Hormonale disbalans

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Aleida
Berichten van Aleida
Onderwerpen van Aleida
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Hormonale disbalans

Bericht door Aleida » zo 13 mei 2012 14:42

Hoi allemaal,

Ik heb al 4 jaar enorme klachten, , 's morgens erg zenuwachtig en een snelle hartslag dit wordt vaak in de loop van de middag/avond beter en rustiger. Kan heel veel voedingsmiddelen niet meer verdragen, voel me slap en futloos en moet vaak huilen. Echt vrolijk ben ik niet meer. Ik slaap ook erg slecht, tot 4 uur 's nachts en dan dommel ik soms nog wel wat, maar niet echt lekker slapen, ik slaap ook heel licht.

Ik voel me 's morgens echt een wrak als ik waaker wordt, ben dan vaak ook misselijk en heb pijnlijke plekken in mijn buik/darmen. Heb al allerlei onderzoeken gehad, maar tot nu toe is steeds alles goed.
Zijn er meer mensen die deze klachten hebben.
Ik ben af en toe echt radeloos. Hoop op een reactie van jullie.

groet, Aleida :mrgreen:

Chanel76
Berichten van Chanel76
Onderwerpen van Chanel76
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Re: Hormonale disbalans

Bericht door Chanel76 » zo 13 mei 2012 15:24

Hoi Aleida,

Ja ik ken dat wel. Ik slaap ongeveer tot 03.00 uur en daarna constant van die hazenslaapjes.
Hartkloppingen en een nerveus gevoel het hoort allemaal bij de overgang, maar hopen dat het eens minder wordt.

sterkte,
groet Lydia :)

Mariaelisabeth
Berichten van Mariaelisabeth
Onderwerpen van Mariaelisabeth
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 62

Bericht door Mariaelisabeth » zo 13 mei 2012 17:23

Hoi Aleida,

Ja hoor, heel herkenbaar. En ontzettend lastig om goed mee om te gaan.
Ik slaap ook erg licht en word vaak wakker, soms heel beroerd, misselijk, zweten en angstig. Ben dan overdag gauw moe en moet erg oppassen dat ik niet over mijn grenzen ga en op tijd rust neem. Ik vind het een hele kunst om het mezelf niet kwalijk te nemen, maar mild te zijn en goed voor mezelf te zorgen. Ik moet je zeggen dat dat steeds beter gaat.
En die darmen zijn ook vaak van slag. Wat ik eet luistert steeds nauwer.

Sterkte hoor, wat een pittige tijd is dit!

MariaE

Onnie
Berichten van Onnie
Onderwerpen van Onnie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Onnie » ma 14 mei 2012 09:12

hoi Aleida

Ik herken het ook ik voel me ook slap en futloos, ik heb periodes van snel huilen en herken vooral het slechte slapen, ik slaap ongeveer hetzelfde en ook licht. Ik neem ook regelmatig rust op de dag omdat ik het anders niet trek :(
waardeloos! Ik hoop dat het voor ons allen snel weer wat verbetert!

Groetjes!
Onnie

Johanna1
Berichten van Johanna1
Onderwerpen van Johanna1
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Johanna1 » ma 14 mei 2012 16:21

Hallo allemaal,

Ja het is allemaal erg herkenbaar, slecht slapen, nerveus, hartkloppingen, huilbuien.
Ook last hebben van , maag, darmen, slokdarm, oprispingen en dan overal het ergste van denken! Durf bijna niet meer naar de huisarts omdat ikzelf het gevoel heb dat "hij me ziet aankomen" met het zoveelste kwaaltje.

Ja het valt niet mee, sterkte allemaal.

Groeten Johanna

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Peetrie54 » do 17 mei 2012 09:27

Hoi Aleida,

Wat een ellende is het toch, he. Ik tob ook al een hele tijd last. Momenteel heb ik vooral last van slapeloosheid. Voel me daardoor de hele dag brak en moet echt 's middags even liggen om bij te tanken. Vannacht weer tot 4 uur wakker gelegen, slaappil helpt ook al niet meer. Twee blokjes van twee uur geslapen en zo meteen 'lekker' werken. De balans is echt zoek,
sterkte, het gaat een keer voorbij,

Peetrie54

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht