Droog oog, en wazig zien

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Droog oog, en wazig zien

Bericht door Marjo50 » zo 04 mei 2014 22:43

Hallo dames

Ik wilde jullie eens vragen of drogen ogen en wazig zien ook bij de overgang kunnen horen. Ik heb al twee weken last van mijn linker oog dat droog aanvoelt en ik wazig zie. Als ik buiten ben zie ik beter als dat ik de letters op internet of ondertiteling zie.

Ik zie echt heel wazig, en de scherpte is er ook niet zoals mijn rechteroog. Ik moet echt de ogen knijpen als ik moet lezen, ik heb dan wel een leesbril. Ik ben na de dokter geweest en die zei het oog is normaal, maar heb dan toch ooggel mee gekregen die het oog wat vochtig houd, maar voel niet echt verbetering, het valt me ook op dat als ik huil dat er links nauwelijks tranen komen. Soms lijkt een dag iets beter te gaan dan de andere dag. Zit me dus weer helemaal gek te maken. Ik heb dan ergens gelezen dat dit ook kan komen door de hormonen. Wie o wie heeft er ook last van.

Gr marjo

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd: 52

Re: Droog oog, en wazig zien

Bericht door Max » zo 04 mei 2014 23:28

Hallo Marjo,

Heb niet zozeer last van droge ogen maar wel van wazig zien.
En net als jij ook alleen bij het lezen op internet, ik zet de letters dan wat groter soms.

Ook buiten heb ik er geen last van.
Heb wel een leesbril die ik gebruik zo nu en dan (een dingetje van een paar Euro).
Soms om te lezen op het internet en soms om etiketten te lezen want dat zie ik echt niet meer.

Maar dan ineens is het weer over en kan ik gewoon het internet weer lezen zonder bril, niet de etiketten, dat zal wel blijven, denk ik.
Volgens mij dus hormoonschommelingen, anders kan het de ene keer niet anders zijn dan de andere keer.

Oh ja, met het huilen daar heb ik nog niet zo op gelet.
Heb er ook meer over gelezen dat het kan wisselen.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Max.

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Re: Droog oog, en wazig zien

Bericht door Marjo50 » ma 05 mei 2014 00:01

Hoi,

ja dank je wel voor het reageren. ja bij mij wisseld het ook af. Ik heb ook een leesbril, en soms denk ik ik kan beter zonder leesbril kijken, dan met. Krijg overal last van, dacht al aan staat pfff, dus heb al weer paniek aanvallen.
Ben ik van de ene klacht af komt het volgende wel weer. maar ik ben wel een beetje gerust gesteld. ben blij dat ik niet de enige ben. Hoop dat het snel over is.

Gr Marjo

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht