Chirurgische menopauze op 28

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Anne
Berichten van Anne
Onderwerpen van Anne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 31

Chirurgische menopauze op 28

Bericht door Anne » ma 18 aug 2014 13:37

Dag dames,

Ik ben een redelijk gezonde vrouw van 28 jaar en binnenkort wordt mijn laatste eierstok verwijderd doordat op deze weer grote cystes (teratomen) zijn gaan groeien. Dit wordt mijn 3e en hopelijk laatste buikoperatie. Ik weet dat ik hierna direct in de overgang zal raken en aan hormoontherapie zal moeten beginnen. Ik heb geen idee wat mij te wachten staat m.b.t. lichamelijke en geestelijke veranderingen aangezien mijn situatie zo zeldzaam is.
Ook weet ik niks online te vinden over hormoontherapie bij chirurgische menopauze op zo'n jonge leeftijd en de lange termijn gevolgen daarvan..
Ik ben op dit forum gekomen in de hoop dat er hier iemand is die een vergelijkbare ervaring heeft gehad en dat met mij wil delen.. Ik word een beetje onrustig door de "black-box" aan lichamelijke klachten dat mij kennelijk te wachten staat en weet niet zo goed of er iets is dat ik kan doen om me daarop voor te bereiden/de impact te minimaliseren. Als iemand tips heeft hoor ik dat heeeel graag!

Groetjes,
Anne

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht