Alcohol

De overgang met al zijn lichamelijke ongemakken. Van slecht slapen, duizelingen, transpireren tot en met stemverandering. Er- en herkenning bij lichamelijke verschijnselen.
Anita1958
Leeftijd: 57

Berichten van Anita1958
Onderwerpen van Anita1958

Alcohol

Berichtdoor Anita1958 » Vr 04 Jan 2008 12:37

Hoi dames,,

Ik ben een echte wijndrinkster en normaal kan ik heel wat hebben, maar de laatste tijd word ik (na het nuttigen van 1 glaasje teveel) veel te vroeg met knallende koppijn wakker. Ik kan daarna dan erg moeilijk opnieuw in slaap vallen.
Ook heb ik veel vaker maagklachten, zoals brandend maagzuur en oprispingen. Vroeger toen ik nog rookte waren mijn klachten heel wat erger, maar toch... dit is ook vervelend.
De enige keer dat ik geen kater had was met Kerst na het drinken van topwijnen. Heeft waarschijnlijk ook wel te maken met de hoeveelheden sulfiet in de wijn.

Anita50

Beerty
Leeftijd: 54

Berichten van Beerty
Onderwerpen van Beerty

Re: Alcohol

Berichtdoor Beerty » Vr 04 Jan 2008 17:27

Hallo

Ook ik herken het. Wat ik wel eens doe is een aantal glazen met water drinken, en dan weer even rustig gaan liggen. Dat helpt wel eens bij mij.

Groetjes Beerty ;)

CarolineS
Leeftijd: 51

Berichten van CarolineS
Onderwerpen van CarolineS

Berichtdoor CarolineS » Ma 07 Jan 2008 14:21

Hallo dames,

Heel herkenbaar allemaal!
Ik was altijd een behoorlijke wijndrinkster, maar ik moet het nu bezuren na b.v. een etentje of een uitje! Ik krijg als ik in bed lig, last van hartkloppingen en vaak een heel nerveuzig gevoel. Dit kan de hele nacht aanhouden, waardoor ik geen oog meer dicht doe; een opgejaagd rot gevoel. Ik denk toch een soort opvliegers?
Ik beperk mijn drankgebruik nu behoorlijk; ik heb het er niet voor over me zo rot te voelen.
Ik ben bijna 44 en heb ook andere klachten, dus ik geef de schuld ook maar aan de overgang! Maar ik vind t wel jammer :(

CarolineS.

Fofies
Leeftijd: 59

Berichten van Fofies
Onderwerpen van Fofies

Berichtdoor Fofies » Vr 11 Jan 2008 12:23

Hallo

Als ik 3 glazen wijn op heb is het al feest in mijn lijf, hartkloppingen, veel sneller zwabberen mijn benen en wordt mijn tong onbestuurbaar en ben ik s'nachts vaker wakker.
Ook heb ik meer opvliegers. En ook knalhoofdpijn, zodanig dat ik mijn hoofd niet durf te bewegen, op de tast mijn flesje water en mijn hoofdpijntabletten pak.

Groeten
Els :oops:

fofies

Mick

Berichten van Mick
Onderwerpen van Mick

Berichtdoor Mick » Vr 11 Jan 2008 21:43

Hallo vrouwen,

Bij mij ook een zeer herkenbaar verschijnsel.
Een glas wijn om 22.00 uur was altijd zo lekker, maar als ik het doe dan heb ik de dag erna de hele dag hoofdpijn.

Groetjes Mick.

Sennepenneke
Leeftijd: 49

Berichten van Sennepenneke
Onderwerpen van Sennepenneke

Berichtdoor Sennepenneke » Zo 13 Jan 2008 00:15

Hallo dames

Heb dat probleem ook al aardig lang, kon altijd toch wel goed tegen alcohol maar was ineens intolerant.
Ben niet zo'n drinker, behalve in mn jonge jaren wel eens, maar ik durf niet eens 1 drankje te nemen en ik vind een perzik of frambozenbiertje in de zomer heerlijk maarja...
Met kerst het risico genomen en 2 glaasjes gluhwein gedronken met als resultaat hele nacht met hartkloppingen gelegen.

Sandy3

Petraz
Leeftijd: 52

Berichten van Petraz
Onderwerpen van Petraz

Berichtdoor Petraz » Zo 16 Mar 2008 15:24

Hier nog zo een :evil:
Kon altijd genieten van een glaasje wijn maar dat is verleden tijd.
Hoop dat het ooit nog eens terugkomt en ik er wel weer van kan genieten.
Het ergste heb ik het met rode wijn, dan krijg ik zuur op me maag en het is raar maar de wijn smaakt me ook niet meer.

Ik wil voor de gezelligheid met me man nu wel eens een colaatje nemen en dan een beetje whiskey erin van Jamerson.
Daar heb ik alleen de klacht van dat ik er erg slaperig van word maar voor de rest niet. Maar WIJN is taboe.
Ik dacht in het begin nog misschien helpt een beetje alcohol me wel om niet meer angstig te zijn Jammer dit werkt niet, niet bij mij tenminste want dat vind ik zo erg.

Petra45

Jet54
Leeftijd: 61

Berichten van Jet54
Onderwerpen van Jet54

Berichtdoor Jet54 » Zo 16 Mar 2008 15:24

Hallo Dames,

Dit heb ik ook al een poosje gemerkt. Vooral toen ik 's avonds een keer een wijntje had gedronken heb ik de dag erna zo'n verschrikkelijke hoofdpijn gehad. Niets hielp.
Ik drink graag 's middags om een uur of 5 een wijntje.
Als ik 's avonds toch wijn drink let ik er tegenwoordig op dat ik tussendoor en erna gewoon een glas water drink. :idea:
Dat scheelt al veel en kan een hoop ellende voorkomen.

Groetjes,
Jet54

Petraz
Leeftijd: 52

Berichten van Petraz
Onderwerpen van Petraz

Berichtdoor Petraz » Wo 15 Apr 2009 01:41

Hallo dames

In plaats een wijntje neem ik nu een rose biertje, dat is iets dat ik momenteel wel goed kan verdragen.
Ik dnek ik zeg het, misschien ook iets voor jullie.

Groetjes, Petra

Marga0000
Leeftijd: 50

Berichten van Marga0000
Onderwerpen van Marga0000

Berichtdoor Marga0000 » Wo 15 Apr 2009 12:46

Hoy Joy,

dit is voor mij ook heel herkenbaar.
Als ik 1 glas wijn drink, dan voel ik het al in mijn hoofd.
Maar de behoefte om eens een lekker glas wijn of een pilsje te drinken ook afgenomen.

Gr Marga44 ;)

Anita1958
Leeftijd: 57

Berichten van Anita1958
Onderwerpen van Anita1958

Berichtdoor Anita1958 » Zo 19 Apr 2009 23:34

Hallo iedereen,

Ben er inmiddels achter gekomen dat ik slecht tegen de sulfiet in wijn kan. Laatst een heel duur Frans wijntje gedronken (2 glazen) en een loei van een kater de volgende dag. Voelde me de hele dag misselijk, had diarree en koppijn. Na een dagje geen alcohol was alles weer goed.

Mijn gebruikelijke wijntjes zijn vaak uit Chili of Argentinië en deze kan ik prima verdragen. Of dit nou door de overgang komt weet ik niet maar voor die tijd was ik niet zo gevoelig, dus die intolerantie zou ook wel met de overgang te maken kunnen hebben.

Na wat meer alcoholische versnaperingen slaap ik wel erg slecht tegenwoordig. Dit is zeker de overgang!

Sterkte allemaal!
Anita

Mv22
Leeftijd: 51

Berichten van Mv22
Onderwerpen van Mv22

Berichtdoor Mv22 » Za 25 Apr 2009 10:28

Hallo dames,

Herkenbaar hoor, sinds vorige zomer geen glas wijn meer aangeraakt nadat ik van 1 glaasje zo dizzy werd en eng dat ik meteen niet meer durfde!

M45

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Lichamelijke Overgang”