Progesteroncreme

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Lauren
Berichten van Lauren
Onderwerpen van Lauren
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Progesteroncreme

Bericht door Lauren » wo 05 mar 2014 12:29

Hallo dames,

Vorig jaar heb ik het boek van dr. Lee (Menopauze) gelezen. Ik heb de creme toen wel aangeschaft, maar uiteindelijk toch niet gaan gebruiken.
Om een aantal redenen denk ik er nu wel over om de creme te gaan proberen. Maar ik heb zo mijn twijfels...
Ik vraag mij ook af hoe lang je die creme dan zou moeten gaan gebruiken. Tot je de laatste menstruatie hebt gehad? En wat gebeurt er daarna met je lijf: Val je dan weer een aantal jaren als het ware 'terug' en kan mijn lijf dat dan nog wel opvangen?
Wat zijn de ervaringen van mensen die deze creme jarenlang hebben gebruikt en die op een gegeven moment daarmee stopten?
Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen. Alvast bedankt!

Groeten
Lauren

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Progesteroncreme

Bericht door Nellie » wo 05 mar 2014 14:26

Hoi Lauren,

Ook ik heb de creme overwogen en vragen gesteld erover op dit forum. Er zijn dames die veel beter kunnen uitleggen wat hormoontherapie doet met je lijf en ook dat je de overgang daarmee slechts uitstelt. Er zitten consequenties aan gebruik.

Ik kan je wel zeggen dat de arts die ik erover vroeg, me zei dat je tot aan je dood de creme zou moeten smeren, wil je niet alsnog klachten (terug) krijgen bij stoppen. Een ook zei dezelfde arts dat dit totaal geen kwaad kon, dat vroeger vrouwen niet in de overgang kwamen maar al voor die tijd waren overleden aan ouderdom, dat overgang dus eigenlijk een onnatuurlijk proces was en dat dus de enige natuurlijke manier was om hormonen bij te nemen en ga zo maar verder.

Na dit verhaal, wat erg fout voelde voor mij, heb ik besloten om het vooral niet te gaan gebruiken, ondanks mijn klachten. Ik heb een andere route gekozen.

Het valt me wel op dat de artsen die ik sprak, er allemaal heel laconiek en makkelijk over deden. Beetje hier smeren, beetje dat nemen, pilletje erin, simpel toch? Terwijl pas bij doorvragen blijkt dat er toch meer bij komt kijken.

Sterkte met je keuze!

Groetjes,
Nellie

Lauren
Berichten van Lauren
Onderwerpen van Lauren
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Re: Progesteroncreme

Bericht door Lauren » wo 05 mar 2014 16:00

Hoi Nellie,

Bedankt voor je reactie.
Ik schrok toch wel van wat je schreef over hetgeen die arts zei over die creme.
Dat zou mij ook geen goed gevoel geven.

Ik hoop dat er meer dames willen reageren op mijn vragen.

Groeten
Lauren

Plaats reactie