Te jong voor overgang??

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Mirella1978
Berichten van Mirella1978
Onderwerpen van Mirella1978
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Te jong voor overgang??

Bericht door Mirella1978 » ma 26 jan 2009 15:04

Hallo,

Op aanraden van mijn beste vriendin doe ik toch maar mijn verhaal.
Ik menstrueer al een jaar niet (soms wat bruine afscheiding) en heb last van allerlei 'overgangskwaaltjes'.
Een maand of 4/5 geleden ben ik hiermee bij mijn huisarts geweest maar die lachte me recht in het gezicht uit, te jong!

Denk ook wel dat ik te jong ben, ben 30, maar toch! Ik heb hier wat rond zitten lezen en alles valt wat mij betreft op zijn plekje.
Ik heb ook de zelftest gedaan en ik kwam op 28 punten, ook op vraag 3 moest ik alles met "ja" beantwoorden.

Nu loop ik voor een bloederziekte (waardoor mijn menstruatie dus eigenlijk heftig(er) zou moeten zijn) bij een hematoloog en zij was wel bereid om mijn klachten serieus te nemen.
Over 5 weken wordt ik geprikt op hormonen, ik moest eerst 6 weken gestopt zijn met de pil, en ik hoop dat er dan eens wat zekerheid komt.

Nu ik een week gestopt ben met de pil voel ik me net een autowrak, kan me maar moeilijk ergens toe zetten. En daar komt dan ook nog de schaamte bij en het gevoel dat je het er met niemand over kan hebben.

Groet Mirella :S

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Re: Te jong voor overgang??

Bericht door Rianne » ma 26 jan 2009 15:45

Hallo Mirella,

Dat is wel een hoop onzekerheid zeg, waar je nu in zit.
Komen je hormonale verschijnselen van de overgang of hebben ze een andere reden.

En dan is het ook nog zo, dat veel van de verschijnselen die de overgang geeft, ook voorkomen in andere gevallen.
Niettemin, de verzameling van alles had je huisarts, vind ik wel serieus mogen nemen.
Als een vrouw voelt dat er iets met haar hormonen gebeurt, dan is dat vaak ook zo.

Uitzonderingen daar gelaten, blijf je met de pil, ook al ben je in de overgang, gewoon bloedingen houden.

Ik denk, dat wat de uitslag van het bloedtest ook is, overgang ja of overgang nee, het allebei moeilijk voor je is.
Zegt de test: Ja overgang, dan ben je in de overgang.
Zegt de test: Nee overgang, dan weet je nog niks. Dan weet je alleen maar dat het op die dag niet was aan te tonen.

Ik wens je heel sterkte, want ik geloof dat je dat goed kunt gebruiken nu.
Rot hoor, als je in je omgeving je vehraal niet kwijt over iets wat voor jou nu zo belangrijk is.

Zorg maar even extra goed voor jezelf. Je lichaam doet zijn best, maar heeft er een kluif aan om te herstellen van het pilgebruik

Rianne

Mirella1978
Menopauzejaar:

Bericht door Mirella1978 » wo 04 feb 2009 20:16

Hoi Rianne,

Bedankt voor je reactie, inmiddels ben ik 2 weken met de pil gestopt en ik kan niet zeggen dat ik me beter voel, eerder slechter.

De warmteaanvallen zijn vermeerderd en sterker geworden, lijk net een tomaat.
Verder heeft zich nog steeds geen menstruatie aangediend. Ik voel me inmiddels echt goed beroerd maar dat zal te maken hebben met het feit dat "de pil" uit mijn lichaam moet verdwijnen.

Hoe raar het ook mag klinken, ik hoop van harte dat ik eens een flinke menstruatie krijg :)

Fijn dat ik hier wel mijn ei kwijt kan.

Mirella

Mirella1978
Menopauzejaar:

Bericht door Mirella1978 » di 17 mar 2009 14:04

Hallo dames

Ik heb inmiddels bloedcontroles gehad en daaruit valt niet te halen dat ik in de overgang zit.
Ook is mijn menstruatie terug sinds ik gestopt ben met de pil, en dat heftiger dan ooit.

Alleen alle andere klachten blijven, vraag me echt af wat ik nu moet :(

gr. Mirella

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht