Dokters inlichten over hormonen

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Blijertje
Berichten van Blijertje
Onderwerpen van Blijertje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Dokters inlichten over hormonen

Bericht door Blijertje » do 26 dec 2013 00:56

Hallo,

Ik heb binnen twee weken weer een afspraak met mijn dokter. Zij weet niet!!!!!!, dat je de overgang niet overslaat met hormonen, te gek voor woorden!!

Ze is een fijne dokter, maar ze zegt toch, goh Marian, de overgang, duurt gemiddeld maar 4 tot 5 jaar, bij jou duurt het wel erg lang he?

Dus nu heb ik er met mijn apotheker over gepraat, die staan ook verbaasd, maar als je het uitlegt, zoals het hier uitgelegd wordt, snappen ze het wel, tja, eigenlijk logisch niet?

De dokter ga ik het ook zeggen en iedereen die het maar wil horen. Ik heb verleden week met een vrouw gepraat, die is al heel lang op de hormonen, weet niet welke.

Ik vertelde haar over de allergieën die ik ineens kreeg en ze wilde het gewoon niet horen. Ze zei, nee hoor, mijn dokter gelooft niet in sterke hormonen, ik heb maar een hele lichte. Hoe licht kunnen ze zijn, het minste is volgens mij 1 mg oestrogenen, maar het blijft toch hormonen.

Ik wens mijzelf veel sterkte toe en ook alle andere vrouwen, die last hebben van de overgang. Het is gewoon troep, mijn hele borsten zitten vol met klieren, ze kunnen nog niet eens meer iets op een foto zien, zelfs niet met zo'n onderzoek met gel, de gynaecologe zei: jee u borsten zitten helemaal vol met klieren.

Ik hoop, dat het goed gaat ik laat jullie nog wat weten.
Blijertje

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 67

Re: Dokters inlichten over hormonen

Bericht door Gerrie » do 02 jan 2014 19:42

Hallo

Mijn oudere huisarts, met ervaring, zei tegen mij toen ik hem zijn mening vroeg: "Jawel: je stelt het idd. uit"

Gerrie

Marjolein
Berichten van Marjolein
Onderwerpen van Marjolein
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Bericht door Marjolein » za 04 jan 2014 14:14

Beste Blijertje,

Misschien moet je voor die verbaasde gynaecologe deze foto maar eens afdrukken.
Mammografie moeilijker te beoordelen door hormoontherapie
Als een van de risicofactoren voor borstkanker wordt nogal eens -verdicht borstweefsel- genoemd.
Er wordt dan niet bij verteld dat die verdichting bij vrouwen komt door pil- en hormoongebruik.

Marjolein

Roemie
Berichten van Roemie
Onderwerpen van Roemie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Roemie » di 08 dec 2015 11:32

Hallo Dames,

Ik heb vorige week mijn bloed uitslag gekregen over de waarde van mijn hormonen.
Volgens de uitslag waren ze bijzonder laag voor mijn leeftijd (49)
Estradiol < 18.4
Progesteron < 0.32
Weet iemand iets meer over waardes van deze hormonen ? Moet ik me nu zorgen gaan maken of is deze waarde een moment opname?

Groetjes Roemie

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Anette » di 08 dec 2015 12:26

Beste Roemie,

Na de menopauze wordt het oestrogeen variabel laag.
En progesteron gaat naar 0

groet
Anette

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht