongebruik

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Lotte62
Berichten van Lotte62
Onderwerpen van Lotte62
Menopauzejaar:
Leeftijd: 63

Vaginale droogheid ondanks hormoongebruik

Bericht door Lotte62 » di 03 feb 2015 23:54

Hallo dames

Laat ik mij eerst even voorstellen: Ik ben Myrthe en in maart word ik 60 jaar. Al dertien jaar in de overgang en alle klachten die je maar kunt bedenken die heb ik of gehad.
Ik kan slecht tegen hormonen, dus die slikte ik ook niet. Ondanks de duizeligheid, hartkloppingen, heel veel zweten en nog meer. Om van de vele huilbuien en neerslachtigheid maar niet te spreken. Ik kom er wel doorheen. Dat dacht ik.
Totdat ik vorig jaar bij mijn vagina een naar irritant gevoel kreeg, branderig. Het beïnvloedde mijn leven zodanig dat ik toch maar naar de huisarts ging. Na een kort onderzoek wist zij het: Vaginale droogheid door de overgang. Afname van hormonen was de boosdoener. Vaginale zetpillen gekregen, maar de klachten bleven. En paar keer terug geweest, omdat ik best wel bang was. Mijn moeder heeft baarmoederhalskanker gehad en op een gegeven moment haal je je van alles in je hoofd.
De arts stelde mij gerust en uiteindelijk toch maar aan de hormonen gegaan. (zetpillen)
Het is aardig verbeterd, maar het komt toch af en toe weer opzetten. Branderig, irritatie, heel lastig.

Ik word er moedeloos van. Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben en hoe gaan jullie er mee om?

Groetjes Myrthe

Ernarda
Berichten van Ernarda
Onderwerpen van Ernarda
Menopauzejaar:
Leeftijd: 63

Re: Vaginale droogheid ondanks hormoongebruik

Bericht door Ernarda » wo 04 feb 2015 20:47

Hallo Myrthe

Ja ook ik heb hier last van gehad. Het deed ook heel erg pijn bij het intiem zijn. Net of er met messen IN gestoken werd. Wat ik gedaan heb om dit op te lossen is smeren met uierzalf. Zorgen dat de boel soepel blijft. Ik moet zeggen dat t ook niet heel Lang geduurd heeft, n paar maanden. Maar dat heb ik tegenwoordig met Al de vreemde klachten.
Vorig jaar had ik vreselijke pijnsteken in mijn nek links, precies een jaar later, nu dus heb ik dat rechts. Het zijn ook net weer messteken, het is afschuwelijk. Ik word Dan ook heel emotioneel en onzeker. Krijg ook weer hartkloppingen, duizelingen en voel me neerslachtig. Ik ben gisteren bij de acupuncturist geweest en voel me weer iets beter. Hoop echt dat t heftigste weer achter de rug is.

Ik hoop dat je ook weer heel snel hersteld. We hebben als vrouw wel wat te stellen he, maar ooit komt t weer goed. Sterkte in de strijd.

groet Erna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht