Melk uit tepels

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Inga
Berichten van Inga
Onderwerpen van Inga
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Melk uit tepels

Bericht door Inga » zo 20 feb 2005 16:17

Hallo allemaal,

Ik ben 41 en heb sinds kort last van de overgang volgend de huisarts. Niet of onregelmatig ongesteld, last van stemmingen, opgezette harde buik en wat nog 't raarste is ik krijg weer melk uit mijn tepels.
Ik zou denken dat ik zwanger was, echter de testen zijn negatief, en mijn mannetje is ook gesteriliseerd.

Ik heb deze site sinds vandaag gevonden waar ik heel blij mee ben, en hoop dan ook dat iemand dit herkent, want ik kan t nergens terug vinden ook niet in verhalen van anderen.
Sinds 2 weken is dit nu aan de gang, dat ik melk uit mijn tepels verlies en t ziet er wit/glazig uit. Ik heb de huisarts hierover gebeld en die zegt dat t bij de overgang hoort. Wel had ze dit nog nooit meegemaakt.

Wie o wie kan mij helpen om mijn onzekerheden weg te nemen?

groetjes
Inga

Charlotte
Berichten van Charlotte
Onderwerpen van Charlotte
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Re: Melk uit tepels

Bericht door Charlotte » zo 20 feb 2005 16:53

Hoi Inga

Wat is dit herkenbaar. Lang geleden weer voor mij. Negen jaar geleden had ik dit ook. Dacht echt dat ik zwanger was. Echt wel! Ondanks dat de zwangerschapstesten steeds negatief waren. Flinke volle borsten had ik en opgezette tepels waar glazige melk uit kwam. Had zelfs mijn zwangerschapsstreep terug op mijn buik. De huisarts kon me niet geloven. Daar ben ik naar toe gegaan om het te laten zien.

Het is vanzelf allemaal over gegaan. Enne ... twee huisartsen die nu weten dat dit bij de overgang kan horen. ;)

Groetjes, Charlotte

Inga
Berichten van Inga
Onderwerpen van Inga
Menopauzejaar:

Bericht door Inga » zo 20 feb 2005 17:05

Hoi Charlotte

wat ben ik jouw dankbaar zeg, dat je gereageerd heb en t zelfde ervaren heb.
9 jaar terug schreef je, mag ik vragen hoe oud je toen was??
en kreeg je ook een opgezet buikje??
Echt niemand herkent dit, tot nu dan.
Ik dacht dat ik de enige was, poeh

nogmaals heel erg bedankt, ik voel me een stuk lichter

inga

Charlotte
Berichten van Charlotte
Menopauzejaar:

Bericht door Charlotte » zo 20 feb 2005 17:34

Hoi Inga

Ik was toen 40 jaar.

Het plaatje was helemaal compleet Inga.
Ik dacht echt .. Ik ben zwanger. Heb ook 5 zwangerschapstesten gedaan. Alle 5 negatief. Dacht echt ... die testen kloppen niet.

Toch wist ik diep van binnen dat het bij mijn overgang hoorde. Alleen dat is zo moeilijk te grijpen dan.

En ja .. je hoort het heel weinig. Er is een aantal jaar geleden nog een vrouw op het forum geweest die deze verschijnsel had. We zijn dus met zijn drieën nu.

De zwangerschapsstreep kwam opzetten ruim een week voor een menstruatie. Dat is nu een jaar geleden.

Die opgezette buik en borsten toen daarbij heb ik ruim een half jaar gehad. In het begin verdween het niet.
Later kwam dit verschijnsel alleen als ik een menstruatie kreeg.

Groetjes,
Charlotte

Liesbeth51
Berichten van Liesbeth51
Onderwerpen van Liesbeth51
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Liesbeth51 » zo 20 feb 2005 19:51

Hallo Inga.

Wat een wonderlijk verhaal zeg. Ik wist wel dat het bij dieren voorkwam, maar bij mensen heb ik er nog nooit van gehoord.

Kan begrijpen dat je daar toch erg van schrikt, niet dan? Je zou voor de zekerheid ook nog langs de huisarts kunnen gaan of naar een gynaecoloog, misschien kan die je er iets meer over vertellen zodat je er iets meer te weten komt over het hoe en waarom ?? :idea:

Dit is een hele fijne site. Er is altijd wel iemand die je kan helpen. Ook ik heb er al sinds een jaartje of zo erg veel pleizer van gehad. Altijd een luisterend oor of een schouder om op uit te huilen, heerlijk toch? En dat ook nog dag en nacht.

Groet van Liesbeth. ;)

Inga
Berichten van Inga
Onderwerpen van Inga
Menopauzejaar:

Bericht door Inga » zo 20 feb 2005 20:00

Hai Liesbeth,

dank jewel voor je berichtje, en ja t is wonderlijk.
Maar langs de huisarts gaan heb ik al gedaan, en die schuift t af met je zit gewoon in de overgang, en je hebt gewoon een raar lijf. Ze begon er ook nog bij te lachen en zei dat ik me niet zo druk moest maken. lekker dan, want dat doe je wel, vooral als je niemand kent en hoort dat die t zelfde ervaren.
Het is allemaal al eng en nieuw, je bent al onzeker, probeert antwoorden te zoeken en te krijgen.
En toen kwam ik per ongeluk op deze site vandaag, en jawel reageert er iemand met t zelfde > geweldig
Voel me nu niet meer een einzelganger

Fijn he zo ervaringen en gedachten uitwisselen, ik heb een schat van een man, maar voor hem is dit ook allemaal nieuw en onbekend, en die weet ook niet hoe hij hier mee moet omgaan, en je hebt gelijk ik zat ook al te denken aan schijnzwanger.

inga

Charlotte
Berichten van Charlotte
Menopauzejaar:

Bericht door Charlotte » zo 20 feb 2005 21:12

Hoi hoi Inga

Ja ik heb inderdaad ong. een half jaar melk uit mijn borsten gehad. Ong. 3 maanden aldoor, daarna alleen voor de menstruaties. Heb wel eens (beetje overdreven) de neiging in het begin gehad om af te kolven, om mijn borsten rustig te krijgen.:roll: Enne hoe is het mogelijk ook ik dacht ik kan me aanmelden als melkmoeder.

Vond het toen wel een wrange gewaarwording hoor trouwens. Zoals Lies al schrijft het leek inderdaad op 'Schijnzwanger' zijn. Alsof mijn lijf "Het leven doorgeven" nog echt niet kwijt wilde. Het was voor mij ook heel dubbel. Wetend dat je nooit meer zwanger kan worden en mijn lichaam gaf aan zwanger te zijn. :cry: Het loslaten ... van .... daar werd ik toen wel erg hard met mijn neus op gedrukt.

Ik wordt inderdaad nu niet meer ongesteld. Dat is al een hele opluchting en daarin heb ik de controle terug op mijn lichaam. Want dat vergde op den duur zoveel kracht van mijn lichaam. Dacht nu ben ik er ..... echter na in de premenopauze met een scala aan lichamelijke veschijnselen en mijn hele jeugd te hebben herbeleefd en mezelf daarin gezien hebbende komen nu de opvliegers .. en soms zoo moe, zo slecht in slaap kunnen komen, hartoverslagen, dan het andere geestelijke proces. Wat een veranderingen zeg. Ik krijg een hele andere kijk op vele zaken. Zie veel meer onrechtvaardigheid, zowel in mijn kleine omgeving als in de grote boze maatschappij. Wat niet altijd makkelijk is om daar mee om te gaan en te kijken .. hoe pas ik dat nu in mijn leventje. Wie ben ik daar nu weer in enz. enz.

Hoop dat ik een beetje antwoord op je vragen heb gegeven door beetje te vertellen wat mij toen gebeurde en wat mij nu bezig houdt.

Vele groeten, Charlotte

Brenda
Berichten van Brenda
Onderwerpen van Brenda
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Brenda » zo 20 feb 2005 22:19

Hallo Dames,

Ikzelf heb al sinds de geboort van mijn jongste (20 jaar geleden) melk uit mijn borsten. Teveel borstvoeding had ik en mijn zoon werd er nogal dik van (hij vond het o zo lekker) dus ik aan de medicijnen om het te stoppen.

Maanden heb ik met opgebonden borsten gelopen. Ik heb sindsdien een grondige hekel aan bh's gekregen, maar helaas is het nooit gestopt. Het kan volgens de artsen geen kwaad maar toch laat ik om de paar jaar een mamografie maken. Ik vroeg mijzelf ook al af of dit niet tijdens de overgang, die zich aardig begint te roeren, zou verergeren, maar had hier niets gevonden. Nu ik dit lees ben ik dus wel heel benieuwd wat er bij mij gaat gebeuren.... Dat kan er dan ook nog wel bij......

Hebben jullie ook last van het zg toeschiet reflex (als je een baby hoort huilen dat je meer lekt of pijnlijke borsten krijgt) Dit overkomt mij nog een enkele keer.....

Groetjes Brenda

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 63

Bericht door Anette » zo 20 feb 2005 23:07

Brenda schreef: Hebben jullie ook last van het zg toeschiet reflex (als je een baby hoort huilen dat je meer lekt of pijnlijke borsten krijgt) Dit overkomt mij nog een enkele keer.....
Hoi Brenda,

Datzelfde gevoel ja, toeschietreflex, dat heb ik ook af en toe.
Ik weet niet of ik dat de hele overgang heb gehad omdat mijn opvliegers datzelfde gevoel vaak gaven over mijn hele lijf.
Het is nog niet zo lang geleden dat die 'toeschietreflex' bij mij opkwam.
Dacht het eerste moment, wat is dit nu? Een plaatselijke opvlieger?

Maar heb verder in de overgang nooit last gehad van lekkende borsten.

Anette

Lily49
Berichten van Lily49
Onderwerpen van Lily49
Menopauzejaar:

Bericht door Lily49 » ma 21 feb 2005 00:02

Hallo dames

Ook ik heb dezelfde verschijnselen gehad. Begon zo'n 9 jaar geleden, lekkende opgezwollen borsten en een opgezet buikje plus nog talloze andere klachten. Inmiddels ben ik 49 en was in november voor het laatst ongesteld. Maar eh, dat bolle buikje is nooit meer weggegaan en mijn borsten blijven wel erg groot. :shock:

Lily49

Inga
Berichten van Inga
Onderwerpen van Inga
Menopauzejaar:

Bericht door Inga » ma 21 feb 2005 13:47

Hai mimi,brenda en marietje,lies

Fijn dat jullie gereageert hebben op mijn verhaal, en dat jullie ook verschijnselen hebben van lekkende tepels enz.

Maar meiden we hebben dus allemaal last ervan, vinden jullie niet raar dan dat je er niks over leest, dat t nergens te vinden is?
Brenda jij heb t dus ook rond je 40 ste gehad, is toch typisch he.

Ik ben vorige week trouwens nog op kraamvisite geweest, maar had geen last van een toeschietreflex, godzijdank, had me er erg ongemakkelijk bij gevoeld.

inga

Inga
Berichten van Inga
Onderwerpen van Inga
Menopauzejaar:

Bericht door Inga » ma 21 feb 2005 14:03

Hee brenda/ marietje

Brenda jij heb t niet 9 jr geleden gehad, dat was Marietje, sorry verkeerd gelezen
Even opnieuw neerzetten, marietje jij was dus ook 40 jaar, en bRenda hoe oud was jij dan??

groetjes Inga

Brenda
Berichten van Brenda
Onderwerpen van Brenda
Menopauzejaar:

Bericht door Brenda » ma 21 feb 2005 20:19

Hallo Inga.

Ik ben nu 44 en rommel achteraf al een paar jaar met de overgang...Volgens mijn arts ben ik te jong de bekende bla bla verhalen.(mijn moeder was 38 )

Mijn jongste is 20, dus ik heb al 20 jaar melk uit mijn borsten. Mijn zoon heb ik 7 maanden gevoed en MOEST toen stoppen met behulp van medicijnen en opbinden van de borsten..Het vocht is soms licht maar ook tegen zwart aan. Volgens de arsten teveel melkproductie-nog steeds- maar kan geen kwaad...

Nu ik steeds verder in de overgang kom ben ik echt benieuwd wat er verder gaat gebeuren...En mijn buik, tja die is iets opgezetter maar niet al teveel, mijn maagstreek is meer opgezet en heb daar meer last van.. Mijn borsten zijn ook gegroeid (wat mijn man overigens helemaal niet erg vindt (':lol:') Ik ben toch al niet zo'n bh fan en had ik er een gevonden die lekker zat, was hij na een paar maanden alweer te klein, maar wij al vrouw moeten er iets voor over hebben toch (ja ja)

Groetjes
Brenda

Inga
Berichten van Inga
Onderwerpen van Inga
Menopauzejaar:

Bericht door Inga » ma 21 feb 2005 21:30

Ha die brenda,

Wat leuk dat je terug reageert, en wat ongelofelijk zeg al 20 jaar melk uit je borsten. Ik vind 2 weken al te gek.
Je werd dus ook wat voller, ik dus ook kreeg vandaag te horen dat ik wel wat voller leek, ook bij mijn buik en ik moet zeggen dat ik dat niet prettig vindt, heb maat 38, maar ben bang dat t straks maatje>>>>> wordt, ik voel me ook wat opgeblazen en ben maar meteen aan de lijn gegaan, in de hoop dat ik niet uitdij.
Ik weet dat je dingen moet accepteren zoals ze zijn, maar gewoon die controle er niet meer over hebben daar heb ik t best wel een beetje moeilijk mee. Zou er ook geen middel bestaan om die melkproductie te doen stoppen en toename van t gewicht weer naar beneden te halen, behalve slank-pillen.
Jij bent ook nog jong las ik, we schelen maar 3 jaar en zijn allebei dus al vroeg met de overgang begonnen, wat staat ons inderdaad nog te wachten dan he?
tot horens hoop ik

groetjes Inga

Brenda
Berichten van Brenda
Onderwerpen van Brenda
Menopauzejaar:

Bericht door Brenda » ma 21 feb 2005 22:26

Hallo Inga.

We hebben allemaal onze kwaaltjes hier....Bij mij komt en gaat het nog, al stoor ik mij ontzettend aan de duizeligheden en 's nachts zwetend wakker worden sta ik ook niet om te juichen. Soms lukt het om er makkelijker mee om te gaan en als ik eens in een dip zit surf ik hier maar weer rond (geweldige site trouwens) en dan put je weer kracht uit de andere dames..

Als je ff rondsnuffelt hier, kom je er achter dat je blijkbaar ook aankomt..Nu maak ik me daar niet zo druk om. Na de geboorte van de jongste ben ik al zwaarder gebleven en door borstvoeding gaat dat er ook niet zomaar weer vanaf. Heb het veel later wel geprobeerd, maar dan dat jojo effect. Ik heb me neergelegt bij geen slanke dame te zijn(nooit geweest ook trouwens, was al een flinke baby) en de weegschaal het huis uit gegooid. Ik bezit kleding in vele maten en trek aan wat me op dat moment het lekkerst zit en maak me om mijn gewicht niet druk meer(ik weet niet eens hoeveel ik weeg) en dat heeft mij veel rust gegeven..

Verder moeten we maar afwachten wat de toekomt ons brengt, maar het scheelt er zijn ons al duizenden vrouwen voorgegaan, dus zullen wij er ook wel doorheen komen...

Gtz
Brenda

Lily49
Berichten van Lily49
Onderwerpen van Lily49
Menopauzejaar:

Bericht door Lily49 » di 22 feb 2005 00:25

Hallo meiden

Ik ben van maatje 36 naar maat 42 gegaan in die 9 jaar. Terwijl ik niet overmatig eet. Vroeger kon ik veel eten en kwam geen grammetje aan.
Nu pas ik wel op. Ik had jarenlang een vriend die me behoorlijk vernederde met m'n gewichtstoename e.d. Hij kreeg zgn. moeite om "het" op te brengen en meer zulke gemeenheden. :evil: Maar die heb ik uiteindelijk lekker laten zitten :P Ik voel me prima nu, rondom goed in m'n vel. en dat schijn ik ook uit te stralen.

Lily49

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar:

Bericht door Lee64 » ma 18 jul 2011 23:28

Hallo dames

Een heel lang geleden voor het eerst gepost onderwerp dit maar ik kwam het toevallig tegen en laat ik dit nou ook gehad hebben! Ik weet alleen niet meer wanneer precies! Het is al zolang geleden dat ik het eigenlijk alweer vergeten was. Ik weet nog wel wel dat ik stom verbaasd was toen want mijn jongste zat al lang en breed op school en ik had nota bene nooit borstvoeding gegeven! En dan dit!

De huisarts heeft me toen bloed laten prikken om te kijken of ik geen hypofyse tumor had maar die had ik gelukkig niet. Borstonderzoek was ook goed dus er was verder geen verklaring voor. En dan kom ik er nu, jaren later, achter dat het bij de overgang kan horen?! Jemig hoelang zit ik dan al niet in die overgang?!? Voor mijn gevoel is het onlangs ineens begonnen met hartkloppingen maar met mijn verstand vallen er nu steeds meer kwartjes en zijn veel verschijnselen en gevoelens van de afgelopen jaren al overgang gerelateerd geweest dus, alleen had ik daar totaal geen benul van!

Lee64

Aura1960
Berichten van Aura1960
Onderwerpen van Aura1960
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Aura1960 » zo 17 sep 2017 10:49

Hallo

ik ben 57 en ook bij mij komt het af en toe nog voor...zoals gisteren opeens dat bekende toeschietreflex voelen en een natte vlek in het shirt..ook gewoon melk uit de borsten zien komen....toch vreemd hoor .. :roll:

Aura1960

Femmena
Berichten van Femmena
Onderwerpen van Femmena
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Bericht door Femmena » za 13 jan 2018 12:10

Hallo

Sinds 2004 ben ik moeder geworden nu dus 13 jaar geleden en nog steeds heb ik vocht/melk afscheiding. Als dit bij de overgang hoort ben ik dus al 13 jaar bezig ermee. Moet ik wel zeggen dat sinds de geboorte van mijn zoon mijn lijf en geest nooit meer de oude zijn geworden. Er is ergens iets flink in de war geschopt sinds ik mama ben
Ik was bijna 25 toen hij kwam nu dus 39 pfff Hoe lang nog.
De eerstvolgende menstruatie mag ik komen voor de bloedtest weet wel bijna zeker dat die positief zal zijn. En daarna wat de uitslag ook is wil ik naar de gynaecoloog.

Femmena

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht