Is 44 jaar te jong?

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Hennie
Berichten van Hennie
Onderwerpen van Hennie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Is 44 jaar te jong?

Bericht door Hennie » ma 02 feb 2004 21:02

Hallo dames,

Mijn vriendin is 44 en volgens mij ook in de overgang. Ze is vorige week naar de huisarts geweest, omdat ze al 15 dagen ongesteld was.
Volgens hem is ze nog veel te jong (waar heb ik dat eerder gehoord) :?
Ze heeft 2 keer een menstruatie overgeslagen, en had toen last van opvliegers en 's nachts transpireren.
Ze heeft nu eerst voor drie weken de pil gekregen en als ze een week stopt moet ze bloed laten prikken om vast te stellen of ze het FSH en nog iets wel aanmaakt.
Ik ben bang dat ze straks aan de hormonen moet, kun je niet gewoon extra calcium tot je nemen?

Haar man is gesteriliseerd en eigenlijk heeft zee geen zin om weer aan de pil te gaan.

Wie heeft een suggestie?

Hennie

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd: 63

Re: Is 44 jaar te jong?

Bericht door Ruchama » di 03 feb 2004 11:53

Hoi Hennie

Nou 44 jaar is absoluut niet te jong. Dat is de grootste flauwekul die er in de overgangswereld bestaat!!!! Maar dat heb je al begrepen.

De pil is ook niet zo zinnig, maar goed voor die test dan .... ( Ik zou het nooit doen, omdat je dan nog niet je eigen natuurlijke menstruatiepatroon bij kunt houden+ de pil bevat evengoed hormonen).

Verder MOET je natuurlijk nooit aan de hormonen. Er is er maar eentje die dat bepaalt en dat ben jij zelf. Neem maar gewoon van mij aan: je bent in de overgang. Ik adviseer je, geen pil te nemen, maar gewoon aan te zien hoe het patroon zich ontwikkelt. Het patroon dat je beschrijft is heel normaal en hoeft zeker niet behandeld te worden.

Sterkte, Kruimel

Salomo
Berichten van Salomo
Onderwerpen van Salomo
Menopauzejaar:
Leeftijd: 69

Bericht door Salomo » di 03 feb 2004 15:23

Hoi Hennie,

44 jaar is niet te jong! Mijn moeder was op haar 43e al in de menopauze en kreeg toen dus al geen menstruatie meer. Mijn zus was tussen haar 40e en 45e in de overgang en was dus op haar 45e in de menopauze. Het kan dus heel vroeg gebeuren. Vaak is het erfelijk bepaald.

Ik ben het eens met Kruimel om niet de pil te gebruiken en het natuurlijke patroon te volgen. Verder kan de hormoonspiegel gecontroleerd worden. Dat heb ik zelf wel gedaan.

Met hormoontherapie en pilgebruik voor de overgang zou ik oppassen. Waarschijnlijk weet je al dat dat op termijn soms (borst)kanker kan bevorderen?!? En ook meer risico op herseninfarcten bijv

Verder heb ik gehoord dat je alsnog overgangsklachten kunt krijgen na het stoppen van de hormoontherapie. In dat geval zou het een uitstel van de executie zijn.

Laat je niks aanpraten en volg je eigen gevoel en verstand.

Ikzelf heb gekozen om er nu maar meteen op de natuurlijke manier doorheen te buffelen. Als blijkt dat je in de overgang bent, zou je een overgangsconsulente kunnen raadplegen. Zij weten vaak ook wel natuurlijke middelen die je klachten kunnen verminderen. Bovendien kun je daar je verhaal kwijt aan iemand die weet waar je het over hebt. Ik heb er zelf wel baat bij gehad. Ik ben er 4x geweest en kan haar bellen als het nodig is.

Misschien zit hier iets tussen waar je wat aan hebt?

In ieder geval veel sterkte en toi, toi, toi van Salomo.

Salomo
Berichten van Salomo
Onderwerpen van Salomo
Menopauzejaar:
Leeftijd: 69

Bericht door Salomo » di 03 feb 2004 15:36

P.S. bij mijn vorige berichtje,
Ik lees over een beetje extra calcium nemen. Ook hier zou ik mee oppassen. Dat heeft tenminste een natuurgeneeskundige tegen mij gezegd.
Zij zegt dat extra calcium juist kan leiden tot een teveel aan calcium in je lichaam. Dan zegt je lichaam: "Ik heb een overschot" en het gevolg is dat je calcium gaat afbreken in plaats van opbouwen en bereik je het omgekeerde resultaat.
Zij heeft mij uitleg gegeven over de ingewikkelde chemische fabriek die je lichaam in feite is. Je kunt niet zomaar iets toevoegen of weglaten zonder dat het gevolgen heeft. Naar haar uitleg heb ik haar advies opgevolgd.

Ik zeg niet dat jij dat ook moet doen maar informeer eerst goed voordat je iets doet.

Daag, Salomo.

InekeBB
Berichten van InekeBB
Onderwerpen van InekeBB
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door InekeBB » di 03 feb 2004 23:49

Hallo allemaal,

Zelf ben ik 46 en ik ben er achter gekomen dat ik onbewust al zo'n 5 tot 6 jaar in de overgang ben.
In die tijd gebruikte ik de prikpil, waardoor ik nooit ongesteld werd.

Sinds september zit ik er heel diep in en ik heb zo'n beetje alle klachten die je in de overgang kunt krijgen. :roll:

Voor wat betreft hormoonbehandeling heb ik heel veel steun aan de "ervaringsdeskundigen" die hier al jaren ervaring mee hebben en op dit forum schrijven.

Je zult zien dat je heel veel erkenning en herkenning vindt.

Tot horens :lol:

Groetjes,
Ineke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht