Help, wat doe ik toch verkeerd?!

Vaak worden belangrijke (vriendschaps)relaties die je hebt flink door elkaar geschud. Je voelt behoefte aan meer wederkerigheid en gelijkwaardigheid.
Begrip en steun vanuit je (directe) omgeving zijn niet altijd aanwezig.
Yvon1980
Berichten van Yvon1980
Onderwerpen van Yvon1980
Menopauzejaar:
Leeftijd: 37

Help, wat doe ik toch verkeerd?!

Bericht door Yvon1980 » di 06 feb 2018 12:14

Oke, dit is nieuw voor mij, even mijn gevoel uiten op een forum.

Ik ben 37 en zit in de overgang en ben ten einde raad. Vorig jaar kreeg ik allerlei symptomen waarvan de opvliegers voor mij een hele duidelijke was.
Ik had in eerste instantie gehoopt dat ik niet de overgang zat want daar ben ik nog veel te jong voor.. maar toch maar een thuistest gedaan en ja hoor.. super positief. Pfff het is net zo spannend als zwanger zijn, je hebt een test, je weet nu wat er aan de hand is en nu?

Mijn lichaam veranderd steeds meer, zo ook mijn gedrag en gevoelens. Ik weet soms niet meer wat me nu gelukkig maakt. Ik heb een geweldige man, alleen begrijpt hij meestal niet waarom ik me zo ellendig voel. Ik huil erg veel, mijn lijf doet pijn, ik slaap slecht en heb veel opvliegers. Daarnaast heb ik 4 kinderen dus die houden je overdag aardig bezig en kun je niet aan jezelf denken. tot het moment dat ze op bed liggen.. dan stort ik helemaal in.Dan bedenk ik me; oke wat ga ik doen waar ik blij van wordt.. maar ik wordt nergens meer blij van dus pak ik maar de zoveelste reep chocolade uit de kast en gooi ik de troost in eten. :cry:

Wat doe ik toch verkeerd? Hoe moet ik hiermee om gaan? Ik kan gewoon niet veel meer van anderen hebben, een knuffel van mijn man is soms al te veel gevraagd. ik wil hem niet kwijt maar weet ook niet goed hoe ik mezelf er toe kan zetten om te doen alsof ik deze symptomen niet heb.

Hebben jullie tips?

Yvon1980

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Help, wat doe ik toch verkeerd?!

Bericht door Claire » di 06 feb 2018 16:12

Hoi Yvon,

Welkom op het forum.

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet. Je bent er net achter wat de oorzaak is van je klachten. als je hier al een beetje gelezen hebt, weet je dat het er allemaal bij hoort.

Mijn tip zou zijn dat je je goed inleest hier, zodat je weet wat je kunt verwachten. Goed geïnformeerd zijn, geeft je de mogelijkheid goede afwegingen te maken en zo kun je de klachten een plaatsje geven.

Wees verder zo lief mogelijk voor jezelf; je draagkracht is afgenomen en dus is het belangrijk de draaglast te verminderen. Probeer je niet schuldig te voelen hierover, maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan helaas...

Zoveel mogelijk je rust pakken, doseren en accepteren dat je door de overgang heen moet. Het vasthouden aan hoe het ging en een oplossing zoeken om op de oude voet verder te gaan, kost heel veel energie en onrust. De onrust kun je missen als kiespijn en de energie heb je hard nodig voor jezelf.

Ik ben al een eindje verder op weg en nu mijn menstruaties overslaan en niet veel meer voorstellen voel ik mij over het algemeen veel beter en dus durf ik voorzichtig te zeggen; het komt goed.

Veel sterkte.

Groetjes,
Claire

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht