Opgezette buik met femoston

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Aingride
Berichten van Aingride
Onderwerpen van Aingride
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Opgezette buik met femoston

Bericht door Aingride » wo 24 dec 2014 16:26

Hallo dames

Vraagje aan vrouwen die Femoston als hormoontherapie gebruiken. Ik gebruik Femoston 1/10 (een combinatiepil van 2 weken alleen oestrogeen en 2 weken een combinatie van oestrogeen en progesteron) sinds half september, omdat de natuurlijke middelen niet voldoende hielpen.

Sinds ik Femoston gebruik heb ik echter een behoorlijk dikke buik gekregen. Weet iemand of dat inderdaad een van de bijwerkingen is? En wat ik me ook zit af te vragen is of ik met deze combinatiepil nog zou moeten menstrueren. Voor zover ik weet wordt door de oestrogenen het baarmoederslijmvlies opgebouwd en door de progesteron door middel van een menstruatie weer afgebroken. Dat laatste is bij mij niet het geval en ik vraag me af of daar misschien de link ligt met mijn dikkere buik.

Wie kan mij hier antwoord op geven? Daar zou ik heel blij mee zijn

Aingride

Anat
Berichten van Anat
Onderwerpen van Anat
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Re: Opgezette buik met femoston

Bericht door Anat » wo 31 dec 2014 09:03

Hallo

Ik heb jaren Femoston gebruikt, maar van een dikke buik geen sprake (hoogstens iets vet :) ).
Wel "menstrueerde" ik iedere maand. Het was inlegkruisjeswerk, maar toch hinderlijk. Dus wanneer dat bij jou niet gebeurt, zou ik toch maar eens contact opnemen met de huisarts.

Wel adviseer ik je om niet te lang door te gaan want het heeft geen enkele zin. Ik kwam daar ook veel te laat achter, maar je stelt het proces alleen maar uit. Eens zul je er toch doorheen moeten.
Maar het was oh zo fijn om hormonen te slikken want alles blijft bij het oude: geen opvliegers, geen irritaties, geen slapeloze nachten. Heerlijk! Het heeft helaas echter geen zin. Je gaat dankzij hormonen namelijk niet ongemerkt de overgang door (was het maar zo).

Anat

Aingride
Berichten van Aingride
Onderwerpen van Aingride
Menopauzejaar:

Bericht door Aingride » vr 02 jan 2015 10:47

Hallo Annat,

Dankjewel voor je antwoord. Mijn gevoel dat ik met Femoston toch wel ook nog zou moeten menstrueren, bevestig jij. De huisarts zou een goed idee zijn, maar die weet het zelf ook niet echt, die vraag had ik al bij haar neergelegd.

Helaas is het inderdaad niet mogelijk om de overgang over te slaan met hormonen en ik weet dat het alsnog gaat komen. Ik zat er overigens al 1,5 jaar middenin, maar werd zo gek van de emotionele disbalans, dat ik besloten heb mezelf een jaartje rust te gunnen met Femoston (slik het nu bijna 4 maanden). Tegelijkertijd voelt het toch ook steeds niet helemaal fijn om ze te sikken. Goed dan ook om het nog weer even van je te horen dat je er niet te lang mee door moet gaan.

Veel dank dus voor je reactie!
An

Whatever
Berichten van Whatever
Onderwerpen van Whatever
Menopauzejaar:

Bericht door Whatever » zo 04 jan 2015 09:27

Hallo Aingride,

Ik ben na een operatie letterlijk in de overgang gegooid dus vreselijke heftige klachten.
Voor mezelf vind ik hormonen weinig zin hebben. Dan stel ik het alleen maar uit, helaas.
Je moet hier gewoon doorheen, hoe moeilijk het soms ook is.

Groetjes :)
Whatever

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht