Welke ontwenningsverschijnselen tibolon

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Welke ontwenningsverschijnselen tibolon

Bericht door Dorien73 » di 09 dec 2014 15:20

Hallo dames,

Ik hoop op jullie hulp.
Ik heb me door de gynaecoloog (en omdat ik zelf niet meer wist waar ikhet zoeken moest) over laten halen dat ik echt tibolon beter kon gebruiken. Ik kan slecht tegen medicatie. Geen idee waarom ik dacht dat t goed kwam na op de hoogte te zijn van alle ervaringen hier. Ik heb ze 4 dgn gebruikt waarna ik zaterdag met een hartritmestoornis van 160 in rust per ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht naar de hartbewaking. Ik moest meteen stoppen met de hormonen maar dat had ik zelf ook al bedacht. Er werd gedacht aan een long embolie maar die bloedtest was negatief.
Ben nacht opgenomen geweest maar het zakte niet. Ze mochten geen medicijnen geven imdat de tibolon nog in mn bloed zat. Nu , 4 dgn na mn laatste tibolon voel ik me nog steeds verschrikkelijk.
Ik heb warnte opwellingen uit het niets, alsof mn lichaama thermostaat ontregeld is. Ik beef als een rietje beter gezegd shake. En heb barstende hoofdpijn.
Hoort dit na deze paar dagen tibolon gebruik al bij ontwenning ? Niet normaal.

Ik begrijp nu jullie standpunt hartstikke goed en ik zou willen dat ik hier nooit aan begonnen was. Waarom vind ik nergens op internet iets over ontwenningsverschijnselen, die zouden er niet zijn is overal te lezen. Ik ben gewoon bang. Hoelang duurt dit ?

Groetjes Dorien

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Re: Welke ontwenningsverschijnselen tibolon

Bericht door Dorothea » di 09 dec 2014 16:39

beste Dorien,

Weet niet of dit erbij hoort, zou best kunnen en dan moet je het de tijd geven.
Wil je wel veel sterkte wensen.

houd moed,

groeten,
Dorothea.

Marjolein
Berichten van Marjolein
Onderwerpen van Marjolein
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Tibolon=Livial

Bericht door Marjolein » di 09 dec 2014 17:32

Beste Dorien73,

Tibolon = Livial.

Over Livial is veel geschreven op dit forum
Typ Livial maar eens in bij de zoekfunctie.

Veel sterkte,

groet,
Marjolein

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd: 52

Bericht door Max » di 09 dec 2014 20:57

Hallo Dorien,

Verdomme, dat moet schrikken zijn geweest.
Jij bent ook al een hele tijd in tweestrijd geweest, eigenlijk is het geen keuze die te maken is, onmenselijk vind ik het als je zulke klachten hebt als velen hier.
Als je niet meer weet waar te zoeken wil je iets proberen, snap dat donders goed.
Hier ook vaak nog een tweestrijd.

Ik kon wel iets vinden over hoofdpijn op het net en hier op het forum.
Waarschijnlijk reageer jij extreem op die medicatie zoals je ook al aangeeft, vandaar misschien ook dat beven.

Ik hoop Dorien dat je je snel beter zult gaan voelen.
En dat er een aantal reacties voor je komen met ervaring van vrouwen over deze ontwenningsverschijnselen nu je het zo hard nodig hebt.

Groet Max.

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar:

Bericht door Dorien73 » di 09 dec 2014 21:01

Bedankt Dorothea en Marjolein.

Ik had al veel gelezen bij Livial maar ik kom niet veel verhalen tegen van vrouwen die ook snel gestopt zijn. De apotheker zei dat t 24 u duurde voor t uit t bloed was maar mn dokter zei eerlijk dat hij zoveel vrouwen zag die er maanden afkickverschijnselen van hebben. Hij schatte t bij mij op een week tot 14 dagen last pffffff en dat na 4 dagen te hebben ingenomen.

De cardioloog zei in t ziekenhuis:nooit aan beginnen. Ik was er aan begonnen omdat ik al 6 jaar postmenopauze ben en de gynaecoloog en internist waarschuwden voor mn hart en bloedvaten en osteoporose.
Het spreekt elkaar allemaal tegen die artsen. Je weet gewoon niet meer wat je moet geloven. Ze doen voorkomen of iedereen met een vervroegde overgang aan de hormonen zit. Is dat zo ?

Groetjes Dorien

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar:

Bericht door Dorien73 » di 09 dec 2014 21:05

Dank je wel Max ! Wat een ellende.
Heb idd erg lang in tweestrijd gezeten. Zoals ik net hierboven schreef, je weet niet meer waar je t zoeken moet. De klachten zijn zo heftig die wij hebben en erg extreem.

Groetjes Dorien.

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Gaea » di 09 dec 2014 22:21

Hallo Dorien,

Nee, niet alle vrouwen die vervroegd in de overgang komen gebruiken hormonen.
Het is namelijk in de praktijk gebleken dat de nadelen vaak groter zijn dan de voordelen.
Omdat vrouwen die een vervroegde overgang hebben vaak hormonen langere tijd (moeten) gebruiken, is het risico op borstkanker groot.

Een kennis van mij kreeg te horen dat hormonen zelfs geen nut bleek te hebben om botontkalking tegen te gaan (na de laatste menstruatie treedt er versnelde botafbraak op maar dat stabiliseert zich ook weer zei de arts en op de leeftijd van 55/60 jaar zou ze dezelfde botafbraak hebben als andere vrouwen die later in de overgang zijn gekomen) en dat hart- en vaatziekten niet voorkomen worden door hormonen te gebruiken.

Inderdaad spreken artsen elkaar nogal eens tegen, ook zijn niet alle artsen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen of nemen ze deze niet serieus omdat ze hun eigen idee daarover hebben is mijn ervaring.

Ik wens je sterkte, ben in ieder geval blij voor je dat het geen longembolie blijkt te zijn en ik hoop dat je snel herstelt.

groetjes Gaea

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar:

Bericht door Dorien73 » wo 10 dec 2014 16:38

Hoi Gaea,

Ook jij bedankt voor je reactie. Echt fijn doet me goed te weten dat niet iedereen dat gebruikt in de vervroegde overgang. Ik ben nu 41 en ben nu sinds 2008 postmenopauzaal. Dus was tot vorige week 8 jaar zonder hormonen. Ik was nl op mn 33e al gestopt met de pil omdat ik geen hormonen meer in mijn lijf wilde.
Hoop dat ik snel vd klachten af ben.

Groetjes Dorien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht